fredag den 7. september 2012

Blomster-fyrværkeri... og udsat bryllup

Du husker måske, at der blev varslet BRYLLUP her på matriklen i maj 2013? Og i den anledning spurgte jeg jer her i blogland (og resten af verden) om, hvad der dog blomstrede på den tid af året. Dér sidst i maj.

Det fik jer ud af blækhuset og hen til tasterne! Se bare her!

Men så forleden sagde min kommende svigersøn pludselig henslængt i sofaen: "Ja, brylluppet er jo udsat på ubestemt tid".

En tavshed bredte sig. Alle så på hinanden - jeg nåede at tænke: Åh nej - endnu mere ventetid inden jeg kan tage ordentlig fat på baghaven. ( fordi det dersens telt skal stå der til maj.) Og hvad nu med alle mine såninger og blomsterplaner og...?

Men da så Kat, min datter, med et bredt smil supplerede med, "Ja, for nu er jeg gravid", såeeee ....................

Ja så....... Skete der en eller anden form for blomster-fyrværkeri inden i mit hoved.

Rosa Pompon Flower Circus, foto: Garden web
NU er så altså jeg kommet op af hullet fra før. Og det med et TIGERspring!

Glemt er al trakasseri over have. Glem er vreden over kommunens og statsforvaltnings afgørelser.

Glemt - ej ok, så næsten glemt er mit hoved. Og helt glemt - desideret fortrængt -  er vores skrantne økonomi.

Jeg skal være mormor

Og det er

.... komplet uforståeligt!

Ser mig selv om og om igen i spejlet og gentager for mig selv: "Du skal være mormor.".

Det virker ikke. Endnu.

Ja, ja, jeg ved godt at mange af jer, som jeg også Face booker med, allerede ved det. Men det er en nyhed, som først rigtigt er ved at forplante (!) sig hos mig.

Det kommer lidt efter lidt. Særligt nu, hvor min datter er begyndt at tale om nakkefoldsskanninger og brystspændinger og sådan.

Og så gik det op mig... min datter skal være .............. mor!  Endnu mere komplet ufatteligt. Livet er mig en konstant gåde. Og det er fantastisk. Det SKAL jo være sådan! Gådefuldt!

Indkøbt til hullerne i haven er nu:

1) Fyrværkeri-rosen ovenfor - den fandt jeg til ingen penge på den lokale lille planteskole i Lyngby (nej ikke Aldershvile, men Lyngby Planteland). Købte derfor så også tre.

Du kan læse mere om den her: Husk at scrolle ned på siden, da der er de fedeste fotos af den fede rose.

2) Til mit Kenzobed købte jeg også denne her:

Sandra Kordana
Det er ikke til at se det på fotoet (beklager kvaliteten, men der er næsten ingen fotos af den på nettet), men der står om den at den er abricos med ... lilla toner. Dét er da KENZO!

Sammen med den skal bl.a. stå: (Og hold nu fast:)
  • Rosen Bourgundy ice
  • Rosen Rose de Recht
  • Gæum (orange og gl-rosa)
  • Montebretia Lucifer
  • Pink Haveklinte
  • Duehoved
  • Div. purpursolhat
  • Div. Gerania
  • Div. Alunrod
  • Japansk Blodgræs
  • Rød lupin
Men så hvad med brylluppet? Det skal vist nok holdes alligevel. Måske lidt senere. Måske kombi med navngivning eller sådan noget. Som sagt udsat på ubestemt tid. Men det blir´.

Jeg er alligevel gået i gang efter jeres foreskrifter med at så som planlagt. Så jeg glæder mig til:
  • Alverdens forskellige akelejer
  • Sene tulipaner
  • Prydløg Purple sensation
  • Forglem mig ej
  • Løjtnanshjerte
  • Hvid matronalis/Aftenstjerne
  • Hvide lupiner (men æv, de kom ikke op af jorden)
  • Liljenkonval
  • Slangeurt
Og har desuden lavet bytteaftaler med én af mine medbloggere om Pæoner. Såeeeee en gang i oktober kan jeg fortælle om pæon-eventyret. Det glæder jeg mig OGSÅ til!

Rigtig god (og lun) startuge til jer alle!

1 kommentar:

  1. Thus, the structure of the FHS data as pulling from certain exports and fake rolex sale not sales - as well as the fact that lower-end watches, typically in volume, make up much more of the numbers than luxury rolex replica sale watches - should help explain what the downward trend means. In short, there is nothing here about watch sales decreasing, but rather the shipment of new models. Moreover - and I think it is important to say this - the data only refers to Swiss hublot replica watches. Timepieces from Asia and otherwise are not at all included in this data, and it is unknown what fake watches their trends are. So, why are luxury cartier replica sale watch exports down - especially notably in Hong Kong and the United States, which are the two largest "tourism economies" for Swiss rolex replica watches for locals as well as a huge number of foreigners?

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!