tirsdag den 1. januar 2013

Et NYT ÅR i vente

Kære alle sammen


Nytårsstatus! Ja, det er i fuld gang. Jeg glæder mig til at dele en masse plan(t)er, tanker, nyheder og havesnak med jer alle sammen. For I er sikkert også i fuld gang i øverste "etage" med planer og skitser og lister.

Her vil jeg lige dele tre overordnede nytårsfortsæt med jer:


Først og fremmest har jeg sat mig for at skrive noget mere her på bloggen.

Jeg lover der bliver "sået" både  - ja sået, vandet, priklet, pottet og plantet - ogi virkeligheden og så i ovrført forstand. :)

Jeg har taget aviser og potmaker frem og er i gang med de indledende "øvelser" ;)






Dernæst vil jeg rigtigt gerne gøre mere ud af min køkkenhave samt at gå i køkkenet og lave nogle skønne ting ud af det. Jeg glæder mig til at dele opskrifterne med jer.

Endelig vil jeg gøre en kraftig indsats for at delagtiggøre jer i nogle af alle de tanker og overvejelser, jeg hele tiden har hvad angår have.

Alt det, der er helende i haven. Alt det, der giver livslyst og glæde. Både have - sådan generelt.
Hvad er det egenlig for noget, hvad kan den, hvad gør den?

Og have helt specifikt - hvad sker der i Den helbredende have og hvorfor (ikke).;)






Tak for alle jeres hjertelige ord og varme opmuntrende klap og sjove indfald I har lagt på min side. Tak fordi I står mig bi og veder tilbage, når jeg kvajer mig. Jeg kan virkelig mærke, at jeg er en del af et stort og varmt og rummeligt fællesskab.

Jeg glæder mig til et nyt år sammen med jer!

18 kommentarer:

  1. Rigtig godt nyt (have)år til dig :-)

    SvarSlet
  2. Rigtig godt nyt haveår til dig :) Anne Gine

    SvarSlet
  3. Ønsker deg et fint og flott nytt år i den helbredende hage. Jeg har selv stor interesse for de terapeutiske sidene ved Hagen fordi jeg jobber med psykisk syke og vi har anlagt hage likeutenfor stuevinduet på institusjonen. Følger derfor spent med på bloggen din.

    SvarSlet
  4. hej Marianne.Dejlige tanker du gør dig for det nye år.Glæder mig til at følge dine altid
    sjove og tænksomme indlæg.Kan næsten ikke vente til den første erantis viser sig.
    Mange ønsker for et dejligt nyt haveår for alle os bloggere.
    Knus Jette

    SvarSlet
  5. Tak fordi du vil dele dine tanker med os. Jeg trænger virkelig til at komme ud i min helbredende have, vejret er til det, men nytårkoncerten skal ikke svigtes, desuden er der stadig efterveerne fra influenzaen, så det bliver nok ikke i dag. Skøn stille dag med solskin, så dejligt.
    Vi har lige pille alt julepynt ned, det trækker tænder ud ovenpå en influenza.
    Godt nytår, i morgen er vi friske.

    SvarSlet
  6. Kære Marianne
    Selv tak for skønne indlæg fuld af menneskelighed, jeg ser frem til flere indlæg på bloggen om alt det der foregår i den helbredende have og tager dine løfter som et tegn på at dit helbred er i god form:-)
    Rigtig godt nytår til dig og din familie.
    Knus

    SvarSlet
  7. Godt nyår til dig Marianne. Så skønt et billede af din arbejdsplads i haven, åh hvor jeg glæder mig til der igen er digitalis. Virkeligt et godt billede der sætter gang i drømmene :-)
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  8. Kære Marianne,
    Jeg har planer om i dag at fatte blok og pen og skrive alle mine ønsker ned - og så håbe på at bare en lille del af dem bliver udført. Jeg glæder mig til mere fra Den helbredende have :)

    SvarSlet
  9. Rigtigt godt nytår til dig og dine kære. Jeg glæder mig til en masse skønne indlæg fra din hånd og have ;O)

    SvarSlet
  10. Hej Marianne. Sikke mange gode og spændende og herlige nytårsforsætter du har. Jeg glæder mig allerede til at blive beriget med din gode og underholdende måde du skriver på her på bloggen. Rigtig godt nytår til dig og din familie.

    SvarSlet
  11. Kære Marianne, jamen det er da os der takker for alt det du giver os gennem den helbredende have både her og på FB... 1000 tak for det og et kærligt og lykkebringende nytår til dig og dine.

    Nytårshilsner Annette

    SvarSlet
  12. Selv tak Marianne!

    Vil da ikke sige Nej Tak til flere sjove, sprudlende, skæve og spændende indlæg her på din blog, for din vinkel og personlighed er berigende!

    Og haven har SÅ mange kvaliteter at byde på - helende, helbredende som humørgivende!
    Burde kunne give haveglæde som indsprøjtning til alle og enhver - sikker på det ville hæve landets samlede helbredsniveau (hvis de passer på ryggen!), smilfrekvens og lykkefølese;0)

    Dejlig 1. januar og en ordentlig bunke nytårshilsner til dig og dine fra
    Katinka

    SvarSlet
  13. Skønne planer for 2013, jeg glæder mig til endnu flere farverige indlæg fra den Helbredende have og ønsker dig et fint og lykkeligt nytår med god energi i haven.

    Knus Ulla

    SvarSlet
  14. Som altid er det berigende at besøge og læse din blog og jeg vil glæde mig til at følge dine skønne tiltag for 2013 - det kan kun blive godt. Håber det vil lykkes for os i det nye år at dele haveinteressen IRL :)
    Du og dine ønskes et godt og blomstrene nyt(have)år :-)

    SvarSlet
  15. Godt nytår til dig også. Jeg glæder mig til at følge dig her på bloggen også i 2013.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  16. Jamen skønneste Marianne hvad ville bloggerlivet være uden dine poetiske og livsbekræftende indlæg.......jeg vil ønske dig et godt nyt have år og hylde dine fortsæt :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  17. Kære Marianne!

    Selv tak for det berigende bekendtskab med dig og din helbredende have i 2012! Et meget glædeligt nytårsforsæt, at du vil lave flere indlæg på bloggen; jeg har haft en del abstinenser her i efteråret :) Din blog er nr 1 for mig med dine personlige betragtninger.
    Rigtig godt og helbredende haveår til dig!

    Kh Gitte M.K.

    SvarSlet
  18. jeg vil gerne tilslutte mig din blog da det jeg har læst føles inspirerende.
    Da jeg kom ind på din blog faldt jeg pladask for dine høns....
    Mvh. Grethe

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!