torsdag den 28. marts 2013

Mirakelblomst til Hanne i Haven

Sidste sensommer besøgte Signe og jeg Hanne i haven, sådan lidt "uden for nummer". Vi sludrede - allermest om vores fælles store passion og helbreder: haven, og vi nød rundturen i Hannes skønne oase, men vi talte selvfølgelig også om livets genvordigheder.

Lige nu kæmper du, Hanne en hård kamp mod den uretfærdige og stædige kræft, og selvom det ser næsten ligeså trøstestløst ud, som når vi kikker ud af vinduerne, så spirer miraklerne - det gør de altså!



Disse frø fik jeg af dig da vi var der. De er af Mirabilis, Mirakelblomsten, den lyserøde. De viser for mig storheden i de små dagligdagsmirakler. Og de mange små håb om det store mirakel.

De allerhjerteligste varme og helbredende hilsner fra mig til dig og dine i denne svære tid! <3

32 kommentarer:

  1. Ja det må være godt at sende mirakelspirer videre til Hanne, jeg sender mine tanker sammen med dine til vores kære Hanne. Jeg har desværre ikke mødt Hanne IRL. men jeg håber, det kan lykkes en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også lykkes. M;En jeg blev nu "forelsket" i Hanne allerede på skrift. Sådan noget m´kan man godt, har jeg forklaret min familie, som ser lidt smilende til, når jeg forklarer om mine net-have-og-blomstervenner og -veninder.

      Slet
    2. Ja det kan man sagtens, mange af os kender jo kun hinanden på skrift, men det er jo også en god måde at starte et bekendtskab på, næsten som netdating :)

      Slet
  2. Kære fru Olsen.

    Smukt, smukt skrevet. Både dette og forrige indlæg.

    Også mine allerkærligste og varme tanker og hilsner går til dig og din familie, Hanne <3 <3 <3 <3 <3 <3

    Tænk, hvor priviligerede vi er..... som kun har luksusproblemer, som f.eks savnet efter forår. Lad os omdanne de negative koldtvejrs-vibrationer til gode, healende vibrationer og sende dem alle til Hanne.

    Mange påskehilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde Tante Grøn
      Du har helt ret - livet små skærmydsler bliver diminutive, når de bliver sat i perspektiv. Afsted med de glade fede, små, helbredende, tompettruttende, gumpetunge, rødkindede englebasser mod Glostrup Hospital til Hanne. Så kan de danse gangnam style på dynen.

      Slet
  3. PS: Fru Olsen, jeg vil lige sige tusind tak fordi du i et indlæg, introducerede mig for Carol Klein. Holy...beep...hvor har den kvinde været hele mit liv? Og hvorfor kommer hun først nu? Hun er jo intet mindre end fantastisk. Sprudlende, enthusiastisk, top-karismatisk, indlevende og superskøn. Jeg kan da blive helt sur på migselv, over at jeg ikke har kendt til hende noget før. Jeg elsker hendes havestil. Hendes bog MÅ jeg eje. Og hvis der findes dvd` er om hendes have, så står de hermed højt på ønskelisten. Åh, hvor de englændere kan:o)

    Hanne elsker jo også Carol Klein, så jeg håber snart hun kommer så meget til hægterne, at hun kan ligge og nyde nogle af hendes cottage-episoder. Jeg tror på, at skønhed helbreder.

    Kærlige hilsner fra en nyvakt og nybagt Carol Klein-fan

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, tænk at man skal omkring de 50 (eller næsten) før man bliver rigtigt fan - af nogen (det gælder i hvert fald for mit vedkommende)! Tænkte nok at du også ville kunne lide hende, hun er helt enkelt indbegrebet af kærlighed til det levende og skønne. Down to earth so to speak!

      Sku´ vi ikke lige snuppe et link til bl.a. Carol Klein på Gardners world BBC. :) Man kan også finde lidt mere med hende hvis man Youtuber. http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mw1h/clips . Så kan Hanne også kikke med. (Ik´ Hanne - måske MIcchael lige hjælper her). :D

      Kærlig hilsen og glædelig påskeforløsning og -fred i de utålmodige havesjæle.

      Slet
  4. Kære Marianne, sikke en smuk hilsen til Hanne - som jeg jo heller ikke kender IRL, men som spreder så meget glæde her i haveblogland. Bedste hilsner Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Lone. Ja, man føler, man kender Hanne, selv, når man ikke har mødt hende. Det ved jeg af erfaring, fordi der gik nok en 1 års tid inden vi sås IRL. Og alligevel er det som om hun bare sidder og taler med én, når man læser hendes blog.

      Knus og glædelig påske;
      Marianne

      Slet
  5. Meget fint skrevet, Hanne's sygdom berør alle vi haveblogger, vi er næsten som en stor familie ;(

    SvarSlet
  6. Hej Marianne.Dejligt indlæg du har skrevet om Hannes sygdom.Vi tænker alle på hende,og håber på alt det bedste for hende.Jeg krydser fingre for at det nu kun kan gå fremad,selv om der venter en hård genoptræning.Rigtig god påske til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ilm, søde Jette og endnu en gang tillykke med blog-dagen.

      Slet
  7. Smukt, smukt indlæg Marianne - man mærker varmen og de gode ønsker helt ud gennem skærmen.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt. Man kommer sådan til kort, når man virkelig føler noget.

      Slet
  8. Smukt tænkt og skrevet. Jeg er en af dem der kun kender Hanne gennem min computer, men jeg sender også mange-mange varme hilsner til hende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil hun blive rigtig glad for, Nana. Når man blogger har man jo rigtigt mange flere læsere, end dem, der lægger beskeder. Det hjælper virkelig at vide, at man er i andre menneskers tanker.

      Det ved Hanne og jeg - det var sådan - via bloggene - vi lærte hinanden at kende.

      Slet
  9. Hej igen Marianne,

    jeg er sikker på, at Carol Kleins gode, smittende humør og brændende havepassion vil være rigtig rigtig god og styrkende medicin for vores allesammens Hanne.

    Marianne, ville det iøvrigt være en idè for Havefolket, at tage et tema om engelske tv-haveguruer op? Mens vi venter på foråret, kunne det være skønt med noget anglofilt inspiration og input i form af links til engelske tv-udsendelser, ideer til køb af dvd`er etc etc. Selv kender jeg kun Geoff Hamilton og nu også Carol Klein. De er så meget oppe på beatet, hvad haveprogrammer angår derovre i good ol` England.

    Mange halvanglofile havehilsner fra en cottage-freak

    SvarSlet
    Svar
    1. Yep, er på tegnebrædtet og har fktisk været det hele vinteren, men der er nogle problemstillinger vedr. links, dybdelinks og ophavsret - så vi tænker lidt mere over det og researcher på lovgivning.

      Nå, nu jeg lige har dig igen, søde tante, kunne jeg så ikke lige få dig til at smide din mailadresse til mig på:

      [mit navn] snabel a [kontekst] at [net] - ja det var jo lidt kryptisk, men håber det lykkes, for jeg vil bare IKKE have spam.

      .... jo, der er nemlig lidt div., jeg/vi vil spørge dig om. :)

      Slet
  10. Hej Marianne.
    Hvor er det smukt skrevet, og tænk, hedder de virkelig mirakelblomster? Det lyder jo næsten som en skæbnens tegn. Jeg håber virkelig det hjælper og sender også mange tanker til Hanne i denne tid. Det berører os alle dybt.
    Rigtig god påske.
    Kærlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det, det gør. Og ja, det hedder de. Sådan er der så meget synkronicitet, der bare opstår og jeg tror på mirakler. De er omkring os hele tiden, bare vi kikker ordentligt efter og lader dem komme til os.

      Kram

      Slet
  11. Meget smukt og velskrevet, Marianne - både dette og forrige indlæg. Vi tænker alle på Hanne og selvom jeg heller ikke har mødt hende IRL, så har jeg ligesom "kendt" hende næsten siden hun begyndte at blogge.

    Hanne, jeg håber du ser de tropettruttende, gangnam style-dansende englebasser på din dyne :)

    kh Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kære Ulla. Ja, at kende er jo et vidt begreb. Nogle gange kender man nærmest mennesker bare ved et blik. Bloggen, hvor vi deler vores passion er så en glimrende erstatning for RL, når det ikke kan være anderledes. Den har sine forcer.

      Godt du minder Hanne om englene. De har self. blomster siddende og vippe i krøllerne. (ik´Hanne) ;)

      Slet
  12. Hej Marianne. Meget smukt og kærligt skrevet. Jeg tænker også meget på Hanne og ønsker hende krafter til at komme igennem hendes sygdomsforløb. Jeg har også "kendt" hende lige siden hun begyndte at blogge, det var dejligt at se spirerne og forhåbentlig ser Hanne med.

    SvarSlet
  13. køre søde Marianne
    tusind tak for dit helt utroligt søde indlæg og hvor erjeg glad for at de er spiret hos dgi.
    gmin familie havde godt vist mig dit indlæg men det er først de sidste dage jeg har kunnet bruge pcen og jeg ville selv svare digg

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, Hanne, hvor ER du cool! Så ligger du der med een hånd, ti hi, det ligner næsten nogle af mine indlæg, hvor det ind i mellem bliver volapyk. Men jeg forstår alt, hvad du skriver, også selvom det blot er sorte bukkede tegn på hvid baggrund på en skærm.

      Seje søde du. Håber du kan lukke lidt lys ind i din sjæl og glædes ved alle de kærlige tanker, vi sender dig. Og bed din familie kramme dig varmt fra mig.

      Jeg selv har lige taget et gevaldigt dyk i min depression, og venter selv på lys og luft igen. Ser sådan frem til at få det bedre, det ved jeg, at også du gør! Vi står last og brast og arbejder os gennem sorte dage, vi ved jo lyset og glæden er der.

      Varme forsigtige og velmenende kram, hvor ER jeg glad for at du har givet lyd fra dig!
      Vi skrives! <3

      Slet
    2. Hvor er jeg ked af at høre at den møg depression er der igen. Jeg sender dig lige en hær af healende havenisser og kæmpeknus

      Slet
    3. ORv, der myldrer allerede rundt ude mellem snedriverne og tulipantoppene. Tak for dem, det var lige, hvad jeg havde brug for.

      Ej; Hanne, det er så øv. Er ligsom lammet, totalt tappet for de kræfter, jeg elelrs næsten ikke havde - og det har jeg jo slet ikke tid til. Men det ved du jo ALT om - det med ikke at synes, man har tid til det der sygdom.

      Men det hele skal ikke være den rene ynk - der er også mange gode ting at tænke på, så det gør jeg. Det håber jeg også du gør. Lader f.eks. hele verden vide, når jeg er blevet mormor. Kat har termin i dag - så det kan ikke vare længe!

      PS. det ser da ud til at det går llidt bedre med at skrive med en hånd?

      Slet
  14. Greetings I am so happy I found your blog, I really found you by
    mistake, while I was researching on Yahoo for something else, Anyways I am
    here now and would just like to say kudos for a tremendous post and a
    all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read through it all
    at the minute but I have saved it and also added in
    your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome work.


    Also visit my weblog Jaime Bertram

    SvarSlet
  15. Degree of support food cooking game applications guidance ladies techniques immediately these customers do get inside the kitchen space, those folks'll involve some pondered exactly which they will accomplish and become hovering to create evening meal hands-on. Nevertheless also is a low system simply because several types of materials can break the product. Toaster oven ovens critiques can really impact one's resolutions all over getting the brand
    name, manufacturer and feature among the supplement.

    Case a new modern technology on seeding record a stretchmarks GM with the tops back offering enhancements
    depending on the Oughout.W. Your set is an accomplished respected workforce in which should be different
    exploration quarrelling which way poor health strikes assignation the two of
    them in real time and / or in a roundabout way.

    Simply because marchand short wave ovens to get a common items to hold in a house,
    there are a selection of models that is simply will offer you purchaser's necessity.

    Here is my blog post :: Zackary Wietbrock

    SvarSlet
  16. Please be sure to measure the living room your home is a strong the oven choose to buy people.
    Habitually, the correct lasagna come in chicken wings stoves composed of components that can be dismissed from
    your job in woods. The side is not required to make sure you require a non-stick piece not unlike teflon, but it surely surely ought to
    end in ways that it will invigorate nutrients build-up too.


    Here is my blog ... Elisha Karmo

    SvarSlet
  17. It really does involve a bit preheating to your job very.
    Those people Danish-impressed enchantment jewellery becoming a photo in the people's lives rrn the women who use associated with them. For those who and your loved ones yet other people often eat at restaurants habitually, the internet is a afraid that you are not ensure you the making of the actual greatest strategies to your daily diet. Surely much more approaches to get the convection microwave in contrast with there's definitely
    with your non-convection furnace.

    Feel free to visit my webpage :: Lilliana Raupp

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!