lørdag den 7. juli 2012

Svigermors Valmuedrøn

Jeg er en af dem, der har to svigermødre.
En Ex og en nuværende.

Begge er vældigt interesserede i haver og planter, begge har en vældig viden at øse af og naturligvis har de begge ultra-grønne fingre.

Alle 10. Eller ... 20.
Faktisk. 

Forleden da sønnike blev student befandt jeg mig pludselig på havevandring i min egen have i samvær med dem begge to.

Samtidigt.

Det tror jeg aldrig jeg har prøvet før.

Gik faktisk ret godt.

Munden stod ikke stille på os. 

I dag skal vi kikke på Svigermors Valmuer.


Dem er der nemlig virkelig drøn på.

Og så taler de helt for sig selv.

I munden på hinanden.

Hør lige:






Svigermors Valmueparadis er kommet ud af én - siger og skriver - 1 frøstand. 

Hun har lovet mig frø af dem! 

Sig til, hvis du ikke kan leve uden.

Tror jeg bliver leveringsdygtig.

Drøn på sommeren og frø i alle verdenshjørner


16 kommentarer:

  1. TIL - TIL - TIL

    Marianne, du frister og de er bare så flotte. Og farven, uhm....

    Så jeg siger til, hvis du vil have ulejlighed. Sender dig gerne en frankeret kuvert.

    Knus Ulla

    PS. Sikke heldig med to svigermødre, der endda deler haveinteresse med dig.

    SvarSlet
  2. Hvor er den fantastisk. Den tror jeg jeg får svært ved at leve uden...hvis nu du skulle blive leveringsdygtig :-)

    Ikke dårligt med 2 svigermødre, så længe det er de søde slags. Det er ikke dem alle der er lige søde.....

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  3. Herligt med to svigermødre - det har jeg også, men de er begge to nuværende (mandens forældre er skilt og gift på ny). Jeg kan også sagtens se os tre gå på havevandring sammen, ja endda i selskab med min mor. Så kan der vist ikke blive mere "mor" over det. Skønt at I alle tre kan dele haveinteressen.

    Og svigermors valmuer er da for skønne. Jeg stiller mig også gerne i kø til en lille smule frø - hvis lageren endnu ikke er tømt til den tid :-)

    SvarSlet
  4. Godaften Marianne.Sikke da nogle smukke valmuer.og der er masser af dem -ser rigtigt godt
    ud.Stiller mig også op i køen til frø.
    Hyggelig havevandring-og så med to svigermødre.
    Rigtig søndag til dig Jette

    SvarSlet
  5. Jeg kan ikke leve uden :)

    SvarSlet
  6. Ej heller jeg kan leve uden! Hvor er de smukke :-)
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Helle..... Jeg er lige pludselig blevet i tvivl om, hvilken Helle, du er. Du ahr ingen blog, som jeg kan skrive til dig på, så hvis ikke du har abboneret på svarene her, sesr du måske ikke dette:

      Send mig din adresse på min mail, så jeg kan sende dig "Svigermors Valmue-drøn"-frø:

      marianne [snabel a] kontekst [prik] net

      Kh Marianne

      Slet
  7. Hej Marianne
    Den minder om den, man på Samsø kalder polsk valmue, så jeg kan nok selv skaffe den, hvis jeg vil have den.
    Dejligt at gå på havevandring med to svigermødre. Jeg har ingen, de er begge døde, både den 1. og den 2. :o) Den første var også meget haveinteresseret, men dengang var jeg det ikke :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps.
      Svigermors Valmuedrøn og Dybere end Dalby-valmuerne er så småt på vej til dig nu. :)

      Slet
  8. Jeg skynder mig at notere jer, Helle, Lene, Jette, Susanne, Anne-Mette og Ulla. For det varer jo nok lige en måneds tid inden de er klar.

    JA, to svigermødre - det er top! Især, når vi kan dele interesser. Min mor ville iøvrigt gå fint i spil, men hun var jo syg (knæ) på det tidspunkt.

    SvarSlet
  9. Hej Marianne.
    Hvis du har flere frø, er jeg også meget interesseret i den smukke, fyldte svigermor-valmue. Jeg viste i fredagens indlæg en valmue, som har sået sig selv i min have, og som jeg havde glædet mig til at tage frø af. Den stod i kanten af et bed med hækplanter, og da min mand i går slog græs, lykkedes det ham sgu at køre over valmuen, så der nu kun står 4 cm stilk tilbage. Så ikke nogen frø derfra :o(
    Dejligt med flere af slagsen - svigermødre altså - især når de også interesserer sig for have :o)
    Hilsen Christel

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, de skavanker må vi jo leve med, nogle af os. Jeg har en mand der er "botanik-blind" og en dag hang min klatrehortensia ud fra muren efter de der 4-6 år, du ved, hvor man venter på at den lille pind bliver til noget. Han er blevete lidt allergisk efter at vi har haft en kæmpeefeu på nordvæggen, så den sku ha, sku den.

      Men så kom min mor og forklarede mig, at jeg jo ville få svært ved at male muren, hvis ikke den var blevet løsnet.

      Og så blev muren malet. Og nu hæfter de nye skud igen. :D

      Du kommer med på listen, Christel

      Slet
    2. Hi hi, man kan ikke vende ryggen til dem, uden at det går galt ;o) Tak, fordi du sætter mig på listen - så får jeg måske valmuer i haven trods alt, og begge historier har fået en "happy ending".
      Ha' en rigtig god dag.

      Slet
  10. Hej Marianne.
    Du kan også afsætte nogle frø til mig, hvis du har nok til dét. Hvor er de dog bedårende. De vil bringe stor lykke hvis du kan undvære nogle. Jeg deler også haveinteressen med min svigermor og det er rigtig dejligt. Min mand er til gengæld også "botanik-blind", så han slår kun græsset ind til en meter fra skel, for han er bange for at komme til at ødelægge noget. Det giver til gengæld en masse ekstra arbejde til mig, men nå, man kan jo ikke få det hele på én gang.
    Tak for god inspiration på din blog i øvrigt. Jeg bruger også selv min have som en del af min genoptræning, til at være meditativ i, samt til at være kreativ i. Tillykke med din blog award. Den er vel fortjent.
    Venlig hilsen
    Malene, Lad romantikken blomstre

    SvarSlet
  11. Kære alle!

    Så er frøene i hus!

    Hvis I sender en mail med jeres adresser, så er de på vej til jer!

    Send den til: marianne [snabel a]kontekst [prik] net

    SvarSlet
  12. Hold da op hvor er de skønne...det er jo små pon pon'er sådan nogen, man havde på tophuen i gamle dag, (dengang mor var barn)!
    Ej Marianne dem vil jeg da glæde mig til at se i min have næste år!
    Haven bliver skønnere for hver år der går, med alle de søde gavmilde blomstervenner jeg har fået fra havebloggene....
    Lige nu føler jeg bare DYB taknemmelighed!

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!