søndag den 15. januar 2012

Diing dannnnng!

Så rundede vi de 10.000 besøg på siden.



Jeg kan slet ikke fatte det!

Jeg er ikke ret aktiv - hvilket jeg virkelig beklager! Men årsagen kender de fleste af jer, og hvis du nu netop sidder og ikke gør, så kik  under "om mig". Skrol hurtigt ned, der står bullermeget.




Nå, jeg får ikke skrevet nær så meget som jeg har på hjerte. Der foregår mange debatter, hvis tema også ligger mig på sinde. Omvendt er der jo nu over hundrede havebloggere tilmeldt denne blogrull, og der findes jo hundreder -  ja sikkert tusinder af andre fantastiske haveblogs ude i den store verden.

Det er bare så skønt! Begge dele.



Jeg (altså det er ikke mig, men mit langsomme hoved, der) har tre tekniske spørgsmål, som jeg håber nogen af jer sidder ind med svarene på:

  1. Hvordan laver man et foto til et link (I blogger)
  2. Hvordan sætter man flere fotos sammen øverst i toppen som "hoved" på bloggen?
  3. Hvordan får man google-translate-knappen implementeret på sin side? Jeg kan kun finde den, der oversætter en linje eller en sætning. Jeg vil gerne have den, der oversætter hele siden.
Vil jo gerne gøre mig lidt mere blog-lækker, så vi kan komme op på 100 faste læsere, inden jeg når mit 1 års-jubilæum!

:D

28 kommentarer:

  1. Selvom du ikke er aktiv her på bloggen hver dag, så har vi jo heldigvis 'blogrullen', som holder øje med nye indlæg. Tænk hvis man skulle ind på en blog hver dag, for at kigge efter nye indlæg! Det gjorde jeg inden jeg selv fik blog og det var svært at holde sig opdateret.

    Interessante spørgsmål du stiller. Et par af dem har jeg også selv spekuleret på, så følger nysgerrigt med, hvis der er andre, der kan svare dig :-)

    SvarSlet
  2. Hej Marianne.
    1. Når du indsætter et billede, er der en kasse der hedder link. Her indsætter du den side du vil linke til( gå ind på siden og marker og kopier i øverste kasse på siden)
    2.Jeg er fast læser hos INDRETNING MED FARVER. Hun anbefalede at downloade det gratis program Photoscape. Deri kan du lave det omtalte billede.
    3. Det vil jeg også gerne vide.....
    God søndag
    Skipper.
    Jeg er udemærket tilfreds med det der bliver lagt ud, hvor jeg er fast læser. Vi har vel alle også et liv ved siden af bloggen?? Jeg tror bare man skal slappe af herinde. For mig har det været en god aktivitet her i den mørke tid, hvor jeg bliver deprimeret. Afstressende.

    SvarSlet
  3. Tillykke med det runde besøgstal - jeg er helt enig med Susanne og Skipper i at vi pænt venter til der dukker noget op fra dig på vores blogrolls. Vi ved du sidder og brygger på "noget" :o)

    SvarSlet
  4. Hej Marianne,
    2. Jeg bruger Picasa, og min header er en collage.

    SvarSlet
  5. Tillykke med besøgstallet!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  6. Ad. 3. http://translate.google.com/translate_tools
    Har lige installeret det på min egen, men har læst derinde, at det dukker op for besøgende fra andre lande, så jeg kan ikke tjekke om jeg har gjort det rigtigt.
    Jeg har i Layout lagt det i højre side som Htlm.
    Jeg fandt det ved at gå ind på en af de blogs jeg følger i Holland og i bjælken med translate stod der: valgmuligheder....
    Held og lykke
    Skipper

    SvarSlet
  7. Tillykke med det fine besøgstal :-D
    Nå så er det altså, heldigvis, ikke kun mig der ikke kan finde ud af alt det tekniske.
    Så jeg følger lige med på sidelinien, og ser om jeg kan lære noget.
    Ha´en god søndag aften.
    Havehilsner fra Marianne.

    SvarSlet
  8. Jeg kan også virkelig anbefale picasa, det er gratis og supernemt. Jeg bruger ikke andet.

    Man kan så tilkøbe ´picasa picnic´, så kan man få adgang on-line til diverse stickers (f.eks. sommerfuglene på mit forside billede) og andet sjovt.

    Mener at der er skrevet et lille nemt hæfte om brugen af picasa.

    SvarSlet
  9. Den med Google translate har jeg prøvet utallige gange, og lige lidt lykkedes det... Bare vi kunne få at vide om det virker hos dig Skipper. Men der er jo nogen som tydeligt viser Go.Tr. i deres sideliste, så må det da også kunne lykkedes for os dummies!

    SvarSlet
  10. Tak for svar ind til videre....
    Er lige lidt for baldret i mit hoved til at kunne forsøge mig, men vender snarest retur med et forsøg og måske flere spørgsmål.

    Vær beredt, Skipper!
    Og mht. Picasa.... må vist have købt sådan et lille hefte "for Dummies"... Det er ikke sådan at det er indtalt på cd for sådan nogen som mig? ;)

    SvarSlet
  11. Tillykke med det fine besøgstal. Jeg tror det glæder os alle, når der er nogen som har lyst til at læse det vi skriver :-)

    SvarSlet
  12. Tillykke med det flotte besøgstal Marianne :-)
    Jeg bruger også Picasa - det er ret enkelt at gå til, og så arbejder det rigtig godt sammen med blogger, så jeg tror, du ville blive glad for det :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  13. Tillykke med det flotte besøgstal, det er jo helt vildt!
    Jeg ønsker mig også mange læsere, men jeg må jo gøre et eller andet forkert, for der er ikke så mange der tilmelder sig min blog.
    Hvis jeg bare kunne finde ud af hvorfor??

    Så ville jeg bare dele ud af mine blomsterfrø :)

    Kh Line

    SvarSlet
  14. Det er lækkert, når mange vil besøge ens blog. Jeg er ikke helt sikker på, det kommer så meget an på udseendet, som på det man skriver. Marianne du skriver altid noget spændende, så vi lige skal se, hvad du nu har fundet på:o) Til Line Fauerholm vil jeg sige, kommenter på andres blogge, det er det eneste som hjælper.
    Alt det tekniske har jeg lige så lidt forstand på som I andre, så jeg venter også spændt på at nogle af de dygtige kommer med guldkornene.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  15. Vi pipper vel alle med det næb vi har. Dine indlæg er så spændende, nærværende, underholdende og går lige til maven eller hjertet, så det spiller ingen rolle om der er pauser imellem. Jeg får heller ikke altid kommenteret ordentligt på dem. Det virker så plat med et kort kvikt svar, når du har brugt lang tid på et ordentligt indlæg.
    Jeg er selv meget svingende med min blog-insats p.g.a. meget arbejde og alvorligt syge i familien. Men som sagt, vi pipper med hvert vores næb, og det er vel helt fint.

    SvarSlet
  16. Tillykke, Marianne - jeg ser jo altid på min blogroll, når du har lavet nyt indlæg. Men som Ina siger, så pipper vi jo med hvert vores næb.

    Jeg bruger også Picasa til collage m.v.

    Kh Ulla

    SvarSlet
  17. Hejsa.

    Eftervirkningerne efter en hjernerystelse er ikke spændende. Jeg har selv arbejdet med neurokirugi i en del år, og har desværre også set følgerne hos min søster, der længe var hårdt ramt.
    Men giv ikke op.

    Dejlig blog du har. Og det med billeder er jeg heller ikke en ørn til. Lærer lidt nyt en gang imellem, men det tager mig lang tid.
    Så derfor kommer mine fremskridt også kun langsomt på det område.

    God dag til dig.
    Helga

    SvarSlet
  18. Hejsa.

    Eftervirkningerne efter en hjernerystelse er ikke spændende. Jeg har selv arbejdet med neurokirugi i en del år, og har desværre også set følgerne hos min søster, der længe var hårdt ramt.
    Men giv ikke op.

    Dejlig blog du har. Og det med billeder er jeg heller ikke en ørn til. Lærer lidt nyt en gang imellem, men det tager mig lang tid.
    Så derfor kommer mine fremskridt også kun langsomt på det område.

    God dag til dig.
    Helga

    SvarSlet
  19. Kære Marianne. Tak for endnu et skønt indlæg.

    Jeg bruger Picasa - collage og i Picasa er der noget der hedder Picnik. Der kan du godt lave en del - også gratis. Jeg har kæmpet en kamp og er ved at lære lidt af dig. Hjælper gerne hvis jeg kan. Også andre hvis det er noget, jeg altså kan :)

    Det samme med link - så du må sige til, når du er klar, hvis du har brug for hjælp.

    Og tillykke med det flotte besøgstal. Godt gået, men du laver også nogle gode skønne indlæg.

    Og ja der er nogle af os, der ikke har så mange læsere (endnu),men hvis vi er heldige og dygtige kommer det vel henad vejen. Som en blogger også siger, vi pipper med hvert vores næb.

    Ha´ en rigtig god dag Marianne.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  20. Kære Marianne
    Det er din fortjeneste, at jeg er blevet blogger. Stor TAK for det. Jeg kan godt forstå dit fine besøgstal, du har noget på hjerte, når du skriver og autensitet, betyder meget for mange mennesker. Det gør det for mig. Man behøver ikke komme med indlæg hver dag, for at holde interessen. Det vigtige er, at have noget på hjerte, når man har et indlæg, og det har du. Tillykke med det det fine besøgstal. H U R R A ......

    SvarSlet
  21. Sødeste Marianne......tillykke og selvfølgelig....vi kan jo slet ikke lade være med at kigge ind hos dig. Dine indlæg er så spækfyldt med liv og vise ord - tak for det skønne.

    Jeg bruger Picnik.com til mine collager........rigtig meget er gratis at gå i krig med derinde så der skulle være lidt til nogle timers leg, når ånden kommer over dig ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  22. Ih, altså :D Rigtigt mange tak for jeres kære kommentarer. Jeg er en glad fugl (der pipper med mit næb).

    Bliver lige kun kort nu, kan endnu ikke koncentrere mig nok til at eksperimentere med alle jeres gode forslag, men håber så at de kommer andre (medlæsende) til gode!

    Velkommen til Helga fra Idéhaven. Og tak for dine kommentarer til mit "skøre" hoved.

    Glæder mig til at eksperimentere med Picassa og Picnik. Og google og collager....

    Mandagsknus over hele linjen! See you soon!

    SvarSlet
  23. Hej igen,
    Jeg har købt et hæfte i boghandlen der hedder "
    Picasa 3.0 og Picasa Webalbum - SÅDAN! -alle kan lære det".
    Hvis du køber det kan du lære en masse :)

    SvarSlet
  24. Hej Marianne. Et stort tillykke med dit flotte besøgstal. Jeg følger spændt med på de svar du får på dine spørgsmål, jeg vil også rigtig gerne kunne disse ting!

    SvarSlet
  25. Tillykke med dit flotte besøgstal :-)
    Det kan jeg godt forstå, for du har altid de mest spændende og finurlige indlæg, og så gør det ikke spor at det ikke er så ofte. Jeg finder dig også altid på blogroll selvom jeg som regel er lidt bagud. Men bedre sent end aldrig ikke :-)
    Jeg har jo min dejlige store datter som er webmaster på min blog, så jeg aner ikke en dyt om hvordan man gør de smarte ting. Hun læser til eksamen lige nu, så det er nok ikke det rigtige tidspunkt at forstyrre. Men hvis I ikke har fundet ud af det med google translate senere, så skal jeg nok spørge hende, ok?

    SvarSlet
  26. Tillykke med de mange besøgende på bloggen. Jeg kan se jeg har lang vej igen. Tak for kommentar på min blog. Billederne på din blog er heller ikke værst.

    SvarSlet
  27. Hej Igen nu....
    Nå det der Google translate, som jeg fik link til af SKipper længere opppe, virker ikke på Firefox, som er et free-ware-program vi kører her på matriklen, fordi min mand er it-nørd og så vidt muligt undgår Microsoft. Det kan måske være noget af forklaringen på, at jeg har opgivet tidl.igere. Han er ikke meget hjemme og han er faktisk heller ikke så vild med at nørkle web, når han har fri, men jeg vil hale et svar ud af ham, som jeg lover at poste her, hvis der nu er andre, der har Firefox.
    COllagen må vente - jeg vil have købt sådan et hæfte som Lene (og vist flere af jer) omtaler. Jeg læser (og forstår/koncentrerer mig jo sindsygt langsomt og møjsommeligt efter det her slag i knolden, men så - hvis jeg finder ud af det - vil jeg fortælle hvad jeg gør, så alle kan følge med.

    Eneste udfordring til jer, som også ønsker svar:
    Tålmod!
    Ellers har jeg bakset om på fondtyperne på min side... trængte til en smule forandring, men ved, at det er vigtigt at bevare "imaget", så folk kan genkende siden. Så det er kun i det små.
    I er velkomne til at sige, hvad I synes.
    Råt for usødet. Eller lade være og så bare vænne jer til det. Det er jo som sagt ikke de store forandringer. :)

    SvarSlet
  28. Jeg er så dum til sådan noget, men heldigvis er der mange, der vil hjælpe. Held og lykke.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!