mandag den 30. januar 2012

Haven ind i ørerne

Går tiden langsomt ?



- eller går mine drømme og længsler hurtigere, end jeg selv kan følge med?



Ej, årstiden er som den skal være. Pause og dyb ro. 


Det er i hvert fald meningen. For jeg må indrømme at en vis rastløshed breder sig. Og rundt omkring mig er der også et vist rod, der er begyndt at brede sig. (Jeg hylder jo også det skønne, så jeg skal skåne jer for fotos i den anledning) ;)

Ja, Den helbredende Have ligger jo omkring en verden, der er begyndt at kalde på mig, så jeg tænkte: "hvordan i alverden får jeg nu 'haven ind i huset'  - eller og allerhelst - helt ind i sjælen, når jeg ikke kan være ude i den i ret lang tid ad gangen , når det er så koldt"? 

Jo, med potcasts.

Så kan man lægge tøj sammen, vaske de pokkers køkkenskabe eller så sine Chili og Klokkeranker, Rosenslyngere, stille indkøb på plads og alt muligt andet.

Med haven indenfor "foret" :)



Så at sige!

Her er en udsendelse, jeg selv har nydt. Den handler om natur-terapi og terapihaver. I Sverige som i Danmark.

Så er der en radioudsendelse udsendelse om "Det gørønne, der helbreder".

Håber også du får glæde af dem.


Hvis du arbejder med børn eller med udvikling i det hele taget, kan denne her måske også være noget?


Solrig mandag i livet!

7 kommentarer:

  1. Tak for linkene Marianne, det vil jeg kigge på senere. Lige nu skal vufferne og jeg ud og nyde solen og kulden :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, solen er heldigvis på gennemrejse her i januar!

      Slet
  2. Sikke en god idé. Jeg har endnu ikke helt taget hverken podcast eller lydbøger til mig. Men håber det kommer for idéen er god.

    Fortsat god dag :-)

    Knus Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også en rum tid om det. Men du kan også bare lytte fra pcén, hvis du vil.

      Knus M

      Slet
  3. Hej Marianne. Tusind tak for links. Det er lige årstiden til at se og høre noget om natur og haver. Dem vil jeg læne mig tilbage til med en kop kaffe og bare sidde lige så stille og nyde det, her foran brændeovnen. Det var et rigtig godt initiativ!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vartm te, god lyd, god varme i sjæl og legeme. Så kan det (næsten) ikke blive bedre - på denne årstid! :)

      Slet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!