lørdag den 23. august 2014

FOR HELGULAND ALTSÅ!

Ihhhhhhhhhhhhhhhh altså, mig og it!

Nu har min dejlige HAVEFOLKET-kollega, Lene, lige spurgt mig om jeg har gjort et eller andet med kommentarmoderationen, og ja det har jeg, for selvom jeg ikke udgav, så modtog jeg dagligt besynderlige tilbud om p-<biiip>-forlængelser og sådan noget, og det gad jeg ikke at se på mere.



Og her til formiddag tænkte jeg: Nå. (sæt dybt suk ind her) Det er hvad jeg får ud af at være så længe væk fra hyggebloggingen. Glemt bliver man. Men (og nu med optimistisk Keep up the keep-upping-stemme til mig selv): så må jeg jo blomstre noget mere som et frø i jorden, der pludselig får lys, varme og vand og luft.

JA, og så var det Lenes mail lå der. Og bum - ind og kikke - og her er det så jeg lige er lidt forvirret. 23 meddelelser, som afventede moderation..... Hmmm. Hvorfor har jeg ikke modtaget mail om det? Er der et flueben, jeg ikke har set?



Beklager dette meget lidt blomster-have-helbredelsesagtige indlæg, men jeg vil så gu da svare jer, når I har gidet at klikke jer igennem "skriv et tal eller ti og en mærkelig sætning der aldrig bliver den samme som den, det er meningen, jeg skal skrive".....

Eller hvad er det egenlig I bliver bedt om? 

Lørdagskrammer og en baglæns koldbøtte fra

Marianne


PS. Fotos´ne er fra en efterårsreportage fra Ordrupgård i Charlottenlund sidste år.

PPS. OG til jer kære mennesker,d er har lagt et lille skriv i kommentarerne, jeg skal nok læse og svare i løbet af weekenden. 

14 kommentarer:

  1. Hej Marianne.Jeg undrede mig også over hnad du da havde gjort ved din blog.Og sjovt nok har jeg lige talt med min søster i Jylland ang din blog.
    Vi har begge prøvet at skrive til dig.Godt at Lene var vaks ved havelågen.
    Så nu håber jeg på at det hele virker.
    Skal en tur til Claus Dalby i morgen med Gitte.............glæder mig.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet
  2. Super Jette det lyder skønt! God tur og hils Gitte.

    Sig mig lige (hvis du ser dette) Skulle du igennem en kommentarmoderation? Altså noget med at klikke på nogle tal eller et ord (værre) for at sikre at du ikke er en spam-computer?

    Ja, lov mig ikke at tage mit spørgsmål personligt, det er fordi jeg har prøvet at gøre sådan, at I let kan kommentere, men at jeg undgår spam. Allerede på 1 time har jeg modtaget 5 spammeddelelser, nemlig.

    SvarSlet
  3. Det var godt at Lene spurgte dig, for selvom jeg tænkte på at spørge dig via FB om hvor kommentarerne fløj hen ja så blev det ved tanken :-)
    Sidst jeg kommenterede var der ikke kode eller andet, den forsvandt bare, men lad os se hvad der sker nu.....

    SvarSlet
  4. --- hm den fjøj lige igennem uden kode eller andet - venter blot på at du godkender :O)

    SvarSlet
  5. - og jeg bliver ved - sæt evt. som I har på havefolket blokering for anonyme kommentarer, det har jeg og får ingen spammail mere.

    SvarSlet
  6. Hej Marianne, godt at se dig lidt aktiv på din egen blog igen, mon det er udtryk for overskud - jeg vil da håbe det :)
    Skøn høst af hvidløg, der fik du mig li'godt misundelig ... :)

    Knus, Ulla

    SvarSlet
  7. Ja, det er mig igen.... Jeg skulle ikke taste nogen kode eller noget, men der står at min kommentar afventer din godkendelse.

    SvarSlet
  8. Hej Mariannne. Vi får bare at vide, at kommentaren afventer godkendelse fra blogforfatteren. Altså ingen besværlige tal eller bogstaver. Og, ja du har nok glemt et flueben, siden du ikke modtager en e-mail om, at der er kommentarer :-)

    God weekend
    Birgitte

    SvarSlet
  9. Hej Marianne
    Man skal bare skrive nogen tal, men det man skriver, kan ikke ses, før du godkender dem. Sådan er det også hos Katy på Madam Bæks blog.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  10. Kommentarmoderation er blevet aktiveret. Alle kommentarer skal godkendes af blog-forfatteren.


    Sådan står der hos dig.

    SvarSlet
  11. Altså, hvis du inde i indstillinger - Indlæg og kommentarer - Hvem kan sende kommentarer vælger "Registreret bruger - inkludrere open ID" så får du ikke ret meget spam. Plus alle kan kommentere uden at skulle lege tagfat med tossede tal- eller ordsammensætninger
    Jeg kan se at en af mine blogposts stadig får mellem 300 og 500 hits om dagen, men jeg slipper for tilbud om forlængelse og lignende gode tilbud.

    SvarSlet
  12. Tak, nu har jeg været inde og rette. Håber det funker så. I er nogle skattere!

    SvarSlet
  13. Test-test - nu ser vi lige hvad der står, når jeg trykker på "udgiv".... :)

    SvarSlet
  14. Jamen søde Marianne, flueben alle vegne kan vi da alle glemme hi hi ... nu får vi se,om min kommentar kommer med :-)
    Kh Helle Torning

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!