lørdag den 29. oktober 2011

Hønsene og mig - vi vil bare sige hej...

Vi er nogen, der stadig nyder havelivet. Og som ser os om efter noget meningsfuldt i denne grumme verden...

Hønsene vil altid gerne snakke. Og de følger med i mine projekter.

Nogen gange gennem havedøren:



Hvad filan laver hun med alle de papirer, hvorfor kommer hun ikke ud og leger?


Andre gange gennem drivhusdøren....


Sikke en masse frø, og jord og plastic-bakker....


Andre gange HELT på sidelinjen.....



For at se, hvad jeg har gang i:


De ser ikke hvad jeg ser.........:



Jubilee Celebration

Fortsættelse følger i næste nummer.......


Legende lørdag!

17 kommentarer:

  1. Uuuhh, en hel flok barrodsroser - hvis jeg ser hvad hønsene ikke ser ;o)
    Hvor er de bare nogle skønne og nysgerrige typer, de der høns.
    God weekend med udplantning af roserne - herligt herligt :o)

    SvarSlet
  2. Hvor er de herlige og nysgerrige dine høns :-) Vi snakker også om at få høns, men det er endu kun blevet ved snakken!

    Dejligt med nye roser - spændende at høre, om det udelukkende er Jubilee eller du har andre godter i bundtet :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det godt at høre at både du og hønsene nyder havelivet og sikke en skøn underholdning du har i de høns. Forsat god arbejdslyst med roserne:D

    SvarSlet
  4. Det må være skønt med hyggeligt, insisterende selskab Marianne ;0)

    God arbejdslyst med de skønne roser ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  5. jeg overvejer også at købe et mobilt hønsehus med et par høns til næste år... :) Anne Gine

    SvarSlet
  6. Hej Marianne
    Den er så sød. Købte den selv sidste efterår. Og duften er simpelthen så raffineret. Du har noget at glæde dig til.

    knus fra
    Eva

    ps. Har lagt dig i min blogroll. ;)

    SvarSlet
  7. Hej Marianne
    Jeg har også stadig gang i efterårsprojekter i haverne ( dog uden selskab)- men snart er det jo tid til indendørs aktiviteter i stedet for - så må vi få set lidt på blogteknik sammen.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  8. Dejlige nysgerrige høns du har!! Følger dig i tykt og tyndt kan jeg se.
    Tillykke med den nye rose!!
    Må resten af dagen være med dig.....og I andre kommentatorer også, klart!
    Uhu-hyggelige hilsener
    Bente

    SvarSlet
  9. Sikke nogle søde og hyggelige høns, jeg kom helt til at grine, da jeg læste billedteksterne.

    Tillykke med de nye roser, det er et dejligt projekt lige nu.

    Hilsen Ulla

    SvarSlet
  10. Skønne høns du har, kan lige høre hvordan I får delt nogle visdomsord...
    Håber roserne er kommet godt i jorden uden at de blev til hønsemad! Så er det jo bare at glæde sig til om nogle måneder... :o)

    SvarSlet
  11. Hyggelige og nysgerrige høns du har:o), Smuk rose, glæder mig til at se billeder af dem til næste år.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  12. Nej, hvor sjovt med de høns. Sikke et hyggeligt selskab. Jeg ser også, hvad hønsene ikke ser og er spændt på, hvad det er for nogle barrodsroser. Sjove billeder af de høns! Rigtig god søndag aften.

    SvarSlet
  13. Øy! Er jo helt bagud med at kommentere - har jo været ude med skovl og greb og trillebør og vandspand og kattegrus og vandslange. Det tager et par dage for mig, fordi jeg bliver så træt, men skønt arbejde! Nu er de "slået ind" de fleste, men fik da et par stykker i jorden. (Af roserne altså - ikke hønsene) :D

    @ Helle, Lisbeth og Dorte: JA, de er så nysgerrige, at jeg skvatter i dem ind i mellem. men de vil altid gerne hjælpe med at "grave". Også nogle gange nyplantede blomster.
    @ Susanne, Annette og Birgitte: Jo, der er flere godter. Jeg skal nok fortælle om dem!
    @Anne Gine: Hvis du køber et mobilr hønsehus må jeg høre om (og se)det! Det vil jo sikkert være en glimrende "plæneklipper"
    @ Eva. JA, du er velkommen her. Har først lige opdaget dig for alvor. GLæder mig til at følge dig - særligt her til vinter, bliver det godt at "grave" i hinandens arkiver
    @ Frk. Anemone og Fru Friis: Jeg ler også når jeg ser på billederne. Faktisk ler jeg tit sammen med dem (ad egernet f.eks.). Jeg snakker også meget med dem og vi er ikke altid enige om, hvor de skal skrabe. Viise, det er de ikke, selvom de tit kommer og kalder på mig (prikker på ruden). ;) (Jo sikkert ud fra deres eget rationale : skide, æde, sove, pludre, skrabe, lægge æg. Og forfra igen.).
    @Berit: JA vi skal blog-nørde én af de mørke dage, skal vi!

    Meget træt havekram til alle!

    SvarSlet
  14. Bente, er du på vej med ny blog? ;)

    SvarSlet
  15. Øhh ja - men jeg må finde en der kan hjælpe mig, synes ikke det er helt nemt!!
    Lige i næste uge bliver det ikke, men det er jo også en vintersyssel!!
    Har stadig lidt oprydning i haven at gøre...

    SvarSlet
  16. Ja, der er stadig også meget at gøre i min have, men det med blog kan vi da se på sammen i løbet af den lange trange mørke vinter, hvis du har lyst.:)

    SvarSlet
  17. Ja, det er da en flot tilbud og jeg har absolut lyst, men det kniber how-to-do? Så jeg siger JA TAK mange gange!

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!