søndag den 30. oktober 2011

Reklamegimmic´ens dilemma

Eviglade Evas blog har kastet sig ud i en god reklamegimmic. Og når jeg siger god, så mener jeg god. Jeg vil her fortælle hvorfor:

Bemærk, hvordan træernes kroner fletter sig ind i hinanden! Og hvordan drejeblomstens farve matcher husmuren

I har selvfølgelig nok alle sammen set den, her i vores haveblogunivers, men de drejeblomster, man kan vinde er simpelthen yndige, at jeg trodser min ellers lidt stramtandet og med knold-i-nakken-holdning til sådanne gimmics.

Dilemmaet er, at nu hvor jeg fortæller om det, så  bliver mine vinderchancer mindre, men - og det er jo det vigtigste formål - Evas læserskare større. :). Derfor overgiver jeg mig helt og aldeles.

Jeg tror næsten selv jeg kunne finde på at gøre det samme en af de kolde mørke vinteraftener, for det er jo en virkelig god måde at komme lidt (længere) rundt på hinandens sider og lære hinanden at kende (via alle kommentarerne og via et nysgerrigt klik ind hos de af jer, som har en blog, jeg ikke kender.). :)

For når man ikke kan grave i haven - så må vi grave i hinandens arkiver!

Så NÅR jeg nu har valgt at lægge hendes link på her på min egen blog, så er det selvfølgelig for at fedte - (nej, det er det altså ikke, det var ironisk, men det kan man jo ikke høre/se, her på et "hvidt stykke papir").

Nej, så er det fordi:

  • Eva har en eminent grafisk hånd og et super øje for skønhed
  • hun skriver sjovt og levende
  • hendes have er nydelig - det bliver min ALDRIG
  • hun har en masse skønne blomster
  • Hendes evige haveglæde smitter!
Så god tur på hendes blog!

Og dejlig sidste søndag aften i oktober for i år til alle!

14 kommentarer:

  1. Ja det er en rigtig god idé Eva har fået. Jeg kigger lige igen på Evigglade :o)

    SvarSlet
  2. Hej Marianne
    Det var ellers en ordentlig omgang. Tak for ris og ros. Forstår godt dine holdninger, men jeg synes jo også at har man noget godt at give - som andre gerne vil have, - hvorfor så ikke bare gøre det? ;)
    I dette tilfælde var det drejeblomsterne.
    Jeg har noteret dit fulde commitment i sagen.
    Glæder mig nu endnu mere til at se, hvordan det hele skal gå, for vi har jo kun det skæg vi selv sidder på.

    hej fra
    Eva

    SvarSlet
  3. Hi hi, Eva, ja sådan en er jeg også. Gider ikke gå rundt med et smalt øjenbryn dernede.

    Og så håber jeg ikke du har opfattet det som kritik. Jeg mener hvert et ord. OG er vist også blevet solgt til idéen, som jeg skriver. Går nu i tænkeboks.

    I øvrigt deltager jeg selv gladt i plante- og frøbytte på Facebook i det ganske danske land. Tror også jeg vil linke på de byttesider til dig. :)

    SvarSlet
  4. Det du giver ud, kommer altid tilbage igen... og ofte mangedoblet. :)

    SvarSlet
  5. He-he... Interessant læsning :o)

    Første gang jeg oplevede Give-away og blog-awards, rystede jeg på hovedet og regnede ikke med at jeg ville deltage. Men ikke desto mindre har jeg nu deltaget i op til flere give-away og endda også høstet lidt på det. Det er da også prisværdigt at nogle mennesker vil dele ud af deres overskud. At jeg samtidig bliver brugt til reklamefremstød, har jeg absolut ingen problemer med - pyt... det er jo hyggeligt mens det står på...

    Og nu går jeg faktisk selv og pønser på en give-away når jeg runder 1 år, så lidt påvirket bliver man jo.

    Tak for dit indlæg :o)

    SvarSlet
  6. @Fru Friis: Ja 1-års-give away, det er en god idé. Og at give væk og bytte og alt det der, det dyrker jeg i stor stil!

    @Ja, frøskuffe, det er også min erfaring og livsfilosoofi. Dyrker det selv, (fortrinsvis i andre regier - det var mere reklamer som sådan, jeg stritter lidt imod, men disse er jo helt ukommercielle) og derfor også "roserne" til Eva. :)

    SvarSlet
  7. Kan kun give dig ret - Eva/Evigglade var en af de første blogs jeg blev fast læser på, da jeg opdagede bloguniverset i sommers - hun har en super lækker have, tager super lækre billeder og er altid super sød at kommunikere med :o)
    Generelt er jeg blevet meget posotiv overrasket over alle I dejlige, søde, hjælpsomme og inspirerende mennesker her i blogland - er sådan kommet til at holde af Jer ;o)

    SvarSlet
  8. Ja, jeg har nok som du, Helle, opdaget en helt ny verden og et "folkefærd", der har eksisteret i årtusinder, uden at jeg har tænkt over det.
    Havemennesker især er så gavmilde, både med råd og vink, opbakning og støtte, men også m.h.t. at forære planter og frø bort.

    Det er som om at vi alle har lært af naturens gavmildhed, umiddelbarhed, skønhed og overlevelsesvilje.
    C:

    SvarSlet
  9. ja.. hun har da en spændende blog...
    fortsat go' dag...

    SvarSlet
  10. Jeg synes give-aways er et herligt begreb i blog-universet. En fin måde at dele ud af sit overskud på, og samtidig komme i kontakt med nye og spændende blogs, efterhånden som ringene spredes!! Evas drejeblomster er populære, har jeg set ;_) Overvejer at lave en med mine hvide af slagsen, for jeg har så mange at jeg luger dem væk...
    Ønsker dig held og lykke! ;-)

    SvarSlet
  11. Hej Marianne
    Tillykke med dine nye drejeblomster.
    Kan du sende en mail på:
    eviglade snabelahotmail.com
    (erstat-snabela-med @, skriver ikke min mailadresse fuldt ud for så får jeg simpelthen så meget junkmail.)
    Så vil jeg fluks sende dem til dig, så du kan sætte dem allerede i weekenden.

    kh
    Eva

    SvarSlet
  12. Halløj, Tullepigen og Evaevigglade

    Det blev HELD OG LYKKE.
    Jeg føler mig i hvert fald rigtig heldig og meget glad!

    Er vist solgt til den der give away-ide... Men tror jeg finder på et lignende koncept.
    1000tak for gevinsten, Eva. Heldige mig. :) Jeg går straks igang med at finde ud af, hvor i haven, de tager sig bedst ud og så vil jeg selvfølgelig rapportere fra
    lokaliteten!

    Herlig weekend til alle!

    SvarSlet
  13. Marianne
    hvis jeg skal nå at sende fredag send mail til mig med din adresse.

    eviglade snabelahotmail.com
    (erstat-snabela-med @, skriver ikke min mailadresse fuldt ud for så får jeg simpelthen så megetjunkmail.)

    SvarSlet
  14. Hej Eva
    Det havde jeg gjort. Men havde åbent art glemt et e i evigglade. Håber det ikke kommer i vejen for dig.

    So long.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!