søndag den 17. juni 2012

Tips til haven på "Selvforsyningsfanen"

Jeg har jo to blogs.

Denne her og så "Håndholdt blog om selvforsyning".

Den finder du oppe i fanen i menuen på denne her blog og dér har jeg valgt at poste alle de havetips, jeg egentlig går rundt og har uden at tænke på, at andre måske ikke har tænkt på dem som tips og gode råd.



Sådan er det jo med dem. Man opdager det, når man bliver klar over, at man ikke vidste det. Eller lige får øje på det i andres haver. Eller i et blad.


Men nu kan du altså også kikke derind.

Jeg har flere gode opskrifter på bæredygtig gødingsvand, skadedyrsbekæmpelse, ukrudsopbevaring, ukrudsbekæmpelse osv. på vej.

Glæder mig til at lægge dem på. Det kommer til at ske løbende gennem sommeren.

På vej ud for at kridte "løbeskoene"

Marianne


16 kommentarer:

  1. Go'morgen!
    Skøøønne billeder du har lagt ud!
    Jamen, så vil jeg smutte ind på din anden blog; den har jeg faktisk heller ikke besøgt - det blir spændende :-))

    Kh Rose

    SvarSlet
  2. Glæder mig da til at læse om alle de ting du vil tage fat i, det lyder ret spændende. Jeg vil et smut forbi din nye blog :-)

    SvarSlet
  3. Hej. Det lyder spændende med din nye blog. Emnet er i hvert fald meget interessant.

    SvarSlet
  4. God idé med en ny fane til det, jeg kigger omkring.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja, Lisbeth, det er da rigtigt. Hvordan var det nu... Jeg har slået kommentarmoderationen fra og tilladt alle at kommentere under DESIGN og KOMMENTARER. Er det tilstrækkeligt? Har glemt det... Vil du være prøvekanin?

      Slet
  5. Rigtig god ide, har været inde og snuse lidt på din nye blog, og så din heksebryg mod bladlus og kom i tanke om at jeg havde set en masse store grimme lus på mine nye roser, så jeg har lige været ude og sprøjte med indsektsæbe. Men jeg skal da prøve din opskrift.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. God fornøjelse med den!
      (Og dejligt at have dig tilbage i blogverdenen)

      Slet
  6. Hej Marianne, tak for opdateringen på Signes blog om hendes fravær. ...var da ved at blive meget bekymret for hende. Nu er sagen opklaret, takket være dig.

    Ha' en dejlig dag.

    knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak. Der er ingen grund til bekymring. :)

      Ilm. byger der går og kommer... med sol ind i mellem - for oven over al ting, du ved :D

      Slet
  7. Hej Marianne

    Det er en super god idé med selvforsyningsfanen. Det er lige mig ;-)
    Jeg har lige snuppet et par tips til mig, og jeg glæder mig rigtig meget til at læse om bæredygtig gødingsvand, skadedyrsbekæmpelse, ukrudtsopbevaring og ukrudtsbekæmpelse.
    Giver du et praj her på siden, når der er nyt eller skal jeg følge med på anden vis?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro, jeg gør.

      Jeg har i.ø. gjort sådan, fordi ejg ikke magter at styre to blogge. Har også andre ambitioner, nemlig. ;)

      Slet
  8. God ide - man kan altid have brug for et godt tip. Jeg skal da afprøve dit "lavendel/hvidløgsvand". Mine roser har fået lus og hvide fluer. Føj :o(

    PS: Det ser ud til, at jeg har fået løst mig "blogfotoproblem" :oD

    SvarSlet
    Svar
    1. Gud, nu du siger hvide fluer... jeg må også ind med vandkanden i drivhuset. Dér er hvide fluer!

      Godt problemet blev løst!

      Slet
  9. Hej Marianne
    Det er en super god ide med sådan en fame - en ting jeg er meget nysgerrig efter er om og hvor godt det virker - du ved før i tiden afprøvede jeg mange ting med brændenælder og padderokke o.s.v. men synes ikke altid at det var så effektivt og jeg er blevet så doven på mine gamle dage så erfaringer er bare så velkomne, hehe:)
    Hvis du har lyst til at tage med mig til åben have hos KreaLone på søndag formiddag så har jeg plads i bilen og vil gerne have selskab - jeg har også spurgt Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår godt din skepsis, Lisbeth. Jeg selv supplerer nu brændenældevandet med fortyndet hønsegødning. Og så er det min erfaring, at man skal gøde noget oftere med økologisk organisk gødning end ved kunstig gødning.

      Jeg vil vildt gerne gøre dig selskab og vildt gerne til Krea-Lones have, men det falder meget uheldigt sammen med at min søn bliver student og skal fejres samt at jeg bruger den sparsomme ledige tid og energi, jeg har til at hjælpe mine forældre. Min mor har fået nyt knæ og min far er dement og afhængig af pleje. Derfor må jeg desværre sig nej tak til dit søde tilbud. Håber muligheden dukker op en anden gang!

      Slet
    2. Tillykke med Studenten:o)Det er en stor ting når sønneke bliver student (min yngste blev det sidste år) og jeg håber at I får en dejlig fest. Der bliver helt sikkert en anden gang hvor det er mere belejligt.
      God bedring med din mor, jeg kan se at hun er oppe og ude at kikke i haven. Pas godt på jer allesammen:-)
      P.S. med hønsegødning tilsat er jeg helt med på at det giver krudt:)

      Slet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!