søndag den 27. april 2014

WORLD OF FAME- I 5 MINUTTER

Ja, så er det jo i morgen, det går løs i "fjerneren". Jeg er egentlig mest spændt på om jeg holder til alle de timer, det står på med optagelser i TV 2 FRI. Vi skal møde der klokken 15:30 i Holbæk i Frihuset og optagelserne er først færdige klokken 21-stykker, fordi de gerne vil have solnedgang med i baggrunden. Jeg har energi til ca. 2 timer (max) ad gangen, så det er godt jeg har en stationcar, som jeg kan lægge mig i i alle de pauser, der kommer. Jeg har tænkt mig at medbringe kamera og selvom det bare er "backstage" så tænker jeg at det godt kunne blive sjovt at se, hvordan sådan noget foregår.




H.v.i.s jeg nu vinder (nej nej, lille kone med æggene, den går ikke) så (jamen altså..... ) vil jeg i hvert fald bruge nogle af pengene til haven. Stakit, større drivhus, pergola, udepejs, udekøkken. Sådan, så kan jeg være meget mere ude. Og nyde haven endnu mere selvom solen brager ned. Sol er nemlig ikke noget hit mere hverken for mit hoved eller for mit syn.

Ja og så er der udgifter til kraniosakralbehandlinger og alt det. Men det gider jeg ikke at tænke på. Er selv megaspændt. bare fordi det er sjovt at være med. "Konen med æggene" - hun er sendt ud på de evige landeveje, måske til Holbæk. Men jeg går i seng. Vi ses i morgen. 


Og mens rulleteksterne kører, kan du lige følge lidt med i Bagsværd, for den er under en mindre "forvandling" - og ikke særlig "færdig", lige nu. Men hvornår bliver den det? 

Pt. ser haven sådan ud:

Der bliver malet højbede - og jo, pallerammer, de er billige og anvendelige

Og så kommer det til at se sådan ud. Der skal lige kanter og flis på. Ja og så skal der ryddes op, skal der! Og udplantes fra drivhuset.

Nogle steder er der ok pænt i haven

Men så gik vi også i gang med de gamle havemøbler, nu vi havde malingen fremme. Oprydning.... ja, næste weekend!

Det kom til at se sådan ud. Skal lige have tilpasset bordenes højde + købt ny parasol

Og da vi i dag ikke kunne spise op, fok hønsene lidt af rødbedesalaten. Jubel blandt de tobenede! Gad vide om æggene bliver røde? Eller blommerne måske?



13 kommentarer:

  1. Det bliver rigtigt spændende, jeg håber du får en god dag, hvor du har kræfterne til at komme igennem det. og krydser fingre.. bare fordi :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  2. Held og lykke med det, håber du klarer dagen i fin stil :)

    SvarSlet
  3. Har endnu til gode t se udsendelserne, men vil da ønske dig pøj-pøj med det! Indtil da kan du da bestemt glæde dig over det der er sket i din have på det seneste - ser flot ud og skal nok gøre gavn nu da sommeren NÆSTEN er i gang.
    God dag fra Henrik Havehjerne

    SvarSlet
  4. Der sker godt nok ting og sager i Den helbredende det ser fantastisk ud. Er du ved at udvide urtehaven?
    Jeg krydser fingre for dig- du skal vinde, synes jeg.
    Heldoglykkekram

    SvarSlet
  5. Jeg håber af hele mit hjerte du vinder, krydser fingre for det, og for at du holder til det hele. Skal tænke på dig. Dejlige billeder fra din have.
    Kram
    Lisbeth

    SvarSlet
  6. Ikke mindst for en quinde, hvor der skal tankes energi hver anden time, må man da sige, at der sker ting og sager.

    SvarSlet
  7. Hej Marianne.Dejlige billeder fra din have.........utroligt hvad lidt maling kan gøre.
    Hepper på dig i aften........og håber at du klarer dagen i fin stil.
    Og de pallerammer er da bare geniale til mange ting.
    Synes også lige at du skal se det dejlige billede jeg viser af dig og Lene.
    Dejligt at få en lille snak med jer.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  8. Håber kræfterne rækker! Og at det bliver en positiv oplevelse.
    Og sikke en dejlig have - bliver haver nogensinde færdige?
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  9. Solskins-tak til jer alle!

    Det er nu min mand og søn, jeg kan takke for højbedsprojektet. - Altså udførelsen. Jeg selv har kun strøget en pensel nu og da. Glæder mig som et lille barn til at tilplante og så. I drivhuset står der lilla gulerødder, mizuna, div andre salater, blandede rødbeder og bladbeder. Kartofler, løg og hvidløg er dog lagt!

    Og nej, haver - i hvert fald ikke min - bliver vist aldrig rigtig færdig. men jeg glæder mig nu til den dag, den er anlagt. Urte/køkkenhaven, som kommer til nu er inspireret af vores egne artikler i HAVEFOLKET. Det er virkelig svært at skrive om ting, uden selv at få lyst til endnu mere af det.

    SvarSlet
  10. Pøj pøj -
    Glæder mig til at se udsendelsen i aften - og jeg krydser fingre.
    Mvh Gerd


    SvarSlet
  11. Hej søde
    Har lige vinket til dig i fjerneren :D
    Er så spændt på at se programmet når det går rigtig igang.
    Og hvor ser din have dejlig ud med de nye bede.
    Jeg og husbonden er jo også igang med køkkenhave af pallerammer. Syntes det er super smart.
    Og nemt!
    Nu er det bare spændende hvor meget der kommer ud af anstrengelserne ;)
    Håber du får en dejlig og ikke mindst indbringende aften ;)
    Knus og sommerkram
    Vibeke

    SvarSlet
  12. Æv og øv, der røg den drøm, men det er godt at have drømme. De går måske nok lidt senere i opfyldelse, men de er forhåbentligt ikke helt uden for rækkevidde. Jeg har, af guderne må vide hvilken årsag, gemt nogle af de første Isabella Smith magasiner, som udkom da hun selv stod for bladet. Deri er der nogle fantastiske eksempler på, hvordan man for næsten ingen penge og meget lidt fingersnilde, kan lave et helt utroligt hyggeligt udekøkken. Det er fra før de fancy udekøkkener blev et hit. Økonomisk set er det meget overkommeligt, så måske det var en model, som man kunne overveje :-)

    At have høns i haven er SÅ hyggeligt, og det var en af de ting som undrede mig i tv-udsendelsen. Hvorfor stillede de ikke mere ind på det mon? F.eks. Nå, der kan skrives tykke bøger om alt det jeg ikke forstår. Jeres have er dejlig og personlig. Og det er det som tæller. Synes jeg ;-)

    Lene ringer til dig ang. dette indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo drømme og ubesvarede spørgsmål.... måske er det bare vores drivkræft? Jeg har i hvert fald også mange og mine ligner dine! Kan faktisk godt huske de der udekøkkener, et turkist skab og sådan. Jeg lod mig inspirere af det med mit "potteri" sidste år, men nu er skabet faldet fra hinanden, så jeg må i gang igen. Når nok at blive færdig inden efteråret sætter ind haha.

      Tak for dine ord om min have. Jeg elsker den højt! Også med alle dens mangler og skævheder! Den og jeg ligner hinanden, det er rart at tænke på!

      Slet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!