onsdag den 21. december 2011

Vintersolhvervs-gaven

Hvordan det nu sker, ved jeg ikke, men ofte falder jeg altså for alt muligt til mig selv, når jeg handler julegaver. Det er så ikke sket i år. I hvert fald ikke på helt samme måde som ellers.

Har jo shoppet de fleste julegaver på nettet og det er altså sk... praktisk! Dilemmaet kommer så, når klikfingeren kommer til at klikke "gå til betaling"

....og fuldføre.
 
Og det er den altså kommet til.

I større omfang.

Lysfest
I aften skal vi  fejre at lyset vender tilbage og at livets hjul endnu en gang drejer. Alle ungernes og deres kærester kommer til lysfest og der er kun levende lys (og lyd) tændt, mens vi (de) ;) bakser juletræ på fod, og får det mast op ad trappen (eller ud over balkonnen) og op til 1. sal, hvor det skal stå julen over.

Juletræskasserne er rutchet ned af loftsstigen (fin teknik) og står nu og "tør op" inden stadset skal på det grønne træ af de glade englebørn på mellem 15 og 30 år. Det sker en gang i eftermiddag mellem æbleskiverne og den sorte gryde.  (!) 

Det var så derfor jeg i går lige var i Netto for at købe noget hakket død ko til en ordentlig spand taleban-gryde (også kaldet: Chili Con Carne) til i aften.

Skulle sådan set ikke have andet, men kom alligevel af uransagelige grunde til at køre ud med indkøbsvogn med top på - fyldt med alt muligt og umuligt vi måske får brug for i den 1 ½ dag, butikkerne er lukkede.

Og uden jeg anede hvornår og hvordan havnede disse så hersens også i indkøbskurven:

De er noget så bløde og lækre!

Et par herrehandsker i ged.....? Siger du måske forundret!

Ja, siger jeg begejstret! Til den nette og storartede sum af 35,-

Siger og skriver! Ikke mere.
Billigt, ikk`!

Og hvorfor så...? spørger du, måske forsigtigt?

Jo, fordi Klikfingeren er jo kommet til at indkøbe følgende:

  • New Dawn (2 stk.)
  • Coral Dawn (1 stk.)
  • Frühlingsduft (1 stk.)
  • Alchymist (5 stk.)
  • The Pilgrim (2 stk.)
  • Jubilee Celebration (2 stk.)
  • Comte de Charbord (3 stk.)
  • Queen of Sweeden (1stk.)
  • Buff Beauty (1 stk.)
  • Constance Spry (2 stk.)


Skønt bare at skrive navnet på en af sine yndlingsroser, og så PUP, så ser det sådan ud

Tør slet ikke sige, hvilke (og hvor mange) roser, der stadig står på min ønskeliste, men det gør jeg jo nok alligevel. Har jo lært, at man skal sige, hvad man ønsker sig, ellers får man det ikke.

(Det er jeg jo så et eklatant modeksempel på).

Og da min mand spurgte, hvad vi skulle finde på til vores kobberbryllup i februar, så steg humøret pludselig endnu et par grader! Jubii! Endnu en god aneldning til at ØNSKE mig noget. Ud over altså jul og januarfødselsdag.

Der er jo også Bilka at tænke på. For hulan da!

(Kan i øvrigt overhovedet ikke huske, hvad jeg svarede ham).

Så nu må jeg holde klikfingeren i ro ind til da og så give mig i kast med det "slidsomme" arbejde at skrive en laaaang ønskeseddel.:D

Og i de dersens dage, hvor man alligevel ikke skal andet end at slå mave og pakke indpakningspapir væk (not), tror jeg så jeg vi gå i gang med at lave en ny fane om mine kommende roser - og planter i haven i det hele taget.

Det er da en gave, der kan bringe lys over land, synes jeg.

Eller i hvert fald lys i mit sind. :)

Rigtig glædelig Vintersolhverv til jer alle sammen!

14 kommentarer:

  1. Åh du skønne Marianne som du da kan skrive. Jeg sidder her og klukker.
    Allerførst vil jeg sige, at det er en rigtig dejlig tradion med lysfesten. Det lyder rigtig hyggeligt med taliban gryde og det hele :o)
    Dernæst tillykke med handskerne, sådan nogle har jeg også købt for længe siden, jeg har to par, som jeg ikke har kunnet nænne at bruge endnu.
    Og til slut tillykke med rosenkøbet allesammen skønne roser, du har godt nok klikket nogen gange, men jeg er sikker på, de vil skabe glæde i din have til sommer. Skøøønt. Og flere kan du få til kobberbryllupet, super godt. Du må i gang med ønskesedlen.
    God lysfest til dig og dine og tak for grinet
    Knus
    Lisbeth
    PS jeg køber også alle mine julegaver på nettet, det er en fin opfindelse, men desværre ikke for de lokale butikker. Det kan ikke gå galt, hvis du handler lokalt!!!! Sorry det glemte jeg lige.

    SvarSlet
  2. Uhadada for en finger. Den skal nok bringe dig megen glæde.
    Gode roser du har valgt siger een der har dem også. Rosenmani er ikke så dårlig en lidelse at blive ramt af.

    God jul til dig.

    SvarSlet
  3. Hihi Marianne, du er skøn. Jeg har også en klikfinger, men den er da ikke nær så godt udviklet som din.:) Sikken dog nogle skønne roser du der har fået bestilt. Suk bare det var mig...eller jeg kan jo så ikke sige mig fri fra min klikfinger, for jeg "kom" til at bestille roser i Bilka.

    Rigtig glædelig jul og god lysfest (lyder forøvrigt rigtig hyggeligt)

    Lise Lotte

    SvarSlet
  4. Fnis :-)
    Min klikfinger lever en noget mere behersket tilværelse, jeg tror, den har været noget styret af angsten for at skulle stå skoleret over for bankrådgiverens løftede pegefingre - men nogle gange kunne jeg da god ønske mig at den var en smule mere fandenivoldsk, for sikke nogle dejlige ting, der kan komme ud af det. Tillykke med alle de skønne roser (så jo straks at min yndlig Queen af Sweden, var blandt dem, suuuk!!)
    Ha' en dejlig lysfest - skønt at vi nu går lysere tider imøde :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  5. Hej Marianne
    Hvor ser dine nye roser bare vidunderlige ud.
    Glæder mig til at se flere billeder af dem, når de kommer med blomster i din have.
    Rigtig god arbejdslyst med gravearbejdet og glædeligt solhverv samt god lysfest til dig og dine kære i aften.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  6. Skønne Roser.
    God arbejdslyst og rigtig god lysfest til dig og din familie.
    Hvor er du god til at skrive, så det er spændende at læse. Tak for kigget.

    SvarSlet
  7. Hold da op for en fantastisk klikfinger du er udstyret med, der går da ren Claus Dalby i den, når du handler ;o))) Min underkæbe ramte tastaturet da jeg så 5 - jeg gentager: FEM styk Alcymist + alle de andre, din have bliver et paradis indhyldet i blomster og duft - øhhhh... og et par torne! Men PYT med tornene når man er udstyret med herre-gedeskinds-must-have-havehandsker!! Dem har jeg også svært ved at gå forbi, og jeg er sikker på at visse ikke-havenørder ryster på hovedet over en have-handske-shopaholic... - men dem om det :o)

    Og så til lysfesten. Hvor er det dog en smuk idé, der er da ikke noget mere livsbekræftende at fejre end at lyset vender tilbage, åhhh... det bliver så skønt. Den bedste årstid venter derude lige om hjørnet.

    Rigtig glædeligt solhverv og masser af lyse hilsner fra fru friis :o)

    SvarSlet
  8. Wow, den klikfinger har da godt nok været på overarbejde, med alle de skønne roser :-)

    Jeg har også selv en ret løstsiddende klikfinger.... det er så let at blive fristet.

    Og en god ting ved sofashopping, er jo også at det giver dobbelt 'good feeling'. Både når man har trykket på knappen, og når pakkerne ankommer ;-)

    I må have en skøn lysfest. Jeg syntes, at den mørke tid, har været lysere i år, med alle de skønne haveblogs, man kan besøge.

    Glældelig jul

    SvarSlet
  9. Wow... sikke da en fantastisk masse roser, der kan komme ud af en klik-finger. Jeg har ikke mange roser, men Queen of Sweden er én af dem. Den er fuldstændig fantastisk. Glæd dig.

    Bedste hilsner og Glædelig Jul
    fra Mette

    SvarSlet
  10. Hold da op Marianne... Vi har da åbenbart samme smag i roser. Har også svært ved at stå for de fyldte. Total lækre roser du der har valgt. Tror jeg kommer til at stjæle et par stykker...
    Skøn ide med lysfesten... Bare tanken om at vi går mod lysere tider er så dejlig og opkvikkende..
    Rigtig god jul og tak for nogle dejlige indlæg på din blog...
    MVH
    Lena fra Håstrup

    SvarSlet
  11. Hej Marianne
    Du ønskes en rigtig glædelig jul og et godt nytår :)
    Husk nu !! at passe godt på dig selv ;)

    SvarSlet
  12. Man skal da unde sig selv den luksus at starte sæsonen med et par nye bløde handsker og måske også en ny skarp havesaks. Så er man "beredt" til at gå løs på bedene. Åhh - hvor jeg glæder mig til forår i haven.
    God jul her fra Irishaven

    SvarSlet
  13. Tak for jeres søde og "medfølende" kommentarer :D :D - Har sendt klikfingeren på juleferie nu. Den trænger visseligen til en pause.

    Heldigvis ER roserne gravet ned, indkøbene blev jo foretaget hen over ultimo nov. og så i december. Det er bare mig, der ikke kan lave så mange ting ad gangen, så jeg bliver nødt til at poste mine blogindlæg med længere tidsinterval.

    JO tak, en skarp havesaks, en sikker hånd og især et skarpt blik, så jeg ikke klipper mig i fingeren i foråret. Det ville jo være KATASTROFALT med alle de spirer, jeg (forhåbentlig) skal prikle og potte.

    Vil lige sige velkommen til Tante Grøn, Idéhaven og Lena her i min have. Håber I kommer til at trives :)

    Vintersolhvervsfesten varer ved i dag med. Skal jo lige have brændt lysestumperne ned, så friske lys kan komme i stagerne inden jeg skifter til julerøde lys i morgen.
    Så i øvrigt på solopgangen i morges og tænkte på, hvor mange mennesker på den nordlige halvkugle, der i årtusinder og atter årtusinder har stået og nydt den og længtes efter lysere og varmere tider.

    Vi ude- og havefolk gør jo især. Føler, at vi er sært forbundne med vores aner.

    Nu en rigtig hjertevarm og glædelig jul til jer alle sammen. Fra mig!

    SvarSlet
  14. Sikke mange spændende roser, du har købt. Et stort TILLYKKE. Håber du får meget succes med dem. Du og din familie ønskes en rigtig god jul og et godt og lykkebringende nyt(have)år.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!