tirsdag den 18. oktober 2011

Blogawards

Susanne fra H(e)aven gav mig en blogaward, da alting var mest "nederen" (som mine teenagere ville have sagt) og jeg var i chock over kommunens vanvittige afgørelse i forbindelse med min sygemelding. Og den har jeg først fundet kræfter til at give videre nu, fordi jeg jo alligevel ikke kan gøre ret meget ved det hele. Skønt vi holder af at tro, vi kan.

Naturen går jo sin gang.


En mental øvelse, der kræver noget af en. Jeg har prøvet med Escape, som du ved. Så prøvede jeg med Ctrl. alt. delete.

Så foreslog min søn mig: "Så er der ikke andet for; Genstart mor".


Det har jeg så gjort:


Award
Jeg ved altså ikke helt, hvordan det er med denne her award.... Om det kun skal være havebloggere? Eller om man bare må vælge i flæng, de blogs, som man suger mental og emotionel næring, viden, livslyst, humor, skarphed, holdninger og gode fortællinger fra. .... ?

Jeg vælger at tro, at det må jeg gerne. Vælge selv.




Her kommer reglerne til award-stafetten: 

  • Awarden gives til tre-fem bloggere, som har under 100 faste læsere
  • Du fortæller bloggeren via bloggens kommentarfelt, at du har udvalgt hende/ham som modtager af awarden
  • Du linker til den, som du har fået awarden af samt til de tre-fem blogs, som du har udvalgt
Jeg ved ikke om de (I) bloggere, jeg vælger, allerede har fået en award, for jeg har slet ikke overblik over, hvad der er givet til hvem.... hvorfor og hvornår (for jeg kan ikke være ved pc særligt længe ad gangen og mit hoved og da dum da dum, I ved ), så hvis én af jer allerede er blevet belønnet, må du blot tage min videregivelse af award-staffetten som et ekstra cadeaux (gave), der betyder, at jeg er vild med din side.

I skal vide, at jeg finder jeres blogs henrivende i ordets egentlige forstand!




 Jeg har valgt følgende bloggere:
  • Berit fra Irishaven, som skriver om dejlig og hurtig mad. Det er madbloggen, der har modtaget awarden. Irishaven er én af mine yndlingsblogs, men Berit skriver så uhøjtideligt om mad, med et mix af nytænkendende, trendy og nemt og enkelt. Lige min stil. Tillykke Berit, søde menneske!
  • Miss Wunderbar - fra "Bare udeliv", som har en god og naturlig skrivestil. Og som involverer os andre i, hvad hun går og laver i sin dejlige have. Og. som ydremere - og det værdsætter jeg virkelig - bare spørger, når der er et eller andet, hun vil have vores holdning til. Tillykke, vidunderlige Wunderbar!
  • Så er jeg ret vild med selvforsyning (og har altid været det, skønt jeg har giftet mig til en mand, der tjener noget mere end, hvad jeg gjorde, da jeg kunne arbejde før min hjerneskade). Bloggen om selvforsyning handler om alle de spændende måder, der findes at udnytte naturen på i nydningens og livsglædens ydmyge og glade tjeneste. Og det gør Didde og Jacob i deres blog  Cand.selv. Skønt. Tillykke.
  • Og endelig er der Kristinas blog Om alt, der kun lige er startet, men som jeg tror, hvis I tjekker hendes site ud, at I vil finde aldeles livsinteresseret og .... ja, bare skøn. i hvert fald lige efter min smag. Jeg har fulgt hendes (dine) kommentarer rundt omkring - jeg glæder mig til mere blog fra dig. Om alt!.....
  • Endelig er der en ny i blandt os, som jeg bare nyder. Både hendes kommentarer og hendes oprigtighed. Det er Gitte H i Fra frø til blomst. Hun skriver om enkelt, nærværende og ligetil. Om det, der er blevet en lidenskab som først rigtigt er kommet til mig det seneste år, men jeg jeg ved vil følge mig resten af livet.
- og for at sige det som det er: Jeg aner ikke om I alle har under 100 læsere.... har ikke kunnet finde info om det på alle siderne. Men det mener jeg. Og jeg nyyyyyder jeres blogs.




I lever op til mit eget værdisæt om, at en blog gerne må være spændende, holdningsfyldt, inspirerende og frugtbar læsning.

Jeg kunne, som Tim, godt vælge en hel masse, ja faktisk nærmest jer alle. Men - ja, sådan er det jo. Man må prioritere. I haven som i livet.



De blogs, jeg har valgt er nogle, jeg finder, er "cumming up´s" lige som jeg selv (forhåbentlig) er.

Nogen, som jeg selv kan lide og som jeg lader mig inspirere af.

Det håber jeg også du vil gøre!






Lad Succesen og det naturlige råde. Det som føles rigtigt. Det, som er i os selv hver især. Det som er livet!

12 kommentarer:

  1. Tusind tak for de søde ord, dem sætter vi begge meget pris på! Og sikke nogle skønne billeder :)

    /Didde

    SvarSlet
  2. vældig flot beskrevet, og ikke mindst flotte billeder

    SvarSlet
  3. Tak for roserne. :) Skønt at være til hianandens fornøjelse! Særligt på en dag som i dag!

    SvarSlet
  4. Hej, Marianne!
    Først og fremmest-TAK for blog award'en. Det var en pragtfuld ting at finde din besked sådan en regnfuld dag. Det luner og...forpligter at ikke gå i stå.
    Har ikke skrevet i bloggen længe pga skiftende arbejdstider og..manglende stof, men jeg vender stærkt tilbage.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  5. Det meste af dagen har det været vådt og gråt udenfor, men inden i mig har solen skinnet hele dagen. Jeg så din skønne kommentar på min blog i morges, inden jeg løb ud af døren. Tusinde tak for awarden og specielt de smukke smukke ord.

    Smukke billeder, jeg er specielt vild med det sidste.

    SvarSlet
  6. Hej Kristina - det er meget velment! Stress endelig ikke. Skriv, når noget vil skrives og bliv ved med at være den du er. Det er det eneste, der forpligter ;) jeg selv har længere pauser imellem egen blogskrivning. Og ærligt talt så vil jeg hellere læse noget vedkommende end noget intetsigende.
    Det er du særlig god til!

    Hej Gitte - ja, sikke et vejr - det er som om det er nogen der har skiftet relæ - eller kanal... Godt 'solen' har skinnet alligevel! Det gør den jo. Ove over al ting.

    Og selv tak fra mig. :) jeg mener hvert et ord!
    Sol og selvværd over hele linjen knus til jer begge.M

    SvarSlet
  7. Tak for awarden til min madblog - lidt sjovt med den blog, for den får jo ikke så meget opmærksomhed fra mig nu hvor det har været havesæson. Nu bliver jeg meget inspireret til at gøre lidt mere ved den efter din søde omtale af den - "pudse lidt op" på de gamle indlæg og få lagt nogen flere dejlige nemme opskrifter ud på den.
    Knus fra Berit

    SvarSlet
  8. Til lykke med awarden til dig selv først og fremmest :-) Du har en skøn måde at skrive på, som jeg altid læser med største fornøjelse, selv om jeg ikke altid får kommenteret.
    Fine valg, du har gjort. Altid spændende at blive gjort opmærksom på nye blogs, eller blogs man ikke kender.

    SvarSlet
  9. Tak, Ina. det glæder mig, at du får noget ud af mine indlæg.

    Og ja, jeg glæder mig selv til at følge de nye forfattere.

    Berit: Jeg ved godt den er lidt "for sjov" men jeg holder af den og dig og din skrivestil. Aner ikke om Irishaven har fået blog-award. Men hvis den ikke har endnu, så fortjener den det. Det er hermed givet videre!

    SvarSlet
  10. Det gælder sådan set ogsaå dig Ina. Har du fået en blog-award? Jeg nyder nemlig også din side rigtigt meget.

    SvarSlet
  11. Hej Marianne.
    Det gælder mig rigtig meget at læse din blog og se dine billeder...
    Fik kigget på dem du har valgt ud som vindere af blog-award'en, og jeg er enig med dig, alle er rigtig fine og gode sider, så jeg fik lige føjet et par på listen, tak for det.
    Og nej jeg fedter ikke for en Award, for jeg har fået den, og er derfor glad for at den stadig løber "rundt" mellem os blog'ere, det er nemlig rigtig dejligt at blive anerkendt for det arbejde man ligger i en blog.

    De venligste hilsner fra Line Fauerholm

    SvarSlet
  12. HVor er det dejligt at høre Line! Både at du kan lide at være her i min cyber-have (=blog) og at du er blevet inspireret af de blogs, som jeg har valgt!
    Jeg har været inde og se på din blog og vil følge dig. kan godt forstå, du også er blevet belønnet!

    Knus fra Marianne

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!