torsdag den 17. november 2011

Roman om blomsternes hemmelige sprog

Har jo skrevet om 'armchair gardening' før.... og vil nok gøre det igen. Det er i dette hjem en yderst vigtig vintersyssel.

Med dette indlæg, vil jeg bare fortælle om en bog, jeg ønsker mig:




På dansk; "Blomsternes hemmelige sprog". Den er skrevet af Vanessa Diffenbaugh, en mild og køn engelsk forfatterinde, der her fortæller om sin store passion for blomster og kærlighed:

 


Jeg faldt lige over en blog, der fortæller om blomsternes hemmelige sprog og betydning... måske var det noget for dig?

JA, så nu ser jeg bare frem til at den bliver indtalt på lydbog, for det med små bogstaver er jo ikke lige mig før (forhåbentlig) efter min synstræning.


Men det kunne da være, den skulle med på din ønskeliste?

8 kommentarer:

  1. Nu frister du ;o)
    Min ønskeseddel er faktisk lang i år....og består af lutter bøger - ikke at jeg regner med at få dem alle indfriet, slet ikke.
    But a girl gotta dream, right ;o)
    Kh Helle

    SvarSlet
  2. Jeg ved det godt, Helle! Og min liste er også alenlang. Især efter at Dalby er begyndt at skrive lokkeindlæg fra forårssortimentet i Bilka.

    Men jeg er enig med dig: Hvad er små piger gjort af? Sukker og fløde og alt det søde.... Og så en hel masse drømme. :D

    SvarSlet
  3. Hej Marianne
    Det ser ud til at være en spændende bog, det vil jeg lige tænke over ;o)
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Så må vi håbe at julemanden er god ved dig i år ;)

    SvarSlet
  5. Hmmmmm nu syntes jeg også Marianne lokker :) Jeg har sjovt nok også bøger på ønskelisten i år. Og "haveting". Familien småsmiler lidt af mig.......tror de syntes jeg er blevet noget af en havenørd. Måske denne bog skal med også :):)

    SvarSlet
  6. Ja, det gør jeg vist. :D
    Men det står dig frit for om du vil ønske dig den. Synes bare den lyder SÅ god. Kunne godt tænke mig at udveksle gode romaner, hvor have- og blomsterkendskab indgår i handlingen.

    JA, Tim, jeg har været SÅ artig! You too!

    SvarSlet
  7. Kære Marianne
    Mange tak for dine søde kommentarer på min blog. Nu får du lige svar på dine spørgsmål her vedr. tofarvet det er en 'Lantana Camara' se også mere her http://en.wikipedia.org/wiki/Lantana_camara samt den pink yndighed er tvillingblomst/Diascia, de er begge skønne og blomstre fra forår til frost!
    Så var der spørgsmål til den lille stol, den blev brugt på et kursus jeg var på i lægning af pigsten men den og værktøjet skulle kunne købes hos dem her: http://www.bygningsbevaring.dk/default.asp?pid=172. Kram fra Fru Krull Ps/ Jeg skal da også lige checke link på din boganbefaling!

    SvarSlet
  8. Søde Fru Krull, velkommen her i haven.
    Tak for dine grundige svar. Ildkrone og Tvillingblomst står nu på min krukkeliste til næste sæson!

    JA, gør det... Jeg tror den er god. Er i hvertfald vild med t<nken og vil gerne opfordre os alle til - her i haveblog-land at videreformidle romaner, som er gode og som har have/blomster/planter som element.

    PS. (Hader simpelthen, når man sidder og læser og så tænker: ej, den blomstrer da ikke om foråret... eller sådan noget).

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!