fredag den 9. september 2011

Frugtbare udsigter og gode vips

NOgen gange har man bare brug for en meget kort udsigt. Til det aller nærmeste!

OG:
Der er altså stadig noget hule-rart ved at sidde i drivhuset og slappe af! Oplevelsen af vækst og modning blander sig med alle de gode ioner, der efter sigende bare skulle være sunde for vores system.

Det er her, jeg sidder, når jeg ikke kan andet (men godt kan være i lodret).

Og her er mine gode udsigter:




Det er en dyd at bede om hjælp, det er jeg ved at lære. I alle livets vilkår. Og når nu det ikke skal være kemisk eller spademord, så er det praktisk med "biologisk skadedyrsbekæmpelse" som disse dejlige damer sørger for.......



Og ellers har citrus-tagetes hjulpet mig. De fleste er høstet, for de blev for langbenede (og det er bedst på damer), men lidt er her da endnu. Og de dufter... god synes jeg, men skidt synes skadedyrene.


Med udsigt til en fredelig og frydefuld weekend;

M

6 kommentarer:

  1. Skøn fredags udsigt Marianne - ser frem til at vi skal nyde den samme udsigt ;0)

    .........og så smukke høns der kagler og arbejder for føden........skønnere kan det vist ikke blive ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  2. Skøn indlæg, det giver helt ro i sjælen at læse dit indlæg... det har lykkedes mig at stjæle et par citrontagetes frø for et par uger siden, så jeg håber at have dem i min have til næste år...
    go' weekend

    SvarSlet
  3. Underholdende og sigende indlæg du skriver Marianne. Jeg kan genkende mig selv i meget af det. Når tid, helbred/familiens helbred begrænser ens handlemuligheder, og man lige må huske sig selv på, hvad det er der er vigtigt her i livet. Når haven, der er så helbredende nogle gange giver en flere frustrationer end glæder.
    Det her er også en kommentar til nogle af dine forrige indlæg. Jeg når ikke altid så langt rundt i blogland, som jeg gerne vil. Nogle gange forsvinder der bare en uge... Men jeg er vild med have og at blogge ;-)

    SvarSlet
  4. Ja, det deler vi, Ina! At leve, leve i haven og at blogge (= både selv at fotografere og at skrive og så at gå på vandring hos andre.

    Godt der er nydetid- og rum her, Tim! OG ja, de dersens tagetes kan bare noget. Også i salat og buketter!

    JA, Dorte, vi skal snart have samme udsigt! GLæder mig også til at ses!

    Lovely weekend!

    SvarSlet
  5. Hej Marianne, jeg kan sagtens følge dig, og elsker selv et bestemt sted i haven, hvor jeg kan trække mig, finde ro i sjælen og hvor jeg føler tryghed, når det hele går lidt for stærkt. Det er en meget sigende blog du har og jeg er imponeret over din vilje til at gøre noget ved tingene, om det så gælder dig selv eller haven. :-)

    SvarSlet
  6. Velkommen til Marianne og 1000 tak for de rosende og medfølende ord!

    Ja, haven fungerer som genoptræningscentral ved at bevæge mig rundt og arbejde i den i ny og næ. Men så sandelig også ved bare at se og nyde! Før i tiden var jeg ikke god til det, ville bare være færdig med pprojekterne - du ved sikekrt hvordan det er!

    Men nu nyder jeg at nyde!

    Jeg har tilmeldt mig din blog og glæder mig til at følge den!

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!