fredag den 30. december 2011

Vær så velkommen nye år, velkommen her!

Ja. Det er jo det.

Et år er gået - og vi er flere der skuer tilbage.

For minder er der nok af!
I 2011 har jeg siden ulykken opnået:
  • At kunne være i haven i mere end 1 time hen over en dag - faktisk op til 3-4 timer på en god dag!!! 
  • At kunne være på pc i mere end 5-10 min ad gangen. 
  • Følelsesmæssigt at kunne håndtere at have sagt farvel til min drømmestilling, som jeg lige var blevet headhuntet til. 
  • At kunne grave huller til mine roser - YES!
  • At kunne læse i mere end 10-15 min ad gangen. Særligt (haveblogs) på min ipad!
  • At kunne udgive et indlæg på bloggen samme dag, som det er fotograferet og skrevet. 
  • At så mine egne stauder og sommerblomster (Div sorter Chili, Tomat, Agurk, Peber, Lupin, Lathyrus og Hesperis fra marts 2011)
  • At blive en del af et fæællesskab i blogverdenen (til trods for at jeg har haft mange stille indlægs- og kommentar-perioder). Tak fordi jeg stadig her i blandt jer!
  • At blive klar over, hvordan min genoptræning skal foregå samt indse, hvilket tidsperskeptiv, der er for det. (Suk)
  • At acceptere. ALT muligt. Mine vilkår sådan generelt, mit progressionstempo, mit ægteskabs vilkår, at noget dør ud og andet blomstrer op, At noget kan komposteres og genopstå i nye former, at jeg begår fejl og lærer af det, at jeg kan (mestrer) langt mere end jeg troede, jeg kunne. Og at jeg er langt mere sårbar, end jeg troede jeg var.Endelig: At jeg har et humør, som tilsyneladende har slumret, men nu er vågnet.
  • At have tillid. Til livet. Til naturens gang. Til alt det, jeg troede jeg kontrollerede, men som jeg nu kan se, fungerer, selvom jeg ikke har styr på en pind. F.eks. i min have. I min familie. i livet som sådan.
  • At indse, hvor meget haven og naturen og fællesskabet omkring mig, er helbredende!
Ramsløgstrappe nord for Gudhjem

Af det mere haverelaterede:
  • X sat i kalenderen til Bloggerhavetræf på Samsø d. 19/5 og i Kolding d. 2/6 2012.:D
  • Note lavet i min havekalender over at skulle besøge Signes Vals i September :D
  • Note lavet i min havekalender over at tikke om at komme på et forsinket minibesøg hos Hanne i haven.... ? ;D ?
  • Planer om
    • At besøge flere haver
    • At deltage i flere plantebyttedage
    • At sende frø rundt til alle dele af landet til dem, der vil have: på Håndholdt blog om selvforsyning11/10/frhsten-2011-er-i-hus.html
    • At bytte planter hos flere blomsterveninder
    • At prikle og potte flere hundrede stauder (som seslvfølgelig spirer):#
    • At skrive oftere på bloggen
    • At kommentere langt mere og bedre (ikke fra Ipadden, som vrøvler) på jeres dejlige indlæg

  • Planer om:
    •  At geninstallere havebassinnet og tilplante det
    • At grave bedet større omkring stenen
    • At lægge kantsten omkring alle bede
    • At flytte bålpladsen
    • At bygge et klatrestativ eller to til mine roser
    • At forsøge mig med noget Lene-agtigt med jern til de dersens roser... hvis nu byggeprojektet svigter
    • At overtale min mands bedste ven om at hjælpe med at lave et skagensstakit omkring køkkenhaven.
Solnedgang ved Hammershus


Listen er længere, sådan set ret meget længere, men jeg ved jo allerede, at det slet ikke kan realiseres alt sammen. På ét år.
I mit tempo.

Med min energi.

Pt.

Men det er også OK. Det der med de drømme, som Dalbyen nævner. (Hjernens legeplads).
Sådan har det været med alle mine lister. So far.


Og sådan vil det også være i det ny år. Og fordi jeg kører noget ACCEPT-trip, så er det også ok! :)

Min meget accepterende mand (fik jo nyt kamera)

Hjerteligt velkommen søde, løftefulde nye år.

2012.

Det spirituelle skelsår.

Dér, hvor ALT sker. Alt det gode. Alt det, der vil forandre alt.

Det kommer det også til. Det ved jeg.

I mit hjerte, i hvertfald.

Og:
I den Helbredende Have.

Kom godt ind i det nye år, alle bloggere!!!
Må dine drømme følge dig og gøre det godt for dig!

Knus fra mig!

18 kommentarer:

  1. Kære Marianne
    Også godt nytår til dig:) og godt nyt haveår. håber vi ses igen i det nye år:) Anne Gine

    SvarSlet
  2. Og, rigtig godt nyt år til dig! Tak for morsomme, eftertænksomme og inspirerende indlæg i det gamle. Du er da beviset på, at et godt humør er det, der holder livet sammen - også når det er mørkest. Må du få mange lyse stunder i det nye år og nå bare en brøkdel af din lange liste :-)

    Haveknus
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Skønt at du deler alle dine planer og drømme med os. Thumps up for det, du er en fantastisk kvinde, som har godt gåpåmod midt i dine besværligheder,og som allerede har nået mange mål i 2011.
    Jeg tror på, du når de fleste af dine planer før eller siden og glæder mig til vi ses d. 19.5.
    Godt nytår Marianne
    Stort knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Kære Marianne
    Du skal vide at din filosoferen over tilværelsens glæder og modgang giver stof til eftertanke i min ende. Jeg nyder altid at læse dine indlæg og glæder mig til næste haveår sammen med dig og de andre derude i haveblogland.
    Knus fra Berit

    SvarSlet
  5. Hej Marianne. Rigtig godt nytår til dig. Hvor er det dejligt at læse dine ord - så meget livsglæde og mod. Det er rigtig godt gået. Jeg glæder mig til at følge med i alle dine planer og drømme. Det lyder så interessant!

    SvarSlet
  6. Og et rigtig godt nytår til dig og din familie fra mig, og tak for dine sjove og hyggelige indlæg, som jeg desværre ikke altid får kommenteret på.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  7. Rigtig, rigtig godt nytår søde Marianne! Jeg nyder at følge din blog og bliver både underholdt, bevæget og klogere af din tilgang til livet. Tak fordi, du er her.

    Og ja, jeg så godt, at jeg var kommet på listen. Det var du ikke længe om, hva? :D
    Du skal være så velkommen!

    Knus Signe

    SvarSlet
  8. Spændende planer og drømme - det nye år vil helt sikkert blive fantastisk.

    Også godt og helbredende nytår til dig og din familie :-)

    Kh

    Gitte

    SvarSlet
  9. Også godt og meget lykke-bringende nyt haveår til dig, søde Marianne. Jeg nyder også altid dine indlæg og jeg kan jo nikke genkendende til så meget af det. Og du er på rette vej, det kan jeg mærke. Det er det med accepten, som er det sværeste, men man 'vinder' ikke før man har lært at acceptere det hele.
    Og så må jeg lige spørge hvorfor vi skal vente helt til September med at besøge Signe? :-D
    Og ja, selvfølgelig skal du på besøg i min have, det slipper du slet ikke for :-) Men jeg tror desværre vi må vente et par måneder før der er bare lidt at kigge på derude :-)
    Rigtig god nytårsaften til dig og din familie.
    Knus, Hanne

    SvarSlet
  10. Kæmpe Knus til dig også Marianne......og tak fordi du er her på trods.......det er altid berigende at følge dine sommerfuglebevingede og kloge ord og dine tanker. Mage til livsvilje og gåpåmod skal man lede længe efter.

    Jeg glæder mig til at følge dig i et kommende og lykkebringende have år.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  11. Kloge tanker og eftertænksomme ord og så ikke mindst lyser gåpåmodet ud af dit indlæg her, som så ofte før - det er dejligt at læse og følge dig, for du er gjort af særligt stof :) Godt nytår og gid at du får realiseret en pæn portion af dine planer i 2012.

    knus fra Ulla

    SvarSlet
  12. P.S er bloggerhavetræf i Kolding ikke Grundlovsdag 05. Juni 2012? Anne Gine

    SvarSlet
  13. Kære Marianne.
    Rigtig godt og dejligt nytår til dig. Tak for dejlige indlæg og skønne kommentarer i det forløbne år. Glæder mig til at møde dig når bøgen igen er sprunget ud! :o)

    PS. Du har ret Anne Gine, koldingtræffet er grundlovsdag 5. juni...

    SvarSlet
  14. Kære søde Marianne. Hold op hvor ville jeg ønske jeg havde hat på for så havde jeg taget den af for dig. Jeg sidder her i den anden ende og tænker:" Hold op en stærk og sej kvinde hende Marianne, og med så positiv en indstilling til livet. For hvor er det bekræftende at læse din blog, du kan tro jeg bruger meget af det. Så tak for alle dine skønne indlæg.

    Ønsker dig og din kære et rigtig godt Nytår og god vind i 2012.

    Kærlig hilsen
    Lise Lotte

    SvarSlet
  15. Ih, 1000 tak for jeres medlevende kommentarer. Jeg føler mig helt som en.... Pipi Langstrømpe efter jeres varme og opmuntrende ord.

    Så tjula hop - Tjula hej - Tjulla hop sa sa!

    Vi ses i det nye år.

    PS. Jeg retter straks:

    Signe-besøg i løbet af sommeren :)- say when!
    Samsø-besøg d. 19. maj
    Bloggertræf i Koldning d. 5. juni
    og så er jeg blevet lovet et mini-rosinen-i pølseenden-besøg hos Hanne når du vinker med flaget.

    Der er så meget at se frem til. :D

    SvarSlet
  16. Spændende planer.
    Ønsker dig og dine et godt og lykkebringende nytår.

    SvarSlet
  17. Jeg nyder at læse alle dine eftertænksomme indlæg - de sætter havelivet i et andet, men dejligt perspektiv. Jeg er meget imponeret af, at den store indsigt du har i dit "handicap" og hvordan du arbejder med den ift. det helbredende i haven. Du har et fantastisk gåpåmod, indsigt og tålmodighed og derfor er jeg helt sikker på, at du kommer "over på den anden side" også selvom det kræver tid.
    Jeg vil glæde mig til at følge flere sjove og tankevækkende indlæg fra din hånd i 2012, hvor vi forhåbentligt mødes igen :-)
    Du og din familie ønskes et godt og blomstende nytår :-)

    SvarSlet
  18. Kære Marianne
    Jeg synes du er så postitiv, trods det at du er ramt af sygdom. Jeg bliver helt rørt over dine fabulerende ord og over at du, trods modgang, er i stand til at holde hovedet oven vande og have varme i hjertet og omtanke for andre. Det kan jeg jo se, på dine mange søde kommentarer rundt om her i blog-land.
    Så jo du er helt klart på vej og 2012 beware, for nu kommer Marianne på banen igen.. og det kan ikke går hurtigt nok.
    Godt nytår og tak for altid søde kommentarer fra din hånd.
    Vil du være sød at gøre sådan: slå armene ud - slå dem sammen omkring din overkrop. Tak for nu har du fået et virtuelt kram af mig.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!