fredag den 22. august 2014

HØST ER MANGE TING

Det er ved at være høsttid, eller det har det faktisk været længe, fordi sommeren startede 3 uger tidligere i år. Markerne står i stub, agurker og tomater oplagrer sig på køkkenbordene og i skylteglassene. Hos mig er høsten lidt anderledes.



Vi har mange flagermus, der lysløst - eller i hvert fald uden for menneskers normale hørelse - flakser rundt over hovederne på mig om aftenen i skumringstiden. Men det er nu ikke derfor jeg har haft hvidløg i haven i år. Det er fordi vi spiser usigeligt mange af dem i familien for at jage "det onde bort". Vinterforkølelser, infektioner og sådan noget skravl.

Trillebøren viser høsten af sommerens glæder i haven. Dem er der stadig mange af. Blot i en anden forstand. Det skal vi kikke på i den kommende tid. Nyd dagen og den kommende weekend.

Skal du noget særligt? 


4 kommentarer:

  1. Hej Marianne!
    Kan se dine løgvækster ligner mine, i variable størrelser, og sande lækkerbiskner, her spises de fordi vi-JEG godt kan lide det.
    Spændende om der kan kommenteres i dag.....
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
  2. Hej Marianne.Desværre fik jeg ikke sat hvidløg i efteråret......men må huske det i år.
    Og du kan tro at jeg skal noget spændende i weekenden.
    Først til en 50 års fødselsdag hos min veninde.Og søndag til CD for at se hans smukke have.
    Så det bliver en rigtig god weekend. Også en god dag til dig knus Jette

    SvarSlet
  3. Man må da sige at du er kommet i gang igen, Sikken fart og energi, Marianne :-). Skønt at have dig tilbage på din egen blog - også.

    /Birgitte

    SvarSlet
  4. Jeg skal op og besøge Claus Dalbys have med min søster.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!