lørdag den 23. september 2017

SENSOMMER I DHH

Tænk, det er ved at være et år siden, jeg har lagt en blogindlæg her, lidt sært, når nu det har fyldt meget i mit liv. Det var såmænd lige før jeg ikke kunne huske, hvordan man gjorde, for jeg har jo heller ikke blogget på HAVEFOLKET i den tid. Men fingrene gjorde selv arbejdet i Picasa. Har sendt dem en kærlig tanke; fingrene. 




Jeg har haft tankerne alle mulige andre steder denne sommer, faktisk har både de (tankerne) og jeg tilbragt meget tid ude i haven. 





Af og til har jeg smidt et foto på Instagram, men dér lægger jeg jo også mange andre ting, så det kan være, de forbigået opmærksomheden. Er du interesseret i at følge min konto, skal du være velkommen: Jeg går under code-navnet (fra før haveblogging) "Stjernevrimmel". Nå, det var teknikaliteterne. Resten drukner i regn og bliver spist af de slimede bæster til Iberiske dræbersnegle. For 7 sytten altså!





En del ligner jo sikkert helt sig selv, men jeg er kommet af med "djævlehegnet" mod vest og har dermed fået mig ca. 100 m2 mere have, hvoraf en del af den er ved at blive omdannet il grushave. Ikke dårligt. Ægtemanden, derimod synes jeg havde rigeligt have, så vi skulle lige have filet kanter, og det var ikke galt uden at det var godt for noget: Jeg er gået i gang med at forenkle... ja, det bilder jeg mig i hvert fald ind. Lad os nu se.



Jeg skal nok vise fotos af den kommende grushave, også selvom den jo hverken er helt eller halvt - jo måske akkurat halvt) færdig.



Jeg er også gået i gang med at samle frø, kan simpelthen ikke lade være, aner ikke hvorfor. Det er som om al den frugtbarhed, alle disse muligheder ikke må lade gå til spilde. Og selvfølgelig er det også for at hele molevitten ikke selvsår sig i haven. Den er rigeligt frodig, som den er nu.


Rigtig dejlig septemberaften til jer alle i HAVEBLOGLAND. 

Har SÅDAN savnet jer, selvom jeg jo har "mødt" mange af  jer
her og der IRL og på Insta og FB.
  
Man får jo "dronning Ingrid-pukkel - 

I disse digitale tider. 
(Undskyld ;-D )
  

8 kommentarer:

  1. Hej! Er du også her? (ja vi har jo lige mødtes på plantemarkedet i formiddag) Det er hyggeligt at se billeder og høre nyt i DHH. Jeg følger også med på Insta, men på bloggen er der lidt flere ord - jeg er en fumler på tasterne på min iPhone - rammer konstant ved siden af, så dér skriver jeg ikke så meget.
    Jeg elsker montbretia og dit billede er bare så lækkert :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lisbeth, det var rigtigt hyggeligt lige at hilse på og shoppe lidt sammen. Jeg har montbretia.knolde til dig, hvis du vil have. Kan sagtens gemme dem til dig til vi ses. Lægger dem i en potte med jord, så er de klar til at blive lagt hos dig - om det nu er i krukke eller jorden, når du får dem. Har vist også lovet dig en lægekvæsurt. Den reserverer jeg i hvert fald til dig.

      Slet
  2. Dejligt at høre fra dig her hvor der jo - som Lisbeth også siger - er lidt flere ord end på Instagram. Men de billeder du viser er nu også dejlige :-)
    Fortsat god søndag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord. Helt old-school-agtigt med blog-kommentarfeltet, men det er nu hyggeligt. Og jeg har SÅ mange ord inden i mig, så mediet passer mig fint!

      Slet
  3. Hej Marianne. Det var nogle smukke billeder og spændende med grushaven. Herligt at du lige lagde vejen forbi her!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej kære Birgitte
      Jeg skal nok oppe mig og lægge fotos på af grushaven snart. Sjovt, du siger "forbi her". Jeg er sådan én, der forstår mange ytringer meget bogstaveligt. Og "haveblog-land" er faktisk en lille "landsby". Tak fordi jeg kom på den erkendelse. Tror jeg vil sætte mig "ved bænken" lidt oftere... :-)

      Slet
  4. Hvor skønt med et indlæg fra dig igen :)
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, det er lidt som om jeg har været i det ydre rum en tur. Men jo, I'm back. Skønt med lille besked fra dig, Ulla!

      Slet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!