onsdag den 28. december 2011

Gæt hvad jeg har fået i julegave...

Jow jow, julelysene fra sidste år er brændt ned,


 træet skal "ribbes" igen for dette her.....som skal i kasser og op på loftet:




og traveturene i skoven har båret "frugt":

Birkestammer - et kunstværk i sig selv!

Jeg elsker mos. Blev sort og våd på knæene, men bemærkede det først i bilen hjem

Faldt i svime over en hyldeknop
Kom nu.
I har gættet, hvad jeg fik i julegave af min mand, ikk´?

Tra tra de raaaaaaa...... (og en trommehvirvel, men billedet af trommem blev helt vildt uskarpt, mens grangrenen stod som skåret ud med en skærebrænder. Skal jo lige øve mig - og hvem ved - ønske mig bog og kursusforløb):



Her kommer det:


Navnene på det her grej er lige så mærkelig nørdede på deres egen måde som de latinske blomsternavne
JA, altså ikke kameraet (EOS Canon 500D), det fik jeg sammen med en Canon Tele EFS 18-35 mm image stabilizer sidste år, (vi deler det vist nok), men makroen (en Canon EF-S 60 mm f/1:2:8 USM Ultrasonic) (!) og lyskappen fik jeg i år.

Efter megen omtale.

Igen og igen.

Tidligt og silde.

Vil jo også hjælpe på min synstræning at tage billeder af blomster og natur !!! "Kan du da nok forstå, Per! ikk`?"

Så er man altså en nørd! 

(Tror også det var det, min IT-og gadget-mand faldt for, det er derfor min egen web-haveshopping går afmok en gang i mellem med en vildfaren klikfinger. Nå det er en anden historie. Vi må spise havregrød resten af ... januar, februar, marts og april...)

Aldrig har familien set mig springe badut en juleaften mellem sammenkrøllet papir, til-og-fra-kort og enlige stillethæle,  som i år.

OG det, selvom jeg har været på dette her siden d. 8/12:


....og var ved at aflyse hele molevitten. (Hvilket også er derfor, jeg ikke har kommenteret ret meget på jeres sider, men læst dem, det har jeg altså!)

Nå.
Min badut resulterede selvfølgelig i, at jeg tiltede og rev et par vaser med tulipaner med mig i faldet, men det gjorde ingenting. Alle andre vimsede storgrinende rundt med klude og køkkenruller, mens jeg svimlede og var i den 7. himmel.

Har været dér (i himlen - med feber og ørersmerter dog) ind til nu, hvor jorden kalder og jeg kan tænke rationelt med HELE hovedet igen.

Og skal til at rydde op efter højtiden.

Men altså:

Inden juletræet skal ribbes for pynt  og klippes op til bedene, skal I lige til at berede jer på en `Signe-agtig` rundtur i mit juletræ og lidt af mit julepynt.

Håber i holder til det. Det bliver det sidste jul fra min side i de næste mindst 11 måneder!

I promise!







Skal jo også genoptage min synstræning....


Glædelig bagjul og

kom forår
kom sol
kom varme!

18 kommentarer:

  1. Hej Marianne
    Tillykke med din Makro, jeg har ikke en pind forstand på det, men Bent siger, det er supergodt. Håber det hjælper på din synstræning. Fine billeder og fint julepynt :o) Fortsat god bedring.

    SvarSlet
  2. Hej Marianne
    Tillykke med det nye isenkram til dit kamera. Smuk julepynt, du viser billeder af. Ja julen er ved at være slut for denne gang og hverdagen kalder, og det er i grunden ikke så galt.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth, jeg har sådan set heller ikke er skingrende skid forstand på det dersens med kameraer og linser og spejlrefleks. Men har altid drømt om at kunne det. Og nu, hvor jeg ikke kan læse ret meget ad gangen, så må jeg til at gøre noget af håndens og øjets arbejde. Jeg kan læse (og spørge mig frem til)hvad andre, der tager eminente fotos har. Og så går jeg videre derfra. Skal jo først til at lære det nu. OG glæder mig.

    Ja også til at blive rask af mellemørebetændelsen så jeg "kun" har det andet at slås med. ;)

    Ja, Kirsten, jeg er også tilhænger af hverdagen. Det er faktisk - for at sige det lige ud - rart at have et stort hus, når man ikke kan ret meget med ret mange ad gangen. Helt bogstaveligt. Må tage pauser efter max to timer.

    En ren luksus. Nå nu jeg er vant til at være mig. OG kun mig.
    Og nu er: mig OG: Min mand, ældstesøn, hans kæreste, hans bedste ven, min yngste søn, hans kæreste, hans bedste ven, og så ind i mellem mine forældre og så min ældste datter og hendes forlovede. Foruden det læse af øvrige ind-og udgående venner og gæster. Men altså: jeg klager ikke.
    Glæder mig bare til hverdagen. OG det nye år.;D

    SvarSlet
  4. Dit heldige asen, lykkens pamfilius og hvad der nu ellers findes af fraser for ovenud lykke over, at du har fået liiiige en makrolinse. Og heldigvis er det jo sådan, at når det regner på præsten, så drypper det på degnen. Glæder mig til at se mange flere makro-fotos fra din side.

    Tillykke med årets julegave :-)
    Birgitte

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Fin rundtur og som du siger meget Signe-agtigt...Herligt. Tillykke med hvad det nu er du har fået. For her er jeg stået af! Meget lidt nørdet mht. foto (kan også ses og pyt skidt) Troede makro var noget man spiste!? Nåe men jeg er helt vild med dine Christel kravlenisser. Skulle jeg have kravlenisser, skulle det da være dem. Jeg er vild med hendes smukke streg.
    Er da også herligt at blive vist rundt på træet på den måde!!

    SvarSlet
  7. Tillykke med macro'en - kan godt forstå, at du blev vild (glad). Er helt sikker på, at den bliver du glad for :-)
    Nu er vi da nogle stykker, som har DLSR og macro-linse - det kunne altså være fedt, hvis vi kunne få et kursus op at stå med foto fra haven (natur). Jeg er helt sikkert med, for kan også lære meget mere om blænde og lukketider osv.
    Skønne billeder du har taget :-)

    Øv at du har haft det skidt, men dejligt at høre, at du er på rette vej igen.

    SvarSlet
  8. Hej Marianne, tillykke med den overfede gave :) Jeg har heller ikke den store forstand på foto, men har selv et camera magen til dit, så jeg skulle måske også sætte en Macro på min ønskeseddel... Det må velsagtens være denne gadget, som gør at Signe og nu også DU kan tage disse fantastiske og skarpe nærbilleder? Jeg må vist også på kursus...

    Synd at du har været syg, og endda så længe. Rigtig god bedring, SNART!

    Jeg fik også først læst dit forrige indlæg om den hyperaktive klikfinger nu. Hold fast hvor jeg grinte, og tabte underkæben - sikke mange roser og tillykke med dem. Det bliver et fantastisk flor i din have, du må virkelig ud med EOS'en når alle de nye og gamle roser viser sig i deres fulde pragt sådan om en ca. 6 måneder.

    Dejlige julebilleder, du fik taget:)

    Godt Nytår!

    Ulla

    SvarSlet
  9. Hej Marianne. Hvor er du altså bare god til at skrive og nu er du ligeså god til at tage billeder. Sikke en flot gave. Jeg kan godt forstå, at du gik helt over gevind. Jeg forstår godt nok ikke alle de mærkelige dimsedutter, der er på kameraet, men jeg kan da se, at det tager helt fantastiske billeder. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge med i det hele. Jeg har lige læst på en anden haveblog, at man kan lave sin egen kalender med billeder fra hele haveåret. Det var måske noget?

    SvarSlet
  10. Tillykke med din fine gave. Jeg glæder mig til at se flere flotte billeder taget med din nye linse.
    Jeg selv vil være tilfreds, hvis jeg bare kan lære at fotografere ordentligt med vores Canon 450D :)

    SvarSlet
  11. Wow, hvor er du heldig :-) Jeg kan godt forstå at du slog badut med mere juleaften. Jeg går også og snakker om makro med min familie, så jeg kan levende sætte mig ind i hvor glad du blev.
    Og jeg har heller ikke forstand på det, men vil også gerne lære det en dag.
    Jeg synes dine billeder er gode allerede :-)
    Og lækkert julepynt du har.
    Jeg kan godt sætte mig ind det med at se frem til hverdagen, sådan har jeg det også. Kroppen og hovedet trænger til fred og ro ovenpå sådan en gang jul.
    Videre god bedring, så du kan komme helt ovenpå igen snart.
    Knus, Hanne

    SvarSlet
  12. Kære Birgitte-Landligger: JA, Lykkens pamjulefis skal nok sørge for at der drypper på degnen med masssssser af fotos af alt muligt og umuligt. Har tænkt mig at gå bassserk med makroen i løbet af året!

    Ha ha, Bente, tak for din lykønskning. Jeg ville selv have været lutter spørgsmålstegn og hovedrysten for kort tid siden. Men det her med foto er bare endnu en ny dille, nu hvor jeg ikke kan bruge min akademiske hjrne til et elelr andet meningsfuldt. Og Christels små "filur"-drillenisser har faktisk ligget i min julekasse siden jeg flyttede hjemmefra som 19-årig. Og har ikke været oppe før nu, fordi jeg syntes de var yt. Men har jo altid elsket dem (netop for hendes elskelige streg). Og nu er de inn igen og jeg kommer til at savne dem til synstræningen, når de ryger på loftet. ;)

    Ja, Susanne, det ville da være for sjovt med et kursus (som jeg også er på, hvis et sådant for havenørder findes til en rimelig penge). Er jo helt novice ud i fotograferingens kunst! Men det der DLSR, hva´ er det?

    Hey Ulla, tak for roserne (eller tak fordi du morede dig ;)).
    Ja, er du da gal, hvor skal jeg EOS´se og makroé mine nye roser! OG alt muligt.
    Jeg ER i bedring. Det hjalp med Pennecillin. Kunne jo ikke læse termometret. Troede der stod 37,1, men så viste det sig, der stod 37,7. Får nemlig ikke så høj feber.....

    Nøj, Birgitte, hvad der det for en haveblog, jeg er gået glip af? Måske er der tale om Vistaprint.dk. Men dem er jeg modstander af. Min søn skulle lave "gratis" visitkort til mon mor. De kom til at koste 385,- kr. Men så kom de også inden jul.... Nå - vil gerne høre hvad og hvor!

    Altså Lene; du tager dejlige billeder!!! Især bliver de jo gode, hvis motivet er værd at fotografere. Og det er det jo altid på din blog!!! Jeg finder stor inspiration og nydelse på den, skal du bare vide!

    Tak for roserne og de fine ord, Hanne. Bare bliv ved med at tale MACRO, så skal det nok lykkes en dag! Og vis nogle af Signes eller Eva Evigglades billeder. De taler jo for sig selv.

    Ja. Kom Hverdag. Kom fred. Kom have.

    SvarSlet
  13. Tillykke Marianne

    Jeg takker og bukker for dine søde ord. Glæd dig. Foto er så sjovt. Og jeg ville som mange ønske at jeg kunne lære det - sådan rigtigt for alvor, men man prøver sig lidt frem, læser lidt i manualen [gaaab] - og prøver igen. Og inden du har set dig om har du flere tusinde billeder som fylder godt op i gigabyte-regnskabet. Men heldigvis - et positivt "problem". Du skal nok få trænet fotoøjet så den er lige i kassen. Det vil jeg da personligt glæde mig helt vildt til at følge med i.

    knus herfra Marianne
    Dejligt at du har det bedre.

    SvarSlet
  14. Fru Kermit melder sig hermed i koret med jubelråb. Heller ikke jeg har en bønne forstand på foto, jeg "nøjes" med et sigt-og-skyd kamera (Nette udtryk..) samtidig med at jeg fremsiger og hvisker lovprisninger, tænk-nu-hvis-ord og andet som kan overbevise manden min om, at jeg må eje sådan en gang luksus!! Indtil nu er han rimelig upåvirket og ryster bare på hovedet, meeeen... jeg håber bare på tålmodighed lønner sig!! ;o)))

    Sikke da en smøre jeg kunne komme med, bare fordi jeg ville sige tillykke med dit lækre udstyr. Og godt du ikke kom yderligere til skade imellem tulipaner og julepapir, en mellemørebetændelse må da være nok for denne gang :o)

    Fortsat god bedring - tillykke og kermitgrønne hilsner fra fru friis

    SvarSlet
  15. Kære Marianne. Tillykke med den flotte gaver. Så er der endnu mere og glæde sig til på din flotte blog. Du skriver godt og om lige om lidt så kommer der også fantastiske billeder. Heldige dig.

    Ja jeg er så også lidt heldig. Fik klaget min nød, så nu har jeg fået lovning på at få min datters kamara til sommer, når hun køber nyt. Så også heldige mig.

    Kærlig hilsen
    Lise Lotte

    SvarSlet
  16. Nøøøj, hvor er du heldig. Fotogrej står også højt på min ønskeliste.

    Det er nogle flotte billeder du har taget. Glæder mig til at se masser flotte blomster billeder i 2012 :-)

    SvarSlet
  17. Heldige 'kamera-gris':O)
    Jeg spekulere på at investere i et andet, bedre og størrer kamera. Men på den anden side er jeg helt tilfreds med mit lille digitale kamera - fyldt med ridser og skrammer. Det tager perekte billeder, fylder ikke noget når jeg fistrer rundt i haven. Jeg kan have det i lomme, ret praktisk, faktisk.
    Så ind til videre holder jeg mig i skindet!

    SvarSlet
  18. Tillykke med den fine gave.
    Jeg kan godt forstå, at du er glad.

    Smuk julepynt.
    Tak for kigget.

    Ønsker dig og dine et godt nytår.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!