torsdag den 8. september 2011

Teknisk spørgsmål til haveblogging på blogspot


Hvis jeg nu lover at lægge et blomsterfoto ind, så stiller jeg altså lige et par spørgsmål af teknisk art, som har drillet mig længe:

Når jeg deler mit aktuelle blogindlæg på Facebook, så vil jeg gerne have at det er de første 5 linjer eller så, af selve indlægget, der bliver eksponeret. Lige som på vores blog-rull-side.

Hvordan gør jeg det?

OG: Kan man også godt - ja, det må man da kunne.... lave blog-rull på sin egen side af de indlæg, der passer til emnet?

Jeg kan se, at flere af jer har den feature, der hedder "you might alså like".... How2?

Hvis du har tid, ork og viden om det, smider du så ikke lige 3 ord om det?

PS. er der nu knas igen med blogspot? Mit indlæg om at se græsset gro dukker ikke op i rullen.

4 kommentarer:

  1. Jeg havde i lang tid også været misundelig på de fine "You might also like" men kunne ikke finde det i Blogger - så irriterende. Så fandt jeg på hos en af dem der havde det, at klikke på det lille næsten usynlige logo der står lige under det af billederne der er yderst til højre, der står "LinkWithin" - og så kommer du til LinkWithin som åbenbart ikke er en bloggerfunktion men passer til den.
    God fornøjelse - ellers spørg igen.

    SvarSlet
  2. .......facebook kan jeg ikke hjælpe med i den hensende. Berits beskrivelse til hvordan man finde LinkWithin er korrekt så god arbejdslyst ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  3. Hej Berit - og hej Dorte!
    Gud ja, smart tænkt! Det vil jeg da prøve. Jeg er lidt træg i det med at prøve noget nyt teknisk. Men nu har jeg kunnet finde ud af alt muligt andet i blog-universet, så kan jeg vel også finde ud af det.

    Og godt at have en bagdær, hvor jeg kan liste ud igennem og spørge, hvis det driller...

    SvarSlet
  4. Yeshhhhh! Det var da overhovedet ikke svært!

    Hvor er det bare noget, jeg oplever tit!
    At mine forestillinger om, at noget er svært er lige ved at spænde ben for mig.

    Tak til jer to for forklaring og opmuntring!

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!