lørdag den 28. maj 2011

Jah jah jah - min blog bliver læst!

Kan altså ikke lade være med at kikke på min statistik i tide og måske især i utide.

Er snart oppe på 1000 sidevisninger (eks. mine egne). Måske når vi det magiske tal i aften?

Jeg ved godt, at der er flere bloggere, der har over 10.000 ja over 50.000 visninger. Og flere hundreder eller tusinder faste læsere.

For mig er det STORT - at bare én mere end jeg selv, har lyst til at læse mine tanker og oplevelser i DEN HELBREDENDE HAVE.

Jeg glædes ved  tanken om, at I suser forbi, er lidt nysgerrige, og så måske suser videre. Det er helt ok. Livet er fuld af fristelser! Og jeg vil gerne være én af dem!

Den fiffige læser - eller måske én af mine trofaste 16 læsere? - har nok set, at Susanne fra H(e)aven nu har hjulpet mig med at lave den der form for tekstsøgning (eller REKLAME), i højre side af bloggen, der viser, hvilke emner eller søgeord, der beskrives i de enkelte indlæg. "Etiketter", hedder den. Smart system, der altså bare lige fordrer, at man som blogforfatter gennemgår alle - som i ALLE - sine indlæg, finder nøgleordene og markerer dem som "etiketter". Skide smart - især hvis man gør det fra begyndelsen.

Men PYT! Jeg har endnu ikke skrevet mere, end at det tog mig et par timer i morges mellem 05:00 og 07:30.

Man må vel lære at markedsføre sig!

Og måske skal der ikke så meget til?  :-)

All over the world!
For nu vi er ved det. Så kan jeg altså ikke lade være med at dele min begejstring med jer om, hvor henne i denne store, store verden, I sidder ved jeres skærm og læser mine ord og billeder: (Tallene er fra i dag - i skrivende stund).

I er: 
  • Danmark: 877
  • USA: 42 
  • Norge: 28
  • Schweiz: 21
  • Tyskland: 7
  • Storbritannien: 6
  • Iran: 6
  • Sverige: 5
  • Indonesien: (ja!) 2
  • Spanien: 1
  • Slovakiet: 2
  • Italien: 1
Lige et øjeblik. Har slet slet ikke tid lige nu..............hvis du vil mig noget. ................

Sidder nemlig netop på ryggen af en sommerfugl og tager en glidende rundtur i min have. Med fane og hornmusik. I verden. I himmelrummet.



Har altså ikke noget billede af en sommerfugl. Men når vi er landet igen, så sætter vi os på geviret et øjeblik og snuser til dullen - den læbre klematis.  Og så vil vi altså gerne høre en lille lyd fra jer - derude. I verden.


Lille Danmark HAR plads til jer! (Selv om man jo ikke skulle tro det). Både over grænser og her på bloggen.


Velkommen. Tak! Og på gensyn!

9 kommentarer:

  1. Jeg holdt op med de der etiketter, for nogen gange glemte jeg det...
    en skøn tid lige nu...min have har ikke været så helbredende for tiden, jeg døjer med et kæmpehold i nakken! men opskriften på at få læsere er selv at lægge kommentarer hos andre, det er min erfaring. Og når man så får en kommentar af someone, så gå over på deres blog og lægge en...mange hilsner Lavendel

    SvarSlet
  2. Jeg har blogget i over et år og er tit (som i flere gange dagligt) inde at kigge på min statistik :-) Synes også, at det er sjovt at se hvor mange samt fra hvilke lande læserne kommer.

    Og så er jeg begyndt at anvende kommentar-knappen, når jeg er derinde - så kan jeg altid se, om der er kommet nye kommentarer uden at skulle se alle indlæg igennem og huske hvor mange kommenterer der var til de enkelte indlæg.

    Velkommen til en herlig blogverden, hvor vi efterhånden synes vi kender hinanden. Det bliver spændende at hilse på IRL i september :-)

    SvarSlet
  3. Tak for din kommentar på min blog. Ja det er spændende og livgivende det med farverne i haven og det at opleve, hvordan det giver glæde og velvære i tilværelsen at pusle rundt i haven - undertiden kan det føles nærmest meditativt.
    Kh Jørn

    SvarSlet
  4. Jeg kan desværre ikke finde ud at lave en feature, så jeg kan svare på hver enkelt kommentar... Så:

    Hej Lavendel - det var da surt med hold i nakken, håber der er helbredelse i så at nyde haven i stedet for at arbejde i den! At besøge (og kommentere) andres blog´s gør jeg jævnligt og jeg nyder det. Nyder at blive inspireret, at se, hvordan andre lever, gør og høre, hvad de tænker. Jeg oplever, at der er er rigtigt mange, der udelukkende laver "udstillinger" af alt det, der virker og er præsentabelt - men fred være med det (og dem om det). Jeg tror jeg vil gøre lidt oprør! Det er jo det sjove, at hver have (og h-blog) er lige så forskellig som mennesket bag!

    Susanne, får du ikke en mail, når der er kommentarer til dit indlæg? - Ja jeg glæder mig også til sammenkomsten i september. Det bliver SJOVT at ses IRL!

    Jørn: Jeg kan sagtens genkende det meditative. Jeg synes haven kan tilbyde (eller giver rum til) det hele: Flow,koncentration, adspredthed, nydelse, morskab, væren, meditation og mindfullnes. Og så selvfølgelig HARD WORK. Ind i mellem.

    Kh. og god søndag til jer alle!
    Marianne

    SvarSlet
  5. Hej Marianne

    Jeg tror at du har flere faste læsere end du kan se. For det kræver jo at man bruger en google konto for at blive tilknyttet som "fast læser", men selvom jeg ikke bruger en google konto, kigger jeg nu tit forbi din glimrende blog. Og jeg vil betegne mig som fast læser herinde, så du kan godt lægge 1 til din statistik :)

    SvarSlet
  6. Tak skal du have Martin! Du skal være så velkommen her i haven!
    Det havde jeg ikke tænkt på, før nu! Jeg besøger nu også dig ind i mellem, selvom det nok ikke kan ses (endnu);)

    SvarSlet
  7. Hej Marianne
    Nej jeg har fravalgt at få mails når der er nye kommentarer - jeg er ikke god til at få slettet mails, så min indbakke vil blive temmelig stor på ingen tid. Men bruger som sagt kommentarknappen i status istedet :-)

    SvarSlet
  8. Sikken hyggeligt blog - du kan hermed lægge endnu en fast læser til :-) Dit sprog er helt poetisk, så måske burde man også tage sig en flyvetur med en sommerfugl!
    Bedste hilsner fra Stig

    SvarSlet
  9. Hej Stig, nååå, det var måske dig jeg så forleden flagre forbi på nettet ;) - eller nåre nej, forbi på en sommerfugl gennem haven? .... :D

    KAn jo se, du researcher vældigt meget på dine artikler om diverse planter i haven. Din blog kan man da blive klogere af!

    Men: Velkommen til, Stig!

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!