![]() |
| Husløg er så indtagende! Som levende Zink. |
Og dem var der et par stykker af i dag ved aftensbordet en helt almindelig fredag i november i Bagsværd - en slumrende forstad til København.
I min familie startede det med den 16-årige:
- "Vil bare lige sige: Kommende mulig kæreste - hun hedder Maria - jeg mødte hende på toget hjem fra Oure Efterskole. Nu vil jeg gerne se hende i morgen, så derfor kan jeg desværre ikke komme med til familiemiddag. Jeg er lykkellig! Bær over med mig". :S
- "Jeg har weekend - Yaehhhh - og jeg skal sætte drengene i sving med at flytte brænde og stable det: Hvad tid står vi op i morgen, knægte?"
- "Hvad tror du de synes om middagen, mor? De sagde ikke så meget? Jeg selv var ret tilfreds med resultatet". - "Desuden, jeg skal til J-dag, så kan vi ikke sige klokken 14 i morgen?"
- "Jeg er SÅ glad, for jeg har vundet den smukkeste og nemmeste plante (Drejeblomst fra Evigglades "give-away-konkurrence") med de yndigste blomster til placering bag stakittet i baghaven. Så hvis jeg nu lover at lave pandekager, så ordner I brændet, mens jeg planter ud. Deal?"
Ind til da vil jeg lige vise jer nogle darlings fra haven:
![]() |
| Den herligste Hortensia (Bare navnet!!!). Jeg laver et indlæg bare om dem.... Eller flere. |
![]() |
| Min såkaldte "jalsø"-pelargonie. Den er bare babynuttet, og ikke helt en Dronning Ingrid - mere lyserød. |
![]() |
| En stædig rose, som jeg har glemt navnet på. Det har gået for lud og koldt vand - staklen - men det skal være slut nu. |
Men der er mere:
![]() |
| En klematis, som jeg har glemt at notere navnet på... den blomstere nu i efteråret - enyone? |
Som dagens darling!





My darling.......tak for at dele dine søde hverdagsbetragtninger med os. Håber brændestabel, potentiel kæreste og drejeblomst alle er ved godt mod ;0)
SvarSletKnus Dorthe
Dejligt indlæg, tak for det Darling :-)
SvarSletJa, selvom det er grå november et der jo masser at tage sig til. Vidunderligt, når sofaens ryglæn ellers har været det mest "tiltrækkende" i en rum tid.
SvarSletMen lige som d glemte skønheder i havens hjørner, finder jeg solen frem og søger at sendervet smilende hoved mod 'alverden' -dvs. jer i blogland.
Aftenknus fra M
Sikke et dejligt indlæg. Og sød idé med dagens darling - jeg smilede fra start til slut. Tak for det :-)
SvarSletGlæder mig til at høre mere om den skønne hortensia - og selvfølgelig til at se rosenfloret til næste sommer.
Knus Signe
Rigtig god ide med 'dagens darling' og skønt indlæg :-)
SvarSletSikke et dejligt indlæg og et skønt begreb med Dagens Darling, du er jo selv en af dem :)
SvarSletHører gerne mere om hortensia og roser. Jeg kan desværre ikke byde ind med navnet på clematissen, men den er smuk.
Hvor skriver du bare dejligt levende - jeg fik bare helt lyst til at sidde med ved det middagsbord, med dig og din dejlige familie :o)
SvarSletGod beskrivelse af husløget - som levende zink, smukt :o)
Kh Helle
Ajj - nogen dejlige teenagere! Der må da være "noget" I har gjort rigtigt med dem :o)
SvarSletAt lære at spotte de små glæder i dagligdagen og at lære at dele dem med andre - det er da en gave til alle. Dejligt at vi lige fik lov "at være med".
Hej. Sikke en dejlig middagsstund i må have haft ved familiebordet! Dejligt indlæg og dejlige billeder. Glæder mig til at høre mere om de 19 roser!
SvarSletÅh hvor lyder det bare hyggeligt :-) Livet med teenagere er bestemt ikke en leg, så det er rigtigt sundt, og helbredende :-), at huske at værdsætte de skønne øjeblikke man heldigvis også har med dem :-)
SvarSletJeg glæder mig også til at høre mere om roserne og dine andre darlings.
Tillykke med dine drejeblomster. Jeg er glad for at du var én af vinderne :-)
Heeelt vild med den 16-åriges kommentar <3 Smiler stadig. Og får søde minder fra teenagetiden, som ikke er så langt borte endda, men virker sådan nogle gange. Pludselig er man "voksen".
SvarSletTak for jeres glade og livsbekræftende kommentarer. Jeg ved godt indlægget ikke havde særligt meget med have og planter at gøre, (mere på den indirekte måde), men det blev en dejlig dag (uden mig, men det er en anden historie), som jeg fortæller om snart.
SvarSletOg jeg lover at I får at høre og se alt muligt til både roser, hortensier, øjebæer. Sidstnævnte er der er så rigeligt at tage af, når skribenten i den Helbredendede have skranter. :)))