fredag den 15. august 2014

SÅ GIK DER LIGE EN SOMMER

... Men den findes stadig i hjertet og i haven. Skal bare lige i gear, hvilket jeg hermed har besluttet mig for at komme. Wroummmmmm. ...





Alt sammen handler om energi - lærte jeg en gang på et kursus, og syntes at det lød forfærdeligt hippieagtigt. Men rigtigt er det jo. Og heldigvis er jeg medlem af den livgivende og vidunderlige redaktion på HAVEFOLKET, og der blev jeg dels tildelt et kærligt spark over skinnebenet - "sig mig, Marianne, er du helt holdt op med at blogge?" og en (for mit sprælle-gen lidt pirrende) udtalelse: "Når jeg blogger, får jeg energi. Jeg kan slet ikke undvære det. Sagde Lone." Hm ja, Sådan har jeg også altid haft det. Det vil jeg da ikke miste.

Så nu. Nu. Nu-nu-nu-nu skal det altså være. Ned med overlæggeren og flere små hveerdagskommentarer fra Den helbredende Have.




Punktum. Sådan skal det være.

Dette var så den første af mange - korte, siger jeg  - kommentarer.

OG HVAD ER KOMMENTAREN SÅ?
Den er: Jeg kan ikke undvære min haveblogging. Jeg VIL ikke undvære den. Og selvom det jo selvfølgelig er pragtfuldt at få kommentarer fra jer læsere også, så er det at haveblogge med til at give en ekstra dimension til det at have have. Det uddyber fornøjelsen. Gør at jeg kan høre, hvad jeg selv tænker om have. Bare vent. Jeg tænker. Hele tiden. Og bedst i haven.

Har du det også sådan?

18 kommentarer:

  1. Dejligt at få en lille opdatering fra "Den Helbredende Have" og høre, at du stadig er med. Nu ikke fordi jeg har tvivlet, men jeg vil glæde mig til at høre lidt oftere, hvad du tænker om og i haven.

    Fortsat god sensommer :-)

    SvarSlet
  2. Hej Marianne. Jeg er helt enig i at havebloggeri er krydderi på havelivet. Man bliver så inspireret og glad af det, så jeg kan heller ikke undvære det!

    SvarSlet
  3. Hej Marianne!

    Det lyder spændende, og jeg glæder mig, da jeg opdagede du og din blog, inspirerende og ærlig læsning, og havde meldt mig som fast læser, da kom der ikke mange pip fra dig her, efterfølgende;-)

    Og blogning har jeg overvejet en hel del, altså hvorfor jeg selv ikke kan lade være, erfaringen er, det løfter energien ved at dele, i mit tempo, og du godeste jeg er blevet vældig glad for det.

    Jeg nyder min morgenrutine med havregrøden, og efterfølgende kaffen, at kigge med rundt omkring på andres blogge, og give en kommentar hist og pist, ja ja nu er det aften, men har sådan en alene aften, så den nydes med lidt af hvert, jeg styrer nemlig også selv tvet;-)
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
  4. PRØVE, har lige siddet og skrevet en kommentar,og sendt den, også blev den væk, så prøve om det virker;-)

    SvarSlet
  5. Sommeren slut
    huske at glemme, uafbrudt
    lyset væk
    cykellygte, ansigtstræk
    viskes ud i en andens blik
    lyden af skridt der gik
    dråber af savner dig
    skjules bag smilende øjne

    Ved slet, slet ikke hvorfor, men jeg fik lyst til at skrive dette citat fra sangen "Husker du så glemmer jeg" (TV2 / Steffen Brandt)

    Ja jeg er altid udenfor kontekst, så jeg er vel undskyldt :-)

    Knus og dejligt at se dig her på "Den helbredende" - kommer du her tit (hoho)

    k

    SvarSlet
  6. Hyggeligt at læse dig igen..... er det en vejbred den smukke rødbedefarvede plante på det første billede?

    SvarSlet
  7. Tænker helt klart bedst i haven. Så falder hovedet på plads. Dejligt at høre nyt fra din have, det plejer at være så skønt at læse med herinde :-) Mange hilsner fra Trine Blair

    SvarSlet
  8. De bedste tanker kommer i haven! Jeg er selv frygtelig bagud med både bloglæsning og skrivning, så jeg tilslutter mig dig "nytårs"fortsæt... :o)
    Haveknus fra mig.

    SvarSlet
  9. PS. Hvorfor har du sat kommentarmoderation på? Har det noget med spam at gøre...?

    SvarSlet
  10. Ja kære Marianne
    Sådan har jeg det også, det er derfor jeg blogger hver dag, for jeg vil så gerne dele min haveglæde med andre.
    Glæder mig til at høre mere fra dig her, men skulle det ikke lykkes, så ved jeg, at jeg altid kan læse dine fine indlæg på havefolket.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  11. Velkommen tilbage. Og hurra for de små hverdagskommentarer :-)

    SvarSlet
  12. Jeg er glad for du vender tilbage ! Havde lige fundet dig og så holdt du laaaaang sommerferie :)

    SvarSlet
  13. Ja, det må man sige og selvom vi har haft en laaang sommer i år, så sidder man alligevel lidt forpjusket og spørger sig selv om hvor den blev af :)
    Det er godt med et venligt spark engang imellem, om ikke andet så får det én til at reflektere over hvor og hvordan energien skal bruges.
    Det er hyggeligt når du lige popper op her. Selvom jeg med tiden er gået hen til at forbinde dig og dine skønne blogindlæg med HAVEFOLKET - jeg er ihvertfald ikke i tvivl om at du lægger hele dit hjerte i haveblogning :o)
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  14. Jeg er begyndt at blogge for nylig og synes allerede, at jeg kan fornemme det du skriver: at det giver en ekstra dimension til tingene, selvom jeg aldrig tidligere har tænkt over, at jeg havde en "indre blogger" som en veninde sagde om mig:-)
    Jeg har læst "usynligt" med hos mange af jer have-bloggere gennem flere år og er glad for at du er begyndt at blogge igen! Du skinner som person meget igennem på din blog. Det kan jeg godt lide:-)
    Kh Lisbet

    SvarSlet
  15. Dejligt at høre fra dig her igen ;)
    Og glæder mig til at se flere indlæg fra dig. De er savnet <3
    Mange knus Vibeke

    SvarSlet
  16. Skønt at se der igen er liv i "den helbredende have". Selvom jeg læser dine tekster hele tiden på HAVEFOLKET, så er du bare noget andet her i 'privaten'.

    Så - dejligt er er kommet lidt Wroummmmmm.... over den :-)

    SvarSlet
  17. Åh, jeg er tilbage. Jaaaaah. Tilbage.

    Tak og tak og tak fordi I har lagt sådan nogle dejlige kommentarer. Det er en skøn velkommen tilbage.

    Som Lone siger: Jeg er ligesom mere mig her. Og sjovt nok har jeg brug for det.

    Man ved nogle gange ikke, hvad det er man går og savner, før man får det tilbage.

    SvarSlet
  18. OG tak for digtet, Karina, ja, vi er to om at være ude af kontekst, ude af trit, ude af synk. Det er ved at blive en livsstil!

    Ja, det er en vejbred. Jeg har frø af den, som vil blive tilgængelige på HAVEFOLKET på et marked her i sensommeren/efteråret. Skal nok sige til!

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!