onsdag den 23. maj 2012

Teknisk Spørgsmål: Skrifttypen på indlæg

Lige et kort spørgsmål til design af Bloggers "indlæg". Specifikt fonden af bogstaverne i overskrift og tekst. Altså designet af skrifttypen.



Når jeg loader siden "Den helbredende have", så kommer den "gamle" fondtype frem lige et øjeblik, inden den nye kommer til syne. Som er lige så fed, som jeg er blevet efter jeg blev syg :(

Nu vil jeg rigtigt gerne have den gamle spinkle krøllede til at være den gældende igen. (ligesom mig selv, forstås). Både i overskrift og i indlægstekst og i tekst til "gadgets".

Er der nogen af jer "mere-it-end-mig-nørdede" blogger-læsere, der kan sige mig, hvilken fond-type, jeg har som den "første"?Sådan, at når du fortæller mig det, så kan jeg vælge den igen.

Som tak får I lige lidt mere Montana Rubens.....





PS. jeg fatter brik! Når jeg ser mit indlæg i blogrullen har den brugt min tekst fra indlægs"foden" som blogtekst. Måske skal man bare gå i seng!

12 kommentarer:

  1. Jeg har været ude for samme problem. Min gamle font (jeg har netop skiftet) gik pludseligt i gang med at vise en helt anden i et kort øjeblik.
    Det var jo noget værre uorden , så jeg prøvede at løse problemet, men det kunne ikke lade sig gøre.
    Nu har jeg skiftet font til en af de mere "almindelige" og er ovre problemet. Tja det løser jo desværre ikke dit. Sorry :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Næhhh, det gør det ikke. Faktisk, da du beskrev, hvad der skete, opdagede jeg, at min blog har to forskellige fondtyper, den oploader med inden den, jeg har valgt sidst.

      Irriterende åndsvagt lille (men føles stort) problem!

      Slet
  2. Sort snak for mig - altså ingen hjælp at hente - men jeg hygger mig da over din fine clematis! Smuk...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, også meget sorte bogstaver og snak for mig selv. Håber på at nogen kan forklare.....

      OG godt du nød Klematissen!

      Slet
  3. Ps. Jeg kan desværre ikke give dig svar på hvad den spinkle font hedder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, det er da ok.
      Håber på at nogen lige kan sætte fingeren på det rigtige.

      :D

      God og mild aften.

      Slet
  4. Heller ingen hjælp fra mig Marianne, jeg er bedst til at sætte billeder ind :o)og så skriver jeg ellers bare med den skrift, der bliver mig tilbudt.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Jeg har ikke forstand på teknik så ingen hjælp herfra.
    Smuk og dejlig stor Montana Rubens du har.

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  6. Hej Marianne. Jeg ved det heller ikke men har ikke undersøgt det. Jeg håber du finder ud af det. Din klematis er skøn!

    SvarSlet
  7. Kære Marianne. Altså jeg har lidt svært ved det efter de har lavet om på det :) Jeg kan egentlig mange ting med en computer og alligevel kommer jeg til kort. Min skønne bærbare er gået kaput med batteriet og jeg er ved og finde et nyt. Snak om SORT SNAK her. Er helt væk. Har måtte hente hjælp hos IT sønnen, og er alligevel helt blank :):) Kors altså.

    Skøn Clematis du har dig. Åhh de er altså så romantiske de Clematis´er.

    Kan du have en rigtig dejlig dag med sol, have og afslapning.

    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
  8. Hej jeg har ingen forstand på teknik.
    Jeg har bare et spørgsmål til den Clematis mont. 'Rubens'
    Er du sikker på det ikke er Clematis mont. 'Freda'?
    Rubens er ikke så rød i bladene...

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, det er jeg ikke. Jeg tror det er noget NETTO-noget. Og jeg tror også at den bare har stået skygge.... Men det kan da være du har ret. Vil undersøge det.

      Er i hvert fald rigtigt glad for min! Især pga bladene.

      Slet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!