fredag den 24. august 2012

OMG! Er blevet "biip" - sammen med Hortensierne.

Jeg kikker og kikker på alle jeres dejlige indlæg.

Hvor er det vidunderligt. Og jeg har hovedet fyldt af alt muligt! ............. Andet



Og kan ingen ting.

Ikke sige noget.

Ikke fortælle noget. Er bare blevet mundlam.


Ikke særligt... "Marianne", vel?

Men jeg er i en tilstand. (Hvordan skal jeg forklare den?)

Du ved.... når man går rundt i haven i timevis og pludselig forstår ALT.
Det kender du godt ikke?



Man forstår alle mulige sammenhænge. Kan se det hele.

Alle mulige og U-mulige situationer. Baggrunde. 

Eller alle mulige uforståelige ting, andre har sagt, gjort.

Eller ikke gjort.


 For den sags skyld.


 Alt muligt, som pludselig giver mening, uden at man direkte kan forklare det. 



Man ser og forstår - mærker HELHEDEN.



Ser alderdommen i alt det nye.

Og det nye - i det gamle.

Sådan har jeg det for tiden.


Kender du det?

24 kommentarer:

  1. Ja det gør jeg faktisk Marianne og det er en dejlig følelse <3

    Du har også skønne hortensiaer på din væg i dag, hvor er de skønne :) er vild med hortensiaer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ville gerne selv ældes som en hortensie.

      Med værdighed og ynde!

      Slet
  2. Godaften Marianne.Skønne billeder ad de forskellige hortensia.Det sidste billed har
    nogle dejlige farver.
    Jeg tænker mange tanker når jeg går min morgenvandring.
    Så går jeg og "nusser" mens jeg tænker på hvad dagen vil bringe.
    Høber vi ses hos Signe.knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette - ja, de morgener! Dem er der ingen der kan tage fra os. Jeg bliver ved til langt ud på efteråret.

      Jeg havde det desværre for skidt til at kunne tage af sted. Men kan se af jeres indlæg (dit bl.a.), at I har haft en dejlig dag.
      Jette, Du ville gerne have Valmuefrø. Tjek lige min besked til dig på din blog.

      Slet
  3. Fine billeder Marianne og skøn tilstand at være i, nyd den. Ja jeg kender den godt.
    Knus fra Samsø :)

    SvarSlet
  4. Kære Marianne.

    Godt nok kan jeg blive frygtelig filosofisk derude i haven...
    - når stilheden sænker sig
    - når solen går ned
    - når duggen falder
    - når fuglene synger
    - når bierne summer
    - når laverne gnasker
    - når blomsterne dufter
    - når pindgrisen snøfter...
    men jeg kan altså ikke formulerer det som du kan.

    Haveknus fra friis ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhhhhhhhhh, der bor også en smuk poetisk sjæl i fru Friis!

      Slet
  5. Aj det kender jeg slet ikke....især ikke det med at være mundlam.
    Jeg taler jo med bierne, blomsterne, fuglene, egernet, bænkebiderne, ormene eller hvem der gider at lægge et øre til. Ind imellem kommer John forbi, og spørger om det er ham jeg taler til.....og det er det jo så ikke. Kan godt fornemme en hovedrysten, men sådan er det, tænker jeg, når man ikke har den fornemmelse for haven, som jeg jo også kender så godt.... og som du med smukke ord har ramt lige i tyrens øje eller hvad det nu hedder! Meget poetisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved godt du taler med blomsterne og det gør jeg jo også. Men mundlam, det bliver jeg ind i mellem, når ALT bliver så stort, at jeg ikke kan fatte det. Du ved: Det store i det små!

      (John taler med garanti også med sit værktøj) ;;)

      Slet
  6. Elsker også Hortensiaer :-D Kender også godt det at man lige pludselig kan se det store i det små, at man lige pludselig finder meningen med det hele, svarene... men ikke sætte ord på. Og da slet ikke til "nogen" som ikke er i kontakt med jorden? naturen? eller hvad det nu er der gør at man lige pludselig får "indsigt"?
    Men det er fantastisk når man oplever det. Bare nyd det.
    Marianne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, jeg nyder hvert eneste sekund. De bliver så hurtigt ovre!

      Slet
  7. Kære Marianne,
    Jeg nyder alle dine skønne " Marianne" indlæg med eftertanke, varme og havesjæl tilsat stjernestøv med glimt at latter og smil i nutidens sensommer. Tak fordi du har lyst til at dele.
    Smukke Hortensia med et farvespil uden lige. God lørdag til dig
    KH Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Anne. det er godt du kan bruge,hvad jeg skriver. Ved godt at mine indlæg er meget anderledes end de andres. Men sådan må det bare være.

      Knus og sen aftens-hilsen fra mig!

      Slet
  8. Kære søde Marianne. Eftertænksom lige nu....jo forstår godt....tror jeg. Jeg fik det sådan, da jeg i går satte mig for første gang i vores nye drivhus helt alene. Stilheden, farverne i haven, fuglene der ikke kunne "se og høre mig der", vand på taget. Det var som om, at der for et kort øjeblik også blev helt roligt inde i mig. Mærkeligt og samtidig vidunderligt skønt. Man kan godt blive lidt stille lige der.

    Knus og kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, du forstår PRÆCIS hvad jeg mener. Det med at blive ydmyg over alt, det, man blot forstår en flig af, men alligevel fornemmer, sådan....på den stille måde.

      Hjerteligt tillykke med jeres nye hus, søde LL. Der kommer du da til at "bo" hele efteråret! (Man kan jo også tage en sovepose med derud......) nå jeg er fuld af gode idéer. Det er bare fordi jeg selv sådan DRØØØØØØØØØMMEr om et "Driver"-hus, en udestue eller lign.

      Tror der vil blive tænkt rigtigt mange GODE tanker i sådan ét.

      Glæder mig meget til at høre dine!

      Knus til dig fra mig og kh. M

      Slet
  9. Jeg kender det SÅ GODT. Har lige været der selv.

    Hvis du vil ældes som en hortensia, vil jeg ældes som en bøg :-)

    Vi ses i morgen (skal nok huske jakke og de mørke sankt Hans stiklinge).

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, som en bøg, Karina. Det er smukt. Hvis det skulle være et træ, for mit vedkommende, skulle det være som en EG, det har altid været et af mine yndlingstræer.

      Slet
  10. En dejlig tilstand. Nogen gange skal man bare være - uden så mange ord.

    God lørdag
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. JA. Nemlig! (tror også mændene vil elske det) ;;)

      Slet
  11. Hej Marianne. Det var virkelig en fornøjelse at læse dit indlæg. Tænk, at du kan sige så meget med så få ord! Jeg ved præcis hvad du mener.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde - tak! JA, det ved jeg du gør! <3

      Slet
  12. Godt indlæg.
    Kan hel tilslutte mig hvad fru Friis skriver.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Fru Landbohave! Tak!

      Og i lige måde!

      Slet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!