torsdag den 2. august 2012

Stilleben fra juli-haven

Her har faktisk været ret stille. I juli.

For som det inddirekte fremgår, så har jeg tilbragt en hel del tid i bilen.

Enten på vej til eller fra Frederiksværk, hvor mine forældre bor. For at være i blandt dem.

Eller på vej til og fra Østrig. Hvor der er smukt og fredeligt. For at nyde det.

Derfor har du intet set af Den Helbredende Have. I juli.

Skru dig derfor tilbage i sædet hold på hat og briller for her kommer en billedkavalkade: 













 



 







24 kommentarer:

  1. Hold fast en SKØN have du har. Det er første gang jeg ser sådan nogle 'hele' billeder fra din have. Dine blomster og bede (og øh *host* søn..?) ser er da lige til at nyde :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahahahhaha. JA, han er lækker. 16 år og soler sig med sutsko.

      Tak for roserne. Jeg er også glad for den. Det er et ½ hundrede ting, ejg gerne ville have gjort, men dem viser jeg naturligvis ikke.

      Endnu.

      Slet
  2. Der ser sørme skønt ud i din julihave, jeg kan også godt lide at få de store overbliksbilleder fra din have. Og her er også beviset på at vi trods alt fik nogle rigtige sommerdage i 2012 - store ferie"børn" er kommet udenfor for at solbade:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, sådan har jeg det også med din have, Lisbeth. Jeg holder af, at se, hvor dan den er i mere helhed.

      Og solskin - dt var vist den dag, solen skinnede, jeg fotograferede.

      Slet
  3. Hvor ser det dejligt ud i din have - både dejlige farverige og -afstemte bede og skønne stilleben :-)

    SvarSlet
  4. Meget meget smukt, Marianne, eeelsker billederne, så vi, nysgerrige sjæle kan se mere af din oase.
    Meget flot arbejde med farver! Der har jeg noget at lære.
    Knus og kram herfra.

    SvarSlet
  5. Dejlige sommerbilleder - og så har du været heldig at indfange motiverne i solskin, hvilket ikke har været det mest kendetegnende for juli måned :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret! Giiiiiiider ikke se regnvejrsbilleder, dem har der været nok af foran øjnene på det sidste.

      Slet
  6. Hov - fik ikke skrevet navn, men hilsen fra Vibeke.
    Ps. håber det går bedre med både dine forældre og dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er faktisk i skrivende stund (eller lige om lidt) på vej til dem. Mine "mænd" skal klippe deres hæk.
      Mig? Nå, det går faktisk fremad. Men laaaaangsomt. Kan læse/skrive i lidt længere tid ad gangen. En stor gevinst, rent livskvalitetsmæssigt!

      Slet
  7. Skønne billeder - skøn have. Og det er da kun mænd og drenge der finder på at sole sig med strømper og sko på................. :o))

    mange hilsner

    Trine

    ps. jeg har stadig en æblemynte på lager til dig, måske kommer du til Lyngby til september?

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, ikke?

      Æblemynte! Jah! Og jeg gætter dig tænker på Kornagervej? Det kan du tro!

      Jeg har faktisk også tænkt mig at deltage i Country Faire i Præstegå¨rdens have i Birkerød d. 11/8. Hvis det var noget?

      Slet
    2. Jamen, jeg kommer også til Birkerød, der er jeg hvert år. Så tager jeg den med til dig der. Det er mig der er den lille buttede med banankasserne.......... :o)

      Slet
    3. Ti hi, jamen så ses vi der (først). Jeg tager et lille skilt på.

      Slet
  8. Hvor er du dristig med rød og lilla - skøn kombination :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ville også kalde det dristigt - især hvis det var med vilje. Det er nu faldet bedre ud end, hvis det havde været de lyserøde Dusksalvier, som var planen. Men jeg er en knold til det med skilte og så blev det de blå, der kom til at stå der.

      Måske også langt bedre, end hvis det virkelig havde været de lyserøde, tænker jeg!

      Slet
  9. Skønne blomsterbilleder og hyggeligt ser det ud.

    SvarSlet
  10. Godaften Marianne.Dejligt at høre fra dig.Skøn have med mange dejlige blomster.
    Kan se at sønnerne også nyder den.
    Kan også at du mange flotte kæmpeverbena-de er bare så flotte.
    Hvad er det for en hvid trompet blomst på første billed til venstre?
    Har selv lige lavet et indlæg om hvide blomster.
    Rigtig god aften til dig og dine.knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er såmen hvid agersnerle. Den værste ukrudt, du kan forestille dig.

      Den har infiltreret hele bedet der omme, og nu har jeg besluttet at give op. Køn er den jo egentlig.

      Slet
  11. Skønne oversigtsbilleder over din have og man kan jo se at sommerlivet leves. Dejligt :)

    SvarSlet
  12. Hej Marianne. Sikke mange smukke billeder. Især kan jeg godt lide dit bed med de røde lupiner. Sikke en sommer du har haft/har, en frodig have og masser af oplevelser.
    Fortsat god sommer!

    SvarSlet
  13. Skønne billeder fra din dejlige have. Sikke et blomstervælde du har lige nu. Det ser fantastisk ud! Det er jeg ikke så god til.... det med at have blomstrende ting hele tiden. Der kommer sådan en »død« periode lige nu, men jeg kunne selvfølgelig også lade være med at hive snerler op, så ville det hurtigt se frodigt ud. Dem har jeg desværre også mange steder!
    Derfor er jeg omhyggelig, når jeg forærer planter væk, de bliver nærmest findelt for snegle, snerler og skvalderkål, eller kunne man hurtigt blive populær!

    SvarSlet
  14. Smukke billeder fra din have. Det er vist godt at være blomst der ;)

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!