mandag den 15. august 2016

AGAPHANTUS I HUSET



Mine Agaphanthus har været lidt sølle i år. De overlevede lige akkurat efter en vinter i mit kolddrivhus og et forår, hvor jeg glemte at vande og gøde. Men lidt er det blevet til. Særligt dem med de smalle blade (er de ikke også mest vinterhårdfør?) klarede skærene, og satte af til blomster.


Mange, men spinkle stængler, spage kroner, men dog kroner. Som alle sammen er væltet ud over det hele i hver sin retning; egentlig ikke særligt dekorativt, stod jeg her til morgen og afgjorde med mig selv.


Frem med saksen. Kort proces. Ind med dyrene. Af med de slatne og visne blomster, der sad på hver krone og i en vase med resten. Og så ellers i gang med at dulle det hele lidt - bare lidt - op. Vinflasken i sart tyrkis har jeg fået af madskribent og ikon, Hanne Bloch, den står til vores nye Volther spisetole, glasisspanden har et svagt blåligt skær og er et arvestykke. Den lille tyrkise flaske er købt for en tier i Folkekirkens nødhjælp. De lange glasflasker ligeså. Samme stykpris. Slet ikke så tosset, vel?





Vi er ikke kommet ret langt med indretningen af vores genopbyggede hjem. Dels har min mand haft mere end travlt på job, dels er jeg jo selv startet i flexjob. Og endelig har der jo både været sygdom og ferie. Så vi har stadig hvide vægge og ikke ret mange møbler. Derfor er mine agaphantusafklip mere end velkommen indendøre.

I dag er det "Marianne-vejr", Ingen blæst, ingen fuld sol, men mildt og lunt, så i dag har jeg bevilget mig selv FRI. Inden "røde opgaver", som dræner systemet. Kun grønne. Og gæt hvad? Min have, ja. Ses i tankerne derude. KRAM. <3


#agaphantus

1 kommentar:

  1. Nøj, hvor er de bare flotte!

    Skal de ikke med på FlowerAwards?

    Siden er lige her: FlowerAwards.dk

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!