Sådan noget kan jo både være finurlige tanker, der er udtænkt af en klog kvinde og så kan det være en argt stinkende suppe af div. urter til at skræmme utøj bort fra smukke roser.
Det er det sidste vi skal høre om her. (Og også lidt det første). ;)
Bortset fra det det ikke stinker.
Kun lus, larver og andet skaberak kan ikke lide duften.
På fanen Selvforsyning finder du opskriften og her ser du en af få roser, jeg havde i forvejen i haven inden klikfingeren tog over her i efteråret.
Tilbage på bloggen sådan i lidt større stil end det sidste halv år..............
M
Det er det sidste vi skal høre om her. (Og også lidt det første). ;)
Bortset fra det det ikke stinker.
Kun lus, larver og andet skaberak kan ikke lide duften.
På fanen Selvforsyning finder du opskriften og her ser du en af få roser, jeg havde i forvejen i haven inden klikfingeren tog over her i efteråret.
Tilbage på bloggen sådan i lidt større stil end det sidste halv år..............
M

Hej Marianne. Spændende med selvforsyningen. Tak for tipset. Jeg lider også af klikfinger og går og glæder mig over alt det der kommer op.
SvarSletJeg skal da love for at du fik shoppet roser i efteråret ;-)
SvarSletBryggen overvejer jeg kraftigt. I øjeblikket bruger jeg insektsæbe, men sådan en flaske, kan man hurtigt få tømt.
JA den løber hurtigt tør. Du kan også selv lave insektsæbe.
SvarSlet4 dl. vand
½ dl. flydende brun sæbe
½ dl. husholdningssprit
Så bliver der råd til flere planter! ;P
Hej Marianne
SvarSletEr det bare mig, eller er opskriften på heksebryg under "selvforsyning"? Jeg kan desværre ikke finde den.
Brændenældevandet (tak for opskrift og inspiration fra dit frodige drivhus) står og sumper under birketræet, håber mine tomater og basilikum vil lappe det i sig:)
Det er superdejligt at sådan nogen som dig blogger - smil, tanker og gode råd!
God dag. Kh Gitte M.K. (ved Viborg)
JA, du skal bare klikke oppe i fanen under Selvforsyning, så ligger "opskriften" der...
SletOG tak for de fine ord!
PS. Super, Gitte, at du laver brændenælde-HEKSE-stinkende afkog. Jeg ska selv næsten have en næseklemme på, når jeg baksesr med det. Og har i øvrigt vandet mine tomater og Chili og basilikum i drivhuset med det. Planterne ser GLADE ud!
Jeg kan bare ikke finde opskriften, Marianne. Jeg kigger op og ned på fanen selvforsyning, men der er ikke nogen opskrifter - kun en masse om dit frodige drivhus.
SvarSletSorry, jeg er så insisterende. Men jeg vil vildt gerne prøve opskriften.
Kh Gitte
Det er godt, du insisterer! Den ligger der oppe under menupunktet/fanen "Selvforsyning", men nu har jeg lagt et link ind i teksten. Har dundrende piskenakke og migrene lige pt. så det bliver alt for i dag. Håber det lykkes.
Slet