søndag den 22. januar 2012

Så siger vi TAK!

Min mand og jeg holdt fællesfødselsdag i går og som det 'januar-barn', jeg nu en gang er, har jeg på en eller anden måde altid været i underskud af "sommergaver". (Vi nævner i flæng: badedragt, hulahopring, kængurustylte, badebassin og nu en 35 - 40 år efter: alskens dimse-ting til haven).

Men den tid er slut.

Fra i går af. 

Jeg fik nemlig RIGTIGT tydeligt sagt til alt og alle, at jeg ønskede mig:

  • Gavekort til Bilka
  • Div roser (nøje nedskrevede med links osv)
  • Div. assesories fra Aldershvile planteskole
Er vist blevet for voksen til at ønske mig penge..... og fri leg i en planteskole.

Men se lige her en gang - her er høsten:


Nemlig! Penge og gavekort til Bilkas havecenter. (Har skrevet og foreslået Bilka, at de etablerer en digital løsning på det, at købe og give et gavekort - håber det kommer andre til gode - det er jo ikke alle, der bor i nærheden af et BILKA-varehus.)



Min mand fik bl.a. et Samsoe-Samsoe-gavekort og et DEVALT mur- og træboresæt, da hans nuværende bor er knækkede. Yes, siger jeg bare. Så er der måske håb.
Om alt muligt.......

Gavebord
I Skal også lige se gavebordet, for det er også en slags gave.

Jeg har nemlig 'skraldet' det. Det stod lige så nydeligt i en indkørsel og hviskede til mig på en aftentur forleden.

På bordet stod der:


Det synes jeg jo i den grad ikke der var tale om, og for at bordet så ikke helt skulle miste selvtilliden, er det nu kommet til ære og værdighed i vores stue.

Jeg går med nogle overvejelser om, hvorvidt jeg skal male det med træbehandling og så stille det udendøres - det vil jo også gøre sig med små yndige opstillinger og potter og andet fjas, men lige nu står det altså her inde i varmen og vænner sig til sit nye hjem og mennesker. (Tror det har stået hengemt i en kælder, stakkel, for der er stadig murerpletter på det).



Da jeg havde åbnet gaverne var der endnu en gave fra mine forældre.... og endnu en fra min ældste søn.

Sækkevognen er da bare lige i øjet - eller.... du ved hvad jeg mener. Jeg har nemlig en del tunge sten,d er skal flyttes rundt i haven. Og da mine drenge er sådan nogle tynde lange orangaderør, så vil jeg nødig have deres rygge ødelagte.

Derfor: En sækkevogn ER løsningen!

Det havde min kloge mor luret!

"Sækken?", spørger du måske - sådan lidt tvivlende.

"Ja", siger jeg så.

...... "Den er jo forbudt at eje!"

"Ved jeg".

Nu.

Derfor skal du nu, kære læser LOVE mig ikke at sige det til nogen.
(Bemærk, hvordan fotografen snedigt har vendt sækkens forsidetekst en smule, så det ikke fremgår alt for tydeligt).

Men den er altså fabelagtig at eje!

Ældstesønnen, 'skralder' altså også, når noget 'kalder' på ham. (Især, hvis det er statens ejendom, det må vel være noget med noget ungdomsoprør, tror jeg! Jeg kan selv huske, at jeg som ung gik i soldaterbukser fra et overskudslager og var vildt, "street". 

, ældstesønnen fandt sækken, da han kom fræsende med en 40-50 km/t forbi denne sæk i snesluddet i går på cykel. Og efter en 4-500 meter, breeeeemsede han og vendte om.

Fortalte han. 

Da jeg så den i entreen i går, kom jeg til at udbryde et eller andet, der kunne tolkes som et glædeshyl, hvorefter jeg fortalte ham, at jeg havde skrevet en mail til markedsdirektøren for Post- & telegrafmuseeet i Kongens København og foreslået dem at sætte de der sække i produktion.

Fordi jeg bare synes, der er flotte. På den old-facion, shappy shickke, down to basics-, nordiske, natur-måde.

- "I produktion.... ?" sagde han distræt og viklede sig ud af halstørklædet og cykelhjelmen.

- "Ja, med et forslag om en hel kollektion af viskestykker, duge, pudebetrækker osv. osv.", forklarede jeg. Hvorefter jeg sænkede stemmen: "Men så modtog jeg en mail om det var en kæmpegod idé, MEN at det ikke blev til noget, for det var ulovligt."

Mere blev der ikke talt om det. Mellem min søn og mig. Der var vist gået fredag i den.

Før den altså dukkede op ved gavebordet. 




Så selvom det er sne og sjap og januar (og ikke høst-tid)..... Så siger vi


Tak!

18 kommentarer:

  1. Hej Marianne
    Tillykke med fødselsdagene i jeres familie og med dit nye fabelagtige indlæg. Du kan da altid more husarerne og alle vi andre :o) Det var ikke dårligt med så mange penge i fødselsdagsgave, nu skal der rigtig soldes, glæder mig til at høre, hvad du køber for pengene. Den der sækkevogn er lige sagen, der er jeg meget misundelig, og Bent endnu mere, tror jeg bestemt, når jeg viser ham den.
    Gad vide om I rundede med alle de gaver, mon jeg kan se det på fb.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Tillykke med fødselsdagene og sikke nogle lækre gaver, glæder mig til at alle de planter du vælger.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  3. Stort tillykke både til dig og din mand.
    Fede gaver i har fået :-D
    Og det bord der!!! Mærkeligt der ikke stod; Til Marianne, (for det er da skæbnen, der ville at du lige kom der forbi er jeg ret sikker på.)
    Jamen altså, og en sækkevogn! Hvor godt. Den er jo også fin til store krukker og så´n nowet ;-D hæ hæ...
    Ha´en fantastisk søndsag.
    Havehilsner fra en anden Marianne.

    SvarSlet
  4. Jeg samler også på pengegaver til planteskolerne.
    Jeg føler mig mere fri til at solde løs når jeg har mine gavepenge med i lommen. Min mand siger ellers så sødt at jeg da bare kan købe nogen blomster, når det nu er den eneste hobby jeg har - men mit gamle spare-gen spænder ofte ben for mig i den situation.

    SvarSlet
  5. Tillykke til jer begge to, dejlige gaver og historie, og ikke mindst et rigtigt flot bord - du har SMAG for det rigtige, bare super.. :)

    SvarSlet
  6. Tillykke!!!
    Med fødselsdagene og med, at du også er så heldig, at du ser guld i andres "ragelse". Kunne aldrig finde på at købe et sådan bord, men stod det på samme måde og skulle væk, havde jeg aldrig ønsket mig det højere.....
    Kunne både finde på at have det ude og inde...
    Januar-hilsen Skipper

    SvarSlet
  7. Tillykke med fødselsdag, gaver, blomsterpenge og "skraldefund" ;-)

    Kh
    Karina

    SvarSlet
  8. Tillykke med fødselsdagene og de dejlige penge og gavekort som kan veksles til dejlige havedimser. Du er jo en ren Agnes med alle dine ideer til produktioner:O)

    SvarSlet
  9. Kære januar-barn... Jeg skal da lige love for du har skudt gave-papegøjen, både på den ene, anden og trejde måde!! Men jeg vil lige indvende at du da UMULIGT kan presse en rose mere ind i din have, godt nok har jeg i skrivende stund ikke lige styr på dine m2, men jeg har jo læst om din viltre, forvoksede klik-finger som bestilte en hele rosenplanteskole... nu må du altså lige gemme et par stykker til mig!!!

    Som det januarbarn jeg nemlig også er, har jeg i grunden aldrig tænkt på at jeg manglede kængurustylte og badebassin, men vil da lige tilføje at hulahopringen fik jeg/vi i julegave... Tilbage sidder jeg med 300,- kr. i rede føs'dags kontanter som skal omsættes i noget rosen-klatre-værk, - hvis ellers der er flere tilbage på markedet!!!

    Fik jeg forøvrigt sagt tillykke med fødselsdagen... ;o)

    masser af tillykker fra stenbukken fru friis

    SvarSlet
  10. Hjerteligt tillykke med fødselsdagene...
    Herlige kontanter - skønne gaver - og ja, jeg har også ønsket og fået en sækkevogn i fødselsdagsgave.
    Den bliver du glad for!!
    Helt vild med dit fine bord. Kan, som du skriver, være mange steder.
    God idé med elektronisk gavekort til Bilka, især efter at Claus Dalby er kommet ind i varmen der.
    Er enig i at P&T postsæk er flot med trut-horn og det hele.

    SvarSlet
  11. Tillykke med dagene.....og med de gaver/gavekort bliver det jo bedre end at blive sluppet løs i en slik butik ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  12. Til Lykke med fødselsdagene og de skønne gaver.
    Din mor er en klog dame. Sådan en sækkevogn kommer også på min ønskeliste ;-)

    SvarSlet
  13. Tak for lykønskningerne!
    Og nej @ Lisbeth fra Samsø, den var bare 48 vintre.

    @ Annette; Ja, bare vent. Jeg glæder mig også. Læser, klikker og researcher løs. Skal nok poste indkøbene. :)

    Det er da rigtigt @ Momse-Marianne, Sækkevognen kan da også klare krukker og andet hjes, der vejer en smule mere end hvad super-Woman her kan klare alene. OG m.å.s.k.e. stod der mit navn på bordet, det vil jeg ikke udelukke ;)

    Åh, @ Berit, hvor vi ligner hinanden. Jeg kommer fa en "gør det hele selv"-familie, og kan da også huske, hvordan det var, da ungerne var små og jeg købte tøj tl dem. KOm ALTID hjem med gummistøvler eller undertrøjer til dem, når jeg var ude efter et elelr andet til mig selv. Derfor: Pengegaver er GODE til sådan nogen som os!

    Tak @ Tim, for komplimenten.

    Ej, ved du hvad @ Skipper, jeg er enig. Et par tusind for sådan et bord, det havde jeg helelr ikke givet, skulle jeg betale det. Så meget desto mere nyder jeg, at jeg hørte dets kalden.

    Hej K @ Karina og tak! Velkommen til min blog! Kender vi to hinanden? Nå uanset, du skal bare komme på besøg, når du har lyst! :)

    Tak, Søde @ Lisbeth! DET var da et kompliment! Hun (figuren i Matador) er ét af mine ikoner....

    Hello @ fru Ha hahahahaha! Ja, nu er Papegøjen Sten-død. MEN: Jeg tør godt hvile mit skøre hoved på bloggen: Der ER mere rosen-klatre-værk´s tilbage til dig på landets planteskoler. :D. Blir spændende at høre, hvad du vælger!

    Og - nå da, du har godt kunnet klare dig under kængurustylte? Det måtte jeg så også, for jeg fik den aldrig.
    Så megen mere glæde nu, hvor jeg kan have-dimse på mine små 650 m2. (Huset og garagerne fratrukket).

    Tak @ Bente. Du kan da bare låne min. Den har larvefødder (Gummihjul) og det hele. Ja ja, den Dalby! Mangler nu bare at vide, hvad de dersens rosenbuer kommer til at koste. Så jeg kan kalkullere med resten af pengene (CLAUS!!!).

    Er jo kommet til at sætte Constance Spry et sted, hvor der ligsom bliver nødt til at være en bue. :)

    Nemlig @ Dorte. Det bliver SÅ skønt. Lover at rapportere direkte fra presselogen.

    Super søndags-inde-PC-chair-gardening-hygge!
    M

    SvarSlet
  14. Stort tillykke med fødselsdagen(e) :-) Det er virkelig skønt med pengegaver, for så kan man gå i planteskoler og i Bilka's haveafdeling og købe helt uden sparetanker og 'dårlig samvittighed'. Det bliver spændende hat høre, hvad du 'investerer i' :-)

    SvarSlet
  15. Ih altså, tillykke med fødselsdagene, I to :-)
    Hi Hi, jeg går ligesom dig og venter på priserne på de rosenbuer. Ikke fordi jeg har gavepenge, snøft... men fordi man kan jo ikke planlægge at købe dem, hvis de er for dyre.
    Jeg er også spændt på at høre om alt det lækre du køber til haven, for din gave-penge-bunke :-)
    Skønt bord. Helt enig, jeg havde heller aldrig købt det, men jeg havde dælme også skraldet det på stedet :-) Synes det lyder som en god idé at lade det bo inde i varmen hos dig, til det får lidt mere selvtilid igen ovenpå den oplevelse at blive påklistret 'etiketten' affald :-D

    SvarSlet
  16. Hej Marianne. Et STORT TILLYKKE med fødselsdagene. Sikke nogle gode gaver og hvor lyder du bare glad og tilfreds med høsten. Det er altid herligt at læse dine indlæg, man bliver helt smittet af glæden. Jeg kan lige se det med sækken for mig. Det er geniale idéer!

    SvarSlet
  17. Tillykke med fødselsdagene og de mange lækre sager du har høstet :-)

    Som februar barn kan jeg godt genkende det der med at være i underskud af sommergaver....

    SvarSlet
  18. Nemlig! At gå amok uden at have samvittighedsnag (i disse sparetider især) er virkelig TIL LYKKE.

    SÅ tak for jeres indsigt og lykønskninger.

    @ Hanne og andre, der kalkullerer med et halvstramt havebudget (hvis et sådan overhovedet haves?): Priserne på Rosenbuen i Bilka bliver: 1299,-. Det er da til at komme i nærheden af, skønt det jo går fra de 7-10 roser, jeg også havde i tankerne. Målene finder I hos Dalby uinder det indlæg om buen.

    @Birgitte: Hvor ER jeg glad for at du kan ses det med postsækkenes mønster for dig. NU er jeg jo sygemeldt og orker brik if.fh. t. hvad jeg har kunnet, så hvis nu andre læsere fanger idéen her, er du så (læser) sød at sige det til mig? Jeg skal naturligvis ikke betales, vil bare gerne høre om det, deltagge i det. Har millioner af idéer. :D. Både til produktudvikoing, distribution, markedsføring osv. Men er helt blank på selve produktionsdelen.

    @ Gitte H. Ja, Stenbukke og Vandmænd har det hårdt mht. sommersjov i indpakningspapir. Men vi kommer vel efter det med alderen. Kan godt undvære kængurustylten lige pt. hi hi.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!