Efterår og vinter er transformationens tid. Haverne fryser til, stauderne visner ned og insekterne går i hi.
At naturen visner og dør er jo kun noget, det blotte øje ser. Der vil altid være æg og pubber, der putter sig i kroge og sprækker og venter. Rødder og frø, der ligger i jorden og gør sig klar til den nye start, der møder os hvert eneste år, når frosten slipper og foråret tager sin begyndelse.
I naturen er det også sådan, at noget må dø og forsvinde for at der kan blive plads til andet. Det fortalte biolog Rasmus Ejrnæs i Natursyn på P1 i dag. Underligt, som den erkendelse giver mening på mange planer.
For sådan vil det så også være her i Den helbredende have. Efter mit foto-katastrofe-kollaps i går, har jeg konsulteret den grå wizzard (der nu er hvid), og den helbredende have er genopstået i ny figur (og med endnu større billeder).
Du vil naturligvis støde på gamle indlæg, der endnu ingen billeder har, for de skal lige lægges på på ny først. Men bloggen her er ligesom mine staudebede: der flyttes rundt, der plantes nyt, noget ryger til bytte og kompost og gammelt vender tilbage i en ny form. Det vil ligne sig selv og alligevel have et helt nyt og anderledes udtryk.
Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om rammerne for min "Den ny helbredende have" og håber, vi stadig ses her i Den helbredende have, på nettet, på Facebook, på HAVEFOLKET og i mit elskede haveblogland.
At naturen visner og dør er jo kun noget, det blotte øje ser. Der vil altid være æg og pubber, der putter sig i kroge og sprækker og venter. Rødder og frø, der ligger i jorden og gør sig klar til den nye start, der møder os hvert eneste år, når frosten slipper og foråret tager sin begyndelse.
I naturen er det også sådan, at noget må dø og forsvinde for at der kan blive plads til andet. Det fortalte biolog Rasmus Ejrnæs i Natursyn på P1 i dag. Underligt, som den erkendelse giver mening på mange planer.
For sådan vil det så også være her i Den helbredende have. Efter mit foto-katastrofe-kollaps i går, har jeg konsulteret den grå wizzard (der nu er hvid), og den helbredende have er genopstået i ny figur (og med endnu større billeder).
Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om rammerne for min "Den ny helbredende have" og håber, vi stadig ses her i Den helbredende have, på nettet, på Facebook, på HAVEFOLKET og i mit elskede haveblogland.



Kan da ikke andet end synes om den helbredende have - også i ny version ;)
SvarSletDen buket du viser til sidst, er da bare for lækker...
Hilsen Susanne
Hej Marianne - øv for en nedtur. Føler virkelig med dig. Det er jo et kæmpe, kæmpe arbejde du er i gang med. Men... ved du hvad, jeg er helt vild med din opgraderede grafik her på DHH. Den er meget mere dig. Skøn og dejlig!
SvarSletKæmpe søndagsknus til dig!
Her er rigtig rart hos dig Marianne, også i den nye udgave :-)
SvarSletKh. Anne-Mette
Godt at høre Anne-mette!
SletJeg synes også rigtig godt om det nye look. Lækker - lækker :-)
SvarSlet1000 tak! Signe har brugt hele sin søndag eftermiddag/aften på mig og Den helbredende Have. Uden hendes kærlige og kompetente hjælp og uden jeres varme opbakning, tror jeg faktisk jeg var gået helt i hi.
SvarSletKnus fra mig!
Nej hvor ser det godt ud Marianne, godt Signe kunne hjælpe dig, det har I gjort godt.
SvarSletKnus
JA, det er uvurderligt med al den hjælp og støtte jeg får! OGså af dig. Det trøster!
SletJeg må sige at Signe og dig har gjort et fantastisk stykke arbejde, bloggen virker frisk og ny, ja helt forårsagtig... :o) Tillykke med din ansigtsløftning, håber også det har hjulpet på humøret. ;o)
SvarSletDet har det, Jette! Og tak for rosen!
SletDet har da pyntet på bloggen, Kan virkelig godt lide dit hoved.... ja også det .... men det på bloggen. Ser friskt ud!
SvarSletTak søde Bente. Vi kan godt lide friske hoveder ;)
SletJeg tilslutter mig de øvrige: Din blog er bare ny og lækker!
SvarSletTak, Nana! Ja, ikke! :)
SletTeksten/stemmen afslører med det samme, hvem der bor her på bloggen. Godt for dig, at du er kommet videre oven på det fatale kollaps.
SvarSletSØdeste Marie! Vidste slet ikke at du "kendte min stemme"... :) Hvor dejligt!
SletJa, jeg mangler jo stadig at opdater fotos, men må tage lidt ad gangen hen over den næste tid. Mangler desværre mange stadigvæk på Havefolket. Så det er bare om at tage en tørn hver eneste dag med et par stykker. Kan jo stadig ret lidt ad gangen.
Godaften Marianne.Ja! jeg kan da kun tilslutte mig koret.Flot ny header,og dejlige billeder.
SvarSletGodt at du fik hjælp af søde Signe.
Glæder mig til at se hvad du disker op med af nye dejlige billeder og
skønne historier.
Rigtig god advent til dig og din familie knus Jette
Tak for dine varme og søde ord, Jette. Ja Signe er en knag! Jeg lover at fortsætte. Har svigtet DHH, men det skal være slut nu!
SletKæreste Marianne. Flot blog du har i gang:) og jeg syntes altså du er mægtig modig. Godt gået. Jeg har leget et stykke tid med et nyt design, men tør ikke trykke på knappen for opdatering- altså tænk sig hvis det går galt.
SvarSletGodt du fik god hjælp af Signe :) Jeg syntes du er godt i gang, resultatet er blevet rigtig flot.
Knus
Lise Lotte
Starter lige med knuset. LL. Ja, det med ikke at turde trykke på "Opdatér" det kender jeg. Det var en af grundene til at jeg satte mig sammen med Signe, der bare er en haj (bl.a. til det). Men ellers er tricket at oprette en testblog. En ting, jeg først lærte, da vi lavede HAVEFOLKET, men som jeg nu vil etablere til mig selv.
SletTak for rosen - jeg er også selv SÅ glad for det. Føler mig "hjemme".
Sådan!!! Tillykke med genblogningen
SvarSletTak Memo! Kender dig ikke, men velkommen hertil. Jeg må da ind og kikke lidt hos dig. Glæder mig!
SletFantastiske smukke rammer - ren nydelse ..... rammerne gør det jo ikke alene Marianne.....dine ord, din poetiske tilgang og filosofiske vinkel er det der mest af alt tiltrækker mig i den helbredende have....bliv med det skønne kvinde ;0)
SvarSletKnus og dejlig december til dig og dine
Knus Dorthe
Dejlige Dorte, søde Dorte. 1000 tak for dine smukke ord. Jeg røres så nemt i disse tider. Vent lidt - skal lige ud efter et lommetørklæde. <3
SletDårende dejlig december til dig og dine også!
Knus!
Meget lækkert og flot ser det ud :-) og hvor er det bare dejligt med så sød og hjælpsom veninde.
SvarSletKh Rose
Det er nemlig lige det, det er, Rose! :) Tak! JEg er også bare SÅ glad for det!
Slet