tirsdag den 11. september 2012

Endnu en KENZO-Buket med knald i

NU vi taler KENZO-bede....




Så er der også lidt KENZO i haven her i September.

Buketten består af: 
  • Palmekål
  • Pink Dahlia
  • Orange Dahlia
  • Gyldenris
  • Buddeleja/sommerfuglebusk "Black Knight"
  • Montebretia
  • Duehoved
  • Staudelathyrus
  • Solsikker "Velvet Queen"
  • Løvemund
  • Lathyrus (lakse)
  • Syrisk rose/Hibiscus "Marina"
Bare hvis du skulle få lyst til at plante noget der ligner.  :)

Skønt, nu kommer regnen. Og jeg har både regnfrakke og gummistøvler parat i entreen.
Dejlig dag til jer alle derude.

34 kommentarer:

  1. SUPER flot buket du der har kreeret! Og tillykke med den kommende familieforøgelse, jeg forstår godt du kom op af hullet i et tigerspring.
    God dag.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anita, ja Per (min mand) har allerede været i kælderen for at tjekke trip trap stolen. Men den er der jo god tid til endnu. Ha ha.

      Slet
  2. Hold da op en smuk buket :-D Helt igennem skønne farver.
    Også lige et stort tillykke til den kommende mormor, og forældre. (Jeg havde faktisk skrevet en lang kommentar i fredags? netop som du tog indlægget af.)
    Du har noget at glæde dig til vil jeg bare sige. Jeg er jo netop blevet bedste/farmor for 4½ mdr. siden. Det er bare så skøn en fornemmelse :-D
    Ha´en dejlig dag, med din smukke buket.
    Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor synd og ærgerligt, at din besked så bare PUFF.
      Historien er, at Kat (min datter) endnu ikke havde "offentliggjort" nyheden til sine egne venner, men det kom jeg selvfølgelig først i tanker om, i det jeg trykkede "UDGIV".

      DU kan tror vi glæder os, selvom det stadig er ret uvirkeligt.

      Tillykke med din nye status også!

      Slet
  3. Hvor er den smuk, Marianne!
    Også dejlig dag til dig :-)

    SvarSlet
  4. Se så kan man jo kun blive i godt humør når man får sådan en buket at se på. Tak for det og tak til vejrguderne for regndråberne.
    mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  5. Smuk buket. Håber du har fået pakke fra mig i dag.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lisbeth.

      En pakke?????? Næh, der lå ikke noget i postkassen, heller ikke en hilsen fra pakkeposten. Men måske kører de stadig. Holder øjnene på stilke.

      Slet
    2. Altså............. Lisbeth! ........... Spændende!

      Slet
  6. Jeg er viiiild med de farver Marianne - skøn buket

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er nok det, man ville kalde "modige" i havelitteraturen, men jeg kan mæørke at mit humør stiger flere grader med de farver. :)

      Slet
  7. Oh en dejlig buket. Og tillykke jeg var også inde ved dig da du tog indlægget af så det må komme nu i stedet. Det blir en dejlig tid næste år med vildt blomstende bed og mormor uha det blir stort.

    Mange glade hilsner fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tak, Helle. Og øv at du gik forgæves sidst. Kat havde ikke offentliggjort det på Facebook, så jeg måtte lige vente.

      OG ja, det bliver ... fantastisk!

      Slet
  8. Buketten er bare så smuuuuukkk, Marianne :-) Altså den er syriske rose er mums. Må lige undersøge hvordan man tager stiklinger af den, for så kunne jeg rigtig godt tænke mig .... drømme, drømme .... ;-)

    Ja tillykke med den kommende familieforøgelse - det er jo ikke til at forstå, at vi er i bedstemoralderen, hmmff. Kan godt forstå, at du på den anden side glæder dig til at blive mormor og på den lille families vegne :-) Og når grunden til udsættelse af bryllup skyldes en glædelig begivenhed, så kan det jo sagtens "tilgives".



    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tager da bare nogle stiklinger til dig, når vi ses på torsdag.

      Det er vist kun mig der er i "den der alder". Jeg startede jo tidligt. Du har jo heldigvis god tid!

      Slet
  9. Smuk buket, Marianne. Nu varer det ikke længe, før det halve af bloggerne skal til at omlægge deres bede ;o))

    SvarSlet
  10. Ha ha! Vil gerne være trendsætter!
    Tænker i øvrigt meget på din kommentar fra i går. Må jo se at få anlægsarbejdet afsluttet her inden næste forår. :) godt med deadlines!

    SvarSlet
  11. En fantastisk bukett med de gladaste och mest färgsprakande nyanser man kan tänka sig. Underbar!!!

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, du har ret, Anna - det er glade farver! Godt de falder i smag!

      Slet
  12. Min yndlings-farve sammensætning. Hvorfor kalder du det KENZO? For mig er det noget med parfume eller en hanhund! Du inspirerer helt vildt til at få mange forskellige blomster til afklip. I år har en del af sneglenes yndlingsblomster fået lov at stå i de sneglefrie højbede - som ellers var lavet til at dyrke grøntsager i:) Jeg har bare fundet ud af, at jeg kun gider dyrke krydderurter og drivhus - resten kan købes i god økokvalitet, og så vil jeg hellere have masser af blomster og nyde dem hver dag!

    Kh Gitte (nu ved du jo hvem jeg er:))

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, hvorfor KENZO? Måske fordi det er et tøjmærke med stærke farver. Tror det var en anden haveblogger, der fortalte at det minde om et tørklæde hun en gang havde.

      Jeg tænker selv på Mexikanske farver. Frida Kahlo og sådan. Prøvede for sjov at google hende og tænk, så kom en af mine andre buketter frem.

      Jeg har også besluttet at droppe de fleste grøntsager. Nu bliver det løg, hvidløg og urter. Resten: blomster!

      Slet
  13. Ja, farveforskrækket er du i hvert fald ikke. Det ser knald godt ud - og man bliver bare så glad i låget af alle de farver :-)

    Og så blev jeg jo endnu mere glad, da jeg læste dit mormor-indlæg (ved ikke, hvorfor jeg ikke har set det før?). Det er sgu da for vildt, Marianne! Stort, stort, STORT TILLYKKE! Vildt!! Det bliver da helt fantastisk, men kan godt forstå, at der lige skal møbleres om på ens indre verdensbillede, når man får sådan en nyhed :-)

    Knus og kram
    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er jo det, du siger om mig. Det har jeg det ok med. :)

      Jeg elsker ALLE farver. Faktisk har jeg haft svært ved at vælge en yndlingsfarve hele mit liv (men tror nu nok at det er bordeaux) - som regel har jeg været mest fascineret af Regnbuen.

      Ja, du kan høre, hvilke indre omrokeringer, der foregår i mig. Det føles ALT sammen rigtigt godt. Men er vist en proces. Og den bliver nydt og nydt allerede. Så selv på sorte dage, er de ikke helt sorte. For der er jo et lille mirakel på vej!

      Slet
    2. Og kram retur til dig, Signe- Der er så meget at glæde sig til!

      Slet
  14. Smuk, smuk buket i skønne, stærke farver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde! Fik aldrig sagt tillykke med øsen. Håber du får rigtigt meget glæde af den. Ser ud til at kunne rumme en masse til alle dine plantemarkeder!

      Slet
  15. KENZO it is... :) Du rammer lige ned i hjertekulen hver gang du præsenterer en af disse buketter. Himmel, hvor må du have mange og mange forskellige blomster i din have når du gang på gang kan diske op med disse buket-herligheder.

    Man bliver glad, gør man.

    Ja, jeg havde tænkt på at det netop kunne være årsagen til dit hokus-pokus med forrige mormor-indlæg. Now you see it, now you don't... Ha-ha, vi venter da bare pænt og selvfølgelig skulle din datter da ha' lov at fortælle den dejlige nyhed selv.

    knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er jo lige det. Planterne står alle mulige (og umulige) steder i haven og nu skal de samles i et bed. Eller faktisk i to. Så jeg regner med at gå rundt i sensommeren til næste år med et konstant BREDT Kermit-smil på.

      Ja ja. Jeg gik jo også rundt hændervridende og ventede på, at hun lavede "releasen". Og er du da VIMMER, der er omkr. 150 likes og kommentarer på hendes side. Jo jo. Det er stort i den "lille familie". (Hjemme i min barndom var vi jo kun tre, mor, far og mig. Måtte have bamser med for at nå omkring juletræet). ;)

      Slet
  16. Nå godt for jeg sad og tænkte på Kenzo en af mine yndlingsparfumer, som jeg slet ikke kunne få placeret i din buket. Hmmm
    Men når du så skriver Frida Kahlo så er jeg med på beat'et igen. Ja ja jeg er jo en gammel beat-nik og modeordet er ude i glemslen for længst.....men jeg bruger det nu alligevel, betyder vel nærmest at man kører med klatten.
    Jeg har jo børnebørn kan du nok høre, så bliver man holdt til ilden og lærer en masse frække ord (også rigtigt frække som prut og tissemand fra Celine på 3 år!)
    Nå slut for nu jeg har været til yoga og er mør i betrækket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Self. er du med på beatet. Beat-nik haha. JA, der kom da lige et mormor-udtryk fra de goé gamle dawe ud dér! ;) <3

      Firda - ja - må lige gense filmen om hende. Elsker den!

      Slet
    2. Byt selv om på bogstaverne! :0)

      Slet
  17. Wauh, super super flot buket. Er helt vild med din farvesammensætning, selvom jeg ikke selv er helt så modig. Kæmpe stort tillykke med din kommende nye titel herfra også...
    Hilsen Susanne

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!