onsdag den 30. maj 2012

Heksebryg

Sådan noget kan jo både være finurlige tanker, der er udtænkt af en klog kvinde og så kan det være en argt stinkende suppe af div. urter til at skræmme utøj bort fra smukke roser.

Det er det sidste vi skal høre om her. (Og også lidt det første). ;)

Bortset fra det det ikke stinker.

Kun lus, larver og andet skaberak kan ikke lide duften.

På fanen Selvforsyning finder du opskriften og her ser du en af få roser, jeg havde i forvejen i haven inden klikfingeren tog over her i efteråret. 




Tilbage på bloggen sådan i lidt større stil end det sidste halv år..............

M

7 kommentarer:

  1. Hej Marianne. Spændende med selvforsyningen. Tak for tipset. Jeg lider også af klikfinger og går og glæder mig over alt det der kommer op.

    SvarSlet
  2. Jeg skal da love for at du fik shoppet roser i efteråret ;-)
    Bryggen overvejer jeg kraftigt. I øjeblikket bruger jeg insektsæbe, men sådan en flaske, kan man hurtigt få tømt.

    SvarSlet
  3. JA den løber hurtigt tør. Du kan også selv lave insektsæbe.
    4 dl. vand
    ½ dl. flydende brun sæbe
    ½ dl. husholdningssprit

    Så bliver der råd til flere planter! ;P

    SvarSlet
  4. Hej Marianne

    Er det bare mig, eller er opskriften på heksebryg under "selvforsyning"? Jeg kan desværre ikke finde den.

    Brændenældevandet (tak for opskrift og inspiration fra dit frodige drivhus) står og sumper under birketræet, håber mine tomater og basilikum vil lappe det i sig:)

    Det er superdejligt at sådan nogen som dig blogger - smil, tanker og gode råd!
    God dag. Kh Gitte M.K. (ved Viborg)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, du skal bare klikke oppe i fanen under Selvforsyning, så ligger "opskriften" der...

      OG tak for de fine ord!

      PS. Super, Gitte, at du laver brændenælde-HEKSE-stinkende afkog. Jeg ska selv næsten have en næseklemme på, når jeg baksesr med det. Og har i øvrigt vandet mine tomater og Chili og basilikum i drivhuset med det. Planterne ser GLADE ud!

      Slet
  5. Jeg kan bare ikke finde opskriften, Marianne. Jeg kigger op og ned på fanen selvforsyning, men der er ikke nogen opskrifter - kun en masse om dit frodige drivhus.

    Sorry, jeg er så insisterende. Men jeg vil vildt gerne prøve opskriften.

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt, du insisterer! Den ligger der oppe under menupunktet/fanen "Selvforsyning", men nu har jeg lagt et link ind i teksten. Har dundrende piskenakke og migrene lige pt. så det bliver alt for i dag. Håber det lykkes.

      Slet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!