onsdag den 5. februar 2014

HELLEBORUS-MIRAKLET

Vi har talt om det før - at det er et mirakel, når juleroser og påskeklokker bryder sneen med blomster i knop. Men så store ting kan ikke nævnes for tit: En rose så jeg skyde, ooooo-op ad den fro-ooosne jord".



Det er simpelthen livsforlængende og minder os om at det "umulige" er muligt. At verden er større og mere forunderlig, end vi lige fatter - at der findes så meget skønhed lige udenfor vores dør - OG: At det er ok, at vi ikke fatter det



Disse juleroser har stået i en kasse, som ankom på min 50 årsfødselsdag d. 9/1 og ventet på at frosten skulle gå af jorden. Efter en måned i sne, blæst og kulde så de rent ud sagt miserable ud, men de har naturligvis klaret den.


Nu smiler de til mig, og det gør mig så inderligt glad og taknemmelig for livet, på trods af alle mulige og umulige sorger, smerter, fortvivlelse og stadig modgang. Men de gør godt!

Så godt at jeg har fundet overskud til og glæde ved at dele dem med dig. For selv om du jo nok også er ude og spejde efter forårstegn, så kan vi slet ikke få nok af dem på denne tid af året, vel?





Nu står de og venter på mere tø, så de kan komme i jorden. Men hun skal nok komme, hende "Frøkenen Tø" med løbenæsen, tror du ikke? 


Med ønsket om en vidunderlig dag med solskin og fuglefløjt i hækken;

M


PS: Ses vi til Helleborusfestivallen i Gartneriet Spiren d. 22. - 23. marts 2014? 

20 kommentarer:

  1. fantastiske billeder, lige til at komme i forårs humør af. KH Linda

    SvarSlet
  2. De er da også helt bedårende dejlige <3
    Tak for synet :)

    SvarSlet
  3. Helt vidunderlige billeder,fuglefløjten hørtes på badet til morgen, og solen netop kommer igennem, skønt, også dejlig dag til dig. Hilsner fra Anette

    SvarSlet
  4. Tak for du delte Marianne, hvor er de skønne. Nej vi kan slet ikke få nok forårstegn, jeg spejder også hele tiden. I formiddags da jeg gik haven var mejserne i fuld gang med forårslyde.
    Kram

    SvarSlet
  5. En fantastisk 50 års fødselsdagsgave.

    SvarSlet
  6. Kære Marianne
    Sikke skønne billeder af juleroser i en yndig forårsfarve - jeg sidder og smiler, så tak for dit indlæg :)
    Venlig hilsen Linda

    SvarSlet
  7. Dejlige mirakler! Og Frøken Tø er allerede godt i gang. Jeg tror ikke det varer længe førend dine påskeklokker er plantet :-)

    SvarSlet
  8. Tak for et dejligt og livsbekræftende indlæg! Hvor er det godt vi ikke skal fatte alt, men "blot" kan læne os en smule tilbage for at
    forundres og glædes over alt det fantastiske der pibler op af jorden! Det giver energi, på dage hvor det ind imellem kan synes lidt tungt. Sikke en fantastisk gave at få, hvor er de smukke dine juleroser! Det bliver et flot bed!

    SvarSlet
  9. Tak for alle jeres søde kommentarer - det glæder mig sådan at også I har nydt dem og at smil smittede. (Jeg synes de smiler)
    JA, jeg har stillet bænk og kop frem til Frk. Tø, selvom jeg bor ved Bagsværd og ikke bor ved Sønder Sø.

    SvarSlet
  10. hvor ER de skønne, marianne. du er en heldig 50-årig :-)

    SvarSlet
  11. Hej Marianne
    Dejlige juleroser du viser. Man bliver glad af at se på dem!
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  12. Dejlige fotos af de vidunderlige Helleborus :-)

    SvarSlet
  13. åh... hvor er de smukke, sikken dejlig gave - oh, så smukke lyserøde yndigheder :)
    Desværre når jeg ikke til "Spiren" i år...

    SvarSlet
  14. Sikke en vidunderlig gave at få. Tillykke med fødselsdagen. De er godt nok vidunderlige!

    SvarSlet
  15. Ja Helleborus er også for mig den rose der skyder op af den froooosne jord! Min mor havde den i sin have og jeg har altid syntes, at det var mærkeligt, at en blomst kunne vise sig så tidligt på året. I ELSKER jeg dem, fordi de minder mig og foråret snarlige komme.
    Det er nogle pragteksemplarer du har fået dér!

    SvarSlet
  16. sikken et gennemgående dejligt indlæg :) tak og tillykke med fødselsdagen. :)

    har du købt dem hos gartneri spiren ?

    KH
    Marianne

    SvarSlet
  17. Kære Marianne.

    Tak fordi du viser alle dine yndigheder frem:o) Helloborus er en af mine yndlinge.Jeg er faktisk ret glad for, at jeg bor så langt væk fra Skælskør, for der kunne meget nemt gå totalt helleborus-mani i den, hvis jeg boede tættere på alle de uimodståelige fristelser. Dejligere fødselsdagsgave kan man ikke tænke sig.

    Knus

    SvarSlet
  18. Du får mig jo til at falde i svime Marianne.......det er da nogle helt fantastiske skønheder du fik dig på din runde dag - de skal nok sprede flere mirakler for dig og dine i årene der kommer.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  19. Hej Marianne.Hvor er de smukke alle din juleroser........dejligt de overlevede sne og kulde,så du kan nyde dem nu.
    God weekend knus Jette

    SvarSlet
  20. Hvilket dejligt og livsbekræftende indlæg! Der er sådan en styrke at hente i at opleve naturens/havens livskraft og ufattelige skønhed.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!