fredag den 24. februar 2012

Administration af "sider"???

Jeg har 4 synlilge sider på min blog, men har faktisk oprettet 6 stk.
Det er kun tre af siderne, hvis link duer og de to sidste er ikke synlige.

Hvad hulen kan jeg have gjort forkert.

The Pilgrim

Har nu siddet aften efter aften og talt indtrængende, forstående, irriteret , kælent og nonchelant til min PC-skærm (hvilket min mand morer sig gevaldigt over), men det er lige som om den ikke er 'mindsat' for at lytte.

Måske skal jeg have fat i blog-brevkassedamen Berit fra Irishaven, men ind til da, vil jeg lige høre om én af jer har "trickket".

En anden ting er, at jeg ikke kan lave fortløbende sider. Er der kun éen side? Og ikke en roll?

Som tak får I lige at se et lille udsnit af de roser, jeg går og vinker til (tre nøgne grene under blad- og grandækket) ude i min have. 

Comte de charbord





21 kommentarer:

  1. Desværre ingen hjælp herfra, med mindre der er grænser for, hvor mange sider man kan lave. Jeg har tre sider nu og påtænker en fjerde. Jeg tror da Berit har lavet et indlæg om at lave sider, men du har jo lavet flere, så du kan godt. Jeg er blank sorry. Men dine roser er fine :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, HEnde Berit: godt vi har hende.

      Slet
  2. Hej Marianne
    Gå ind i layout, og tryk 'rediger' på den gadget, der hedder 'sider' - her har du mulighed for at vælge, hvilke sider der skal være synlige :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Og ja, det er kun 1 side på en side og ikke en roll :-)

      Slet
    2. Ja, det tror jeg du har ret i, SIgne. Ingen roll. MEn det ekan vi jo lære at leve med.

      Det med størrelsen var "kodeordet", og det hjalp. Se selv. :)

      Slet
  3. Det med sider har jeg vist ikke så meget til, selv har jeg 5 sider (faner) uden problemer. Tænkte måske alligevel om det kunne have noget med skrifttypen at gøre, når du vælger så stor en skrift er det jo ikke fysisk muligt for dem at være der... men måske det er noget vrøvl :o/
    Hvis jeg må være så fri at ønske mig noget på din side, så var det tydeligere markering af ældre indlæg, hvis jeg vil vende tilbage for at se et svar kan det være lidt bøvlet at finde frem til. Kan selvfølgelig bruge "etiketterne" men for mig er det mere naturligt at gå ind under dagene.
    Nu skal du slippe for mere vrøvl fra mig, du skal bare lige vide at jeg nød dine roser og agter selv at købe min en pilgrim.
    Ha' en dejlig dag :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror i øvrigt Fru Friis har en godt pointe med skriftstørelsen og længden på sidernes navne - måske er det bare fordi, de er smuttet ud af syne og ikke fordi, de ikke er der ;-)

      Slet
    2. Når man laver flere sider, end der kan være på en linje, kommer de bare ned på en ny linje.

      Slet
    3. Det vil jeg afprøve. Ind til videre har det været svært nok at få en linje med de sider, jeg har oprettet til at vises. MEn nu har jeg rettet i fondstørrelsen og s ser det ud som oom, der sker lidt mere.

      Hvem ved: MÅske ens side kommer til at se ud som man ønsker det en dag?

      Slet
    4. Ja, Jette, det var skriftstørrelsen, der skabte forhindringen. Tak, søde, du er så klog!

      Ørhmmmmm.... og så beder du mig om et eller andet, som jeg vil se, om jeg kan gøre noget ved. Har slet ikke tænkt på, at man skal kunne finde tilbage i mine indlæg. Men de er jo skide gode, så hvorfor ikke ? ;))

      ALtså, mener du, at du kan huske, hvilken dag, du har læst om emnet? Eller mener du, at etiketterne skal gøres mere tydelige? Jeg mener selv det sidste. ... afventer dit og også gerne andres svar.

      Onsdagssmil med solskin i på den absolut sidste dag i februar.

      Slet
  4. Kære Marianne. Har haft samme problem - opgav. Jeg fandt dog ud af, at hvis jeg gjorde min "midterspalte" bredere og teksten mindre så kunne der være flere side-faner. Det er som om der er begrænset plads til faner. Omvendt har jeg været inde på blogs der har 2 rækker med faner, så jeg fatter det vist ikke helt.

    Det er desværre hvad jeg kan hjælp med, så jeg følger lige med her :)

    Knus og god weekend.
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, L-L. Det har både noget at gøre med margen-bredden og med tekst-fondstørrelsen. Jeg har ændret på tekst-størrelsen og det hjalp. Prøv det.
      :D

      Slet
  5. Har også set blogs med 2 rækker sider....
    Vil du vide noget mærkeligt. Når jeg er inde på din blog, er skriften meget fin og snørklet(ligner Eduadian schripht) og jeg kan næsten ikke læse den. Men når jeg går ind i kommentar, er skriften som den plejer. Mærkeligt!!
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, SKipper, det lyder meget underligt. Vil helst være fin og snørklet - men dog helst også læselig.

      Jeg har ænsret lidt på tingene nu. Mon det har hjulpet?

      Slet
  6. Jeg tror også at det er skriftstørrelsen, der gør fanerne/siderne bredere, derfor er de ikke synlige.
    Under "Avanceret" kan du ændre på bredden, på hele siden, men jeg er nu ret sikker på at det er det første, altså skriftstørrelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, nemlig Karina. JEg tror jeg har fundet fidusen nu. Tak.

      Slet
  7. Hej Marianne. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men det lader til, at andre kan. Sikke fine roser, det bliver helt sikkert flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Birgitte. Ja, jeg glæder mig meget til de begynder at røre på sig. INd til videre er de "tre nøgne fingrer, der rækker op mod himlen".

      Slet
  8. Jeg har nøjagtig det samme problem og har faktisk opgivet. Men jeg kan end ikke få vist én side/fane selvom jeg har gjort mange krumspring for at få bare én fane oprettet. På min planteblog har jeg ingen problemer på trods af, at jeg har gjort nøjagtig det samme, hmm. Hvis du finder en løsning, så må du endelig skrive om det - jeg vil også gerne lære :-)
    Og desværre er der ingen blogroll på fanerne - det savner jeg også på plantebloggen, men det må vi vist leve med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, jeg tror, fordi jeg stadig er novice, men det virker for mig: at du skal oprette "sider". Så kommer det helt af sig selv. Men vær varsom med fondstørrelsen på faneteksten.

      Held og lykke med det.

      Slet
  9. Så nu har jeg fået "styr på det" tror jeg. Det var FONDstørrelsen, der drillede. Blogger viste simpelthen ikke resten af de prettede sider hvis størrelsen på bogstaverne er for store.

    Om de kommer ned på næste linje er jeg meget spændt på, for jeg har flere (sider)i vente.

    Havens blomster og urter
    Hvad spirer 2012?
    Selvforsyning

    Tak for jeres forslag og kommewntarer. Jeg har kunne bruge dem alle.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!