lørdag den 24. september 2011

For oven over al ting....

De sidste små to uger har Den Helbredende Have været mere helbredende at kikke på og vide, at jeg har, end desideret at være og arbejde i. Jeg har nemlig fået tilbagefald.

Hvilket formentlig nok har noget at gøre med at kommunen i tirsdags sendte mig et brev med besked om at mine sygedagpenge ophører og at de nu mener, jeg er fuldt arbejdsdygtig (skønt der ligger ansøgning om genoptræning på Regions Støorkøbenhavns synscenter og genoptræning på Center for hjerneskade).

Nå. UD og SLUT med sygesnak. Det er helbredelse det handler om.

For midt i tårer, hovedsmerter, hjernetræthed og nedtur tjekker jeg min mail på Ipad´en og ser at Susanne fra H(e)aven har tildelt mig en award. Jubel - og ......

bekymring. For lige nu kan jeg ikke stort herinde i blogland. Andet end at kikke med. Når jeg altså kan det. Ligesom jeg heller ikke kan stort i haven..... Andet end at være der. Eller kikke på.

Det er øjnene og trætheden og manglen på energi og koncentration, der forhindrer mig.

Derfor får jeg heller ikke kommenteret alle de af jeres dejlige blogs, jeg gerne ville. Og slet slet ikke skrevet alle de indlæg, jeg gerne ville. Bær over med mig, jeg skal nok komme stærkt igen.

Ind til videre skal I vide, at jeg stod ude i min have og overværede en interessant samtale mellem Linda (middelsvær rød høne) og Egon (emsigt lille egern - samme farve).

Går ud fra at den ene blev sur over at den anden gravede orm op, lige dér hvor flere rigtigt gode hasselnødder just var nedgravet. Og at Linda nu er ved at give ham en svada for at have rodet uretmæssigt rundt i "hendes" bed.



Ved godt at det ser ud som om Egon ikke hører efter, men (er det i øvrigt ikke ofte sådan med mænd? - nå sorry), men altså.... han er vist netop ved at finde alternative gemmesteder. Smarte er de jo!

Bemærk i øvrigt terrassens og potteplanternes beskaffenhed. Bærer tydeligt præg af værtindens manglende helbred.

Nå ind igen og ligge ned.

Og så da postens smæld i entreen så bød på et brev med besked fra samme sagsbehandler og jobcenter om, at de måske alligevel lige vil tale med mig om min sygdom om mine muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet - da brød solen frem.

ha ha - bemærk lige mine fingre! Kender du det... når de svejer?

Kort efter tikkede en sms så ind om, at det havde været en rigtig hyggelig plantebyttedag i Bagsværd (også uden mig).

Og så kunne jeg pludselig godt mærke, at det måske alligevel vil blive et godt, lunt og smukt efterår.

Må en varm  weekend være god for dig!

15 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Dejligt indlæg.....godt du har din have i denne situation.
    "Naturen og tiden er nogle gange de bedste læger".
    Ønsker dig en god søndag.
    Knus Hanne Bente
    www.finus.dk

    SvarSlet
  2. Hvor er jeg glad for det sidste brev du modtog. Så slipper jeg for at skrive at jeg synes du skal tage kontakt med din sagsbehandler og dine behandlere i øvrigt for at få revurderet det hele.

    Sikke en herlig lille samtale mellem høne og egern. Jeg håber de fandt frem til en god fælles løsning?

    Klem og rigtig god søndag.

    SvarSlet
  3. Håber alt finder det rette fodslag. Dejligt at få lov til at følge med i det dejlige og det hårde.

    SvarSlet
  4. Vi havebloggere og øvrige læsere har den største tålmodighed med dig som blogger, er jeg sikker på :o)
    Vi er der i kulissen og er klar til at læse og inspireres hos dig, når du er klar igen ved tangenterne og med kameraet.
    Knus fra Berit

    SvarSlet
  5. @ Hanne Bente - du har så ret så ret.... og det er også det, der redder mig. Hver eneste gang, jeg har været udendøres - om det så bare er at bese mine halbfærdige projekter, så går jeg ind i bedre humør end jeg gik ud.

    @ Mette B: jo, jeg tror at Egon og Linda finder ud af det - ellers er det jo en on-going dialog, de kan brug megen tid på her i efteråret ;) OG tak for klem!

    @ Dorte: ja, håber er grønt! I alle nuancer!
    @ Berit: JA, dt ved jeg egentlig godt. Det er det skønne ved have-elskere!

    Varm om hjertet ved jeres søde beskeder vil min mand og jeg nu gå i gang med at skrive en partshøring til kommunen. For det er jo rigtigt; min sag skal revurderes.
    Vidunderlig søndag i livet!

    SvarSlet
  6. Hej Marianne
    Håber du har det bedre:) Håber du får "styr" på det offentlige... selvom de ikke er nemme at danse med:)Trist du ikke kom til "dit" plantebytte dag med alt det arbejde du havde gjort..øv. Plantemarked i Lyngby i dag var godt... skønt vejr og mange mennesker. Fortsat god søndag. Anne Gine

    SvarSlet
  7. Åh, hvor jeg forstår dig lige nu. Jeg har endnu ikke været på arbejde efter min hjernerystelse. Det går bedre, men har været til fysioterapeut et par gange i denne uge p.g.a. problemer med nakken også. Jeg har en god dag ind imellem, men for det meste har jeg også sovet eller ligget og kigget på ingenting eller lidt tv ind imellem. Bloggeriet er på et minimum, og det er rigtig øv. Denne weekend har nu været rigtig god, og jeg prøver halv tid på arbejde i den kommende uge. Måske lidt vel optimistisk (det ved jeg godt), men så må jeg gå hjem igen.

    Jeg krydser fingre for, at kommunen også forstår dig ;-)

    SvarSlet
  8. Det var godt at høre fra dig :-)
    Jeg var lidt bekymret, for jeg ved godt hvor langt ned man kan ryge, når kommunen mener noget andet end én selv. Jeg håber og krydser fingrer for, at I kan blive enige om en bedre løsning denne gang.
    Herlige to, hønen og egern, og jeg er sikker på at samtalen fandt sted :-D
    Gem du den dårlige samvittighed langt bort. Til næste år begynder vi alle forfra i haven, og jeg laver dig gerne en favnfuld plantebørn istedet for dem du ikke fik byttet dig til i år.
    Knus, Hanne

    SvarSlet
  9. Åh, Ina, sørg for at tage mange pauser i løbet af dagen. OG kom helt ned i alfaniveau, hvior du tænker på så lidt som muligt (hvis ikke det kommer helt af sig selv). Læs så lidt som muligt og giv din hjerne "fri" fra længerevarende koncentration. Og ja, gå hjem, hvis din krop/hjerne fortæller dig det. Jeg havde selv svært ved at lytte. Selv de gode dage skal tages helt med ro!!!

    Hanne, kære, tak for dine gode råd. OG tak for varmen og planteungerne (på forhånd).

    Det varmer SÅDAN at få jeres små beskeder. Min kontakt til omverdenen er pt om muligt endnu mindre end den har været det sidste år.

    Sol i livet til jer alle.

    SvarSlet
  10. Jeg kender udemærket til din "sygdom" og kommune-"problemer". Jeg har selv været igennem denne mølle også med sygdommen...

    Og du har alligevel overskud til at dele en go' historie med egern og hønen med vi andre :) - det er flot klaret. :)

    SvarSlet
  11. Solen skal nok skinne på dig igen, selvom det kan se lidt gråt ud til tider.

    Sådan et frækt egern :) De er ellers et yndigt par.

    SvarSlet
  12. @Tim: JA, det ved jeg, du har, Tim, det er godt vi har vores haver. Min have og bloggingen (især også jeres) er mit frikvarter - for ellers er kommunebøvlet i mit hoved dag og nat.
    @Frøskuffe: Ja, det er jeg også vis på, selv om det her vist er langt fra slut - faktisk nok kun lige begyndt. Det gælder i øvrigt også Linda og Egons "disput". De fortsatte i dag, men denne gang var det faktisk mig, der fik en på hattepulden, fordi jeg formastede mig til at lægge løg i jorden. :)

    SvarSlet
  13. Hej Marianne
    Jeg håber sådan at du får chancen for at sætte dig i en stol ude i solen, lytte til fuglenes kvidren og mærke den skønne septembervarme, vi nyder godt af lige nu. Jeg håber du får det bedre under genoptræningen. Husk, bag skyerne - skinner solen.

    Knus herfra med de bedste ønsker om alt det gode ...

    SvarSlet
  14. Kære Marianne
    Jeg krydser fingre for dig og TROR på, at det nok skal lykkes, at komme igennem på den anden side. Synes ellers vi bor i en rar kommune, som plejer at tage hånd og sine invånere. Lige før jeg blir' sur på dem, altså!!
    Men SÅ er det godt, du har din have og nu forstår jeg også, hvorfor du høns! Herligt at høre om Linda og Egon!!
    De varmeste - det blir' det også - havehilsene,r og husk at jeg altid har
    Irma den bedste kaffe på lager .......

    SvarSlet
  15. Kære Marianne.

    Efter regn kommer sol - sådan er det bare... heldigvis :-)

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!