søndag den 2. december 2012

Kimen til vækst

Efterår og vinter er transformationens tid. Haverne fryser til, stauderne visner ned og insekterne går i hi.

At naturen visner og dør er jo kun noget, det blotte øje ser. Der vil altid være æg og pubber, der putter sig i kroge og sprækker og venter. Rødder og frø, der ligger i jorden og gør sig klar til den nye start, der møder os hvert eneste år, når frosten slipper og foråret tager sin begyndelse.



I naturen er det også sådan, at noget må dø og forsvinde for at der kan blive plads til andet. Det fortalte biolog Rasmus Ejrnæs i Natursyn på P1 i dag. Underligt, som den erkendelse giver mening på mange planer.

For sådan vil det så også være her i Den helbredende have. Efter mit foto-katastrofe-kollaps i går, har jeg konsulteret den grå wizzard (der nu er hvid), og den helbredende have er genopstået i ny figur (og med endnu større billeder).

Du vil naturligvis støde på gamle indlæg, der endnu ingen billeder har, for de skal lige lægges på på ny først. Men bloggen her er ligesom mine staudebede: der flyttes rundt, der plantes nyt, noget ryger til bytte og kompost og gammelt vender tilbage i en ny form. Det vil ligne sig selv og alligevel have et helt nyt og anderledes udtryk.


Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om rammerne for min "Den ny helbredende have" og håber, vi stadig ses her i Den helbredende have, på nettet, på Facebook, på HAVEFOLKET og i mit elskede haveblogland.


26 kommentarer:

  1. Kan da ikke andet end synes om den helbredende have - også i ny version ;)
    Den buket du viser til sidst, er da bare for lækker...
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  2. Hej Marianne - øv for en nedtur. Føler virkelig med dig. Det er jo et kæmpe, kæmpe arbejde du er i gang med. Men... ved du hvad, jeg er helt vild med din opgraderede grafik her på DHH. Den er meget mere dig. Skøn og dejlig!
    Kæmpe søndagsknus til dig!

    SvarSlet
  3. Her er rigtig rart hos dig Marianne, også i den nye udgave :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  4. Jeg synes også rigtig godt om det nye look. Lækker - lækker :-)

    SvarSlet
  5. 1000 tak! Signe har brugt hele sin søndag eftermiddag/aften på mig og Den helbredende Have. Uden hendes kærlige og kompetente hjælp og uden jeres varme opbakning, tror jeg faktisk jeg var gået helt i hi.

    Knus fra mig!

    SvarSlet
  6. Nej hvor ser det godt ud Marianne, godt Signe kunne hjælpe dig, det har I gjort godt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, det er uvurderligt med al den hjælp og støtte jeg får! OGså af dig. Det trøster!

      Slet
  7. Jeg må sige at Signe og dig har gjort et fantastisk stykke arbejde, bloggen virker frisk og ny, ja helt forårsagtig... :o) Tillykke med din ansigtsløftning, håber også det har hjulpet på humøret. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har det, Jette! Og tak for rosen!

      Slet
  8. Det har da pyntet på bloggen, Kan virkelig godt lide dit hoved.... ja også det .... men det på bloggen. Ser friskt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Bente. Vi kan godt lide friske hoveder ;)

      Slet
  9. Jeg tilslutter mig de øvrige: Din blog er bare ny og lækker!

    SvarSlet
  10. Teksten/stemmen afslører med det samme, hvem der bor her på bloggen. Godt for dig, at du er kommet videre oven på det fatale kollaps.

    SvarSlet
    Svar
    1. SØdeste Marie! Vidste slet ikke at du "kendte min stemme"... :) Hvor dejligt!
      Ja, jeg mangler jo stadig at opdater fotos, men må tage lidt ad gangen hen over den næste tid. Mangler desværre mange stadigvæk på Havefolket. Så det er bare om at tage en tørn hver eneste dag med et par stykker. Kan jo stadig ret lidt ad gangen.

      Slet
  11. Godaften Marianne.Ja! jeg kan da kun tilslutte mig koret.Flot ny header,og dejlige billeder.
    Godt at du fik hjælp af søde Signe.
    Glæder mig til at se hvad du disker op med af nye dejlige billeder og
    skønne historier.
    Rigtig god advent til dig og din familie knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine varme og søde ord, Jette. Ja Signe er en knag! Jeg lover at fortsætte. Har svigtet DHH, men det skal være slut nu!

      Slet
  12. Kæreste Marianne. Flot blog du har i gang:) og jeg syntes altså du er mægtig modig. Godt gået. Jeg har leget et stykke tid med et nyt design, men tør ikke trykke på knappen for opdatering- altså tænk sig hvis det går galt.

    Godt du fik god hjælp af Signe :) Jeg syntes du er godt i gang, resultatet er blevet rigtig flot.

    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Starter lige med knuset. LL. Ja, det med ikke at turde trykke på "Opdatér" det kender jeg. Det var en af grundene til at jeg satte mig sammen med Signe, der bare er en haj (bl.a. til det). Men ellers er tricket at oprette en testblog. En ting, jeg først lærte, da vi lavede HAVEFOLKET, men som jeg nu vil etablere til mig selv.

      Tak for rosen - jeg er også selv SÅ glad for det. Føler mig "hjemme".

      Slet
  13. Sådan!!! Tillykke med genblogningen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Memo! Kender dig ikke, men velkommen hertil. Jeg må da ind og kikke lidt hos dig. Glæder mig!

      Slet
  14. Fantastiske smukke rammer - ren nydelse ..... rammerne gør det jo ikke alene Marianne.....dine ord, din poetiske tilgang og filosofiske vinkel er det der mest af alt tiltrækker mig i den helbredende have....bliv med det skønne kvinde ;0)

    Knus og dejlig december til dig og dine
    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlige Dorte, søde Dorte. 1000 tak for dine smukke ord. Jeg røres så nemt i disse tider. Vent lidt - skal lige ud efter et lommetørklæde. <3

      Dårende dejlig december til dig og dine også!
      Knus!

      Slet
  15. Meget lækkert og flot ser det ud :-) og hvor er det bare dejligt med så sød og hjælpsom veninde.
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig lige det, det er, Rose! :) Tak! JEg er også bare SÅ glad for det!

      Slet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!